![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 | |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Hehe,inte lika lågt som Glocalnet ![]()
![]() |
![]() |
#17 |
Admin & STW-member
|
![]()
Hawk:
Du kan om du vill surfa runt här (http://www.e-buzz.net/portal/dl.asp) så märker du hur segt det går. Så segt skulle forumet fortfarande vara om inte folk sponsrat till en server. Jag ville dock inte stå och ta emot upp emot 4000 kr utan att ge något tillbaka (läs visa uppskattning). Därför skapade jag en sida där jag talar om vilka det är som sponsrat och sett till vi fick ett forum som fungerade och samtidigt tackar jag dessa personer. Att vänta 30-60 sek på att en sida ska ladda är inte ett fungerande forum vilket på sikt hade lett till att folk tröttnat och inte brytt sig att gå in på forumet. Du kanske anser att det hade varit ett bättre alternativ? Det handlar inte ett skit om att köpa sig en titel utan det handlar om att jag vill visa uppskattning för de som verkligen brydde sig när det krisade! En del bidrog med stora summor och andra med mindre. Det viktiga var att folk verkligen brydde sig. Det är tråkigt om du inte tycker att servern är till någon nytta och att folk fått köpa sig en titel. Pursche: Jag ska försöka få tag i HP som antagligen har lite koll på hur det ligger till. Då han ringde mig för några månader sedan fick jag uppfattning att den leverantören som hostade siten inte höll sina åtaganden och i stort sett beordrade Banbyggarna att flytta sina filer. Micke321 är väl också en som tidigare iaf haft en del ansvar gällande ftp? Senast redigerad av Fredrik den 2005-09-20 klockan 01:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Snackat med HP nu och alla filerna ligger redan på JenzA:s server. Så, då är det väl bara att säkra namnet til en helt annan kostnad och lägga den på lämpligt ställe då, finns ingen anledning att fortsätta på det hotellet där det är nu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Veteran
|
![]()
hej
![]() Problemet är nog mer att det "kostar" pengar att ha en egen domän. Till Mazz Du har själv sagt i nån tidigare tråd, att nånstans ska de "pysa" ut, ja tyckte bara att den härt tråden passade för ett litet "Pys" ![]() Till Fredrik Självklart uppskattar jag att forumet har en ny snabb server, de förstår du nog. Jag skulle ha lagt pengar oxå till servern,om ja bara hade vetat av problemet. Men de va nog under den perioden som ja "låg lågt" och inte varken läste eller skrev i forumet. ![]()
![]() |
#20 | |||
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
![]() ![]() Citat:
![]() Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Veteran
|
![]()
Jaa?
![]() ![]()
![]() |
#22 |
Member
|
![]()
Jag är inte så aktiv här på forumet eller med att bygga rutter eller modeller som man kna ladda ner vare sig härifrån eller på www.banbyggarna.com.
Det enda jag gör är att ladda ner och använder det andra har gjort. Så det minsta jag då kan göra är att hjälpa till så att banbyggarna.com finns kvar i framtiden. Jag har sagt det förr och säger det igen att ni som lägger ner en massa tid på att göra rutter och modeller det är ett väldigt uppskattat jobb ni gör i alla fall hos mig och säkert hos många andra med. All tack till er.
![]() |
#23 | |
Senior Member
|
![]() Citat:
Det är ju gratis. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Hej.
Jag har också haft mycket nytta av banbyggarnas site, hämtat en hel del. Jag sponsar också om det behövs. Återkom med lite detaljer. Hälsningar Olle M |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]() Citat:
Om alla filer för nedladdning igger på annan server är det ett överpris jämfört med andra likvärdiga alternativ. Mvh Anders |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Senior Member
|
![]()
Ni snackade om banbyggarna.svvtl.se men att i sså fall så är det bara namnet banbyggarna.com som kostar och det kostar väl inte så myke?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Admin & STW-member
|
![]()
100-150 kr om året kostar en .com adress.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Veteran
|
![]() Citat:
De va välldigt billigt, vart får man en .com för de priset. Ingår även pekning i de priset?
![]() |
![]() |
#30 |
Admin & STW-member
|
![]()
Fel av mig.
![]() Att bara förnya en .net eller .com kostar för ett år 34.99 $ (260-270 kr) om jag nu fått det rätt. |
![]() |
![]() |