Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-02-05, 17:16   #16
Byggare Bob
Guest

Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev snobben

Citat:
quote:Tidigare skrev Mazz

Här är en mycket snygg rutt:

http://www.lnps.info/l+ps.htm

Visserligen varken spårväg eller tunnelbana... Men kolla bilderna... [:0] Snyggaste jag sett iallafall...

Behövs nog UKFS plus en bra dator för att köra, gissar jag...

/Mats A

Vet du hur eller vart man laddar ner den?
Jag hittar inge ifo om det.

nice guy
Ännu ett projekt, d v s rutten är inte släppt ännu...
(Kommer nog inte bli en freewarerutt, amerikanarna har just nu pippi på att lägga alla sina rutter på en CD som kostar x antal US§..., ett lysande exempel är Surfliner t ex...)[xx(][xx(][xx(]
  Svara med citat
Gammal 2005-02-06, 16:52   #17
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Nu kommer jag göra lite "reklam" för mig själv, men en ganska kul spårvagnsrutt (som dock inte är riktigt klar!) är min rutt Solberga Lokaltrafik.

Ni finner den här: http://www.gipper.dk/Download/DL-Route.htm

http://web.telia.com/~u60000256/index.htm
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-02-06, 22:00   #18
Byggare Bob
Guest

Standard

www.train-sim.com finns det en rutt som är ett exempel på New Yorks tunnelbana cirka 1960.
Dock kräver den X-tracks version 3.12 samt CYKWORKS Track Pack 2.0som båda finns på www.train-sim.com.

En mycket välgjord rutt med eget signalsystem, välgjorda cabviews och passagerarvyer, som påminner lite om U79 (mycket av underjordsmaterialet är hämtat från U79)[:X]

Har provat den ikväll och vill man leka råtta så...
  Svara med citat
Gammal 2005-02-06, 23:10   #19
Björne
Senior Member

Reg.datum: Dec 2003
Standard

Finns New York-banan någon annanstans? Är ju lagom svårt att komma in på hemsidan
Björne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-02-07, 10:19   #20
Byggare Bob
Guest

Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Björne

Finns New York-banan någon annanstans? Är ju lagom svårt att komma in på hemsidan
Inte vad jag vet, och angående www.train-sim.com så gäller det att vara uppe när hela Amerika sover, d v s på natten/morgonen, då är det lättare att komma in...

Visar en bild på en R22 på väg mot Flatbush Avenue
  Svara med citat
Gammal 2005-02-07, 12:23   #21
Björne
Senior Member

Standard

Så där är rutten och spårpaketet nere och installerade. Men MSTS vill inte starta när USA6 som rutten heter finns i ROUTES mappen, så det stängs ned och det där sedvanliga XP-felmedelandet kommer upp att programmet oväntat avslutas.

Vad ska jag göra? Vart ska Cyworks spårpaket ligga? Om jag inte gör något utan bara klickar vidare så vill den lägga sig i SHAPES, ska den ligga där?
Gammal 2005-02-07, 15:11   #22
Byggare Bob
Guest

Standard

Citat:

Så där är rutten och spårpaketet nere och installerade. Men MSTS vill inte starta när USA6 som rutten heter finns i ROUTES mappen, så det stängs ned och det där sedvanliga XP-felmedelandet kommer upp att programmet oväntat avslutas.

Vad ska jag göra? Vart ska Cyworks spårpaket ligga? Om jag inte gör något utan bara klickar vidare så vill den lägga sig i SHAPES, ska den ligga där?
Ja, Cyworks ska ligga i shapesmappen (det är det programmet som gör att du bla kan åka på "Elevated tracks" och ha 90 grades kurvradier[:X]),
men först måste Xtracks ver 3.12 med tsection build 2700 installeras. Annars fungerar inte rutten.
Det går att installera Xtracks ovanpå en tidigare version och sedan måste Cyworks installeras. Först därefter kan man köra installme.bat-filen i USA6.
  Svara med citat
Gammal 2005-02-07, 16:47   #23
Björne
Senior Member

Standard

Tack så mycket Bob

Riktigt läckert när man kör ut från depån, riktigt snäva kurvor och brant stigning

Här är en bild från 207:e gatan, en viss tjeck har blivit utlånad för eventuellt inköp[8D]

Gammal 2005-02-07, 18:04   #24
Byggare Bob
Guest

Standard

Ja, här har vi en Redbird på väg in i depån efter avslutad tjänst på linje 5 Notera 90 graders kurvan, något för spårvägsbyggare????

Festligt signalsystem är det också, denna bild visar att det är kör med reducerad hastighet:

samt denna bild som visar varsamhet (det gula skenet är blinkande), notera även det dubbla stoppsignalerna på vänsterspåret[]
  Svara med citat
Gammal 2005-02-07, 18:25   #25
Björne
Senior Member

Standard

Banan är ju riktigt skön Men vagnarna tycker jag är riktigt bedrövliga, sega på gas och broms, samt fula.

Dessa vagnar såg dagens ljus 1963, alltså är dom ungefär jämngamla med C4, dock känns det väldigt mycket 30-tal över dom. Kan inte vara roligt att sitta instängd i dessa vagnars förarhytt en hel dag.
Gammal 2005-02-07, 22:19   #26
Byggare Bob
Guest

Standard

Citat:

Banan är ju riktigt skön Men vagnarna tycker jag är riktigt bedrövliga, sega på gas och broms, samt fula.

Dessa vagnar såg dagens ljus 1963, alltså är dom ungefär jämngamla med C4, dock känns det väldigt mycket 30-tal över dom. Kan inte vara roligt att sitta instängd i dessa vagnars förarhytt en hel dag.
Påminner nog mer om C3rna i s f. En nackdel är ju att natttexturerna för vissa stationer och byggnader inte existerar, (jag löser det genom att stationerna i fråga är stängda
mellan kl 19.00-08.00 MSTS-tid)
  Svara med citat
Gammal 2005-02-07, 22:22   #27
gec44-9w
Medlem

Reg.datum: Sep 2003
Standard

Har ni laddat ner Chicagos tunnelbane rutt?
Finns på Train-sim.com, sök bara efter chicago och ladda ner den största filen som heter någonting med chicago elevated... (kan inte kolla efter, kommer inte in på train-sim)

och så måste ni också ladda ner tågsettet som finns här
http://www.jaysmarine.com/CTA2400.zip

Mvh Dash9
gec44-9w besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-02-14, 19:27   #28
Zzarr
Senior Member

Reg.datum: Nov 2001
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Byggare Bob

Ja, här har vi en Redbird på väg in i depån efter avslutad tjänst på linje 5 Notera 90 graders kurvan, något för spårvägsbyggare????

Titta på första boggin på andra vagnen... ser ut som den har andra planer än att följa första.

MVH Zzarr
Zzarr besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-02-17, 11:01   #29
snobben
Member

Reg.datum: May 2004
Skicka ett meddelande via ICQ till snobben Skicka ett meddelande via MSN till snobben
Standard

Citat:

Tack så mycket Bob

Riktigt läckert när man kör ut från depån, riktigt snäva kurvor och brant stigning

Här är en bild från 207:e gatan, en viss tjeck har blivit utlånad för eventuellt inköp[8D]

Vad heter denna vagn och kan man ladda ner den någonstans?

nice guy
snobben besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-02-18, 00:08   #30
Björne
Senior Member

Standard

Finns lank till sidan dar du kan ladda ned den, kolla i traden om Prag-tunnelbanerutten. Vagntypen heter M1.
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Tips på rutter önskas Daniel R Trainz - Allmänt om Trainz 2 2004-02-29 22:13
Tips på bra rutter? Joel MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 1 2003-01-28 00:47
Tips på bra rutter! Pierre MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 1 2002-10-14 10:21
Rutter och tåg tråden! Pson MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 7 2002-09-28 22:41
Tips och trix -öka framsen i tröga rutter Hawk Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 2 2002-09-23 19:06

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:20.