|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2003-09-03, 22:16 | #286 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
|
2003-09-05, 19:12 | #287 |
Veteran
|
Hej
Trevlig att köra, mycke kul grejjer efter linjen. Men den här växeln hatar jag (se bild).[}] När ja provade msts för första gången för ett par år sen, så va de den växeln som fick mej att avinstallera spelet. Nu är ju inte detta ditt fel Pierre, men ja vill gärna nämna de ändå. Min lösning är att ta bort växeln. Edit: Missförstå nu inte mej.[B)] Det ända som är fel med växeln, är dess placering. Här sitter man och kör i godan ro, så PANG rakt in i en stoppbock, PÅ HUVUDLINJEN, otroligt korkat.[}] Hawk |
2003-09-06, 10:59 | #288 |
Medlem
|
Samma irriterande moment var när jag körde upp mot St. Anton första gången, efter tunneln så Crasch [xx(]. Ursäkta OT:n.
|
2003-09-06, 12:15 | #289 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
Går det inte att göra så här då att man tar bort växeln och sätter dit en vanlig sväng??[?]
X 2000 - Kungen av Svensk Järnväg |
2003-09-06, 19:36 | #290 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Den där växeln skall vara kvar tycker jag. Orsaken är säkerhestspår som gör att inte två mötande tåg ska krascha mot varandra. När jag provkörde första gången såg jag växeln reagerade jag snabbt trycka tangenten G hann jag köra rätt väg
MVH TOTTE "TROLLHÄTTANBYGGARE" |
2003-09-06, 21:35 | #291 |
Hedersmedlem
|
Hejsan!
Jo, jag vet om den där växeln (har också kört in i stoppbocken!). Men jag kunde inte bestämma mig om jag skulle ta bort den eller inte????? Skulle nog hört här på forumet!? Skulle också varnat för den, men det glömde jag bort, förlåt! Blir det bättre om jag gör alla växlar manuella? Annars låter jag nog den vara, för vet man bara om den, så kan man vara beredd med G-tangenten. http://pirpen.cjb.net/ |
2003-09-06, 22:57 | #292 |
Medlem
|
Hmmmm !!!
Det finns en väldigt enkel lösning på detta , när det blir signalsatt efter svensk modell så blir det förmodligen en stopsignal på säkerhetsspåret ... Med andra ord...bara att tuta och köra Tomas/repman The Vehicles shop www.banbyggarna.com |
2003-09-07, 21:41 | #293 |
Medlem
|
det finns anars färdiga växlar till msts som ligger i kurv spår så att man kan slippa att lägga om den växeln.
|
2003-09-07, 22:49 | #294 |
Senior Member
|
Trevligt trevlig Pierre att du har släpp den första versionen av banan den ser mycker lovande ut själv har ja inte MSTS installerat nu men man får väll ta och installera det igen och ta en tur på din fina bana/rutt! []
M.V.H Nicke! |
2003-09-15, 17:47 | #295 |
Hedersmedlem
|
Hej allihopa!
Nu har det ju gått ett tag sen jag släppte rutten och jag skulle hemskt gärna vilja höra vad ni tycker om den. Bra eller dåligt! Växeln som Hawk nämde är ett problem som jag visste om. Och att det behövs mer objekt här och där samt att det saknas svenska signaler vet jag också. Men är det något annat? Något som saknas? Något som är fel? Tala gärna om vad ni tycker. Dte kan hända jag redan känner till felet, men det kan ju vara nått jag missat...... http://pirpen.cjb.net/ |
2003-09-15, 19:41 | #296 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
Den växeln restar inte jag mig på.
Men däremot det "tråkiga" spåret som går en bra bit och slutar mitt i ingenstans!(delar sig vid scandic hotell och färjeterminalen!) Kan du inte bygga en station på den platsen? En godsbangård med mycket timmer kanske?(förlänga linjen till en timmerbana? Olaf Lindström, Olis |
2003-09-15, 19:48 | #297 |
Hedersmedlem
|
Hej!
Jag tycker hela rutten är fin. Det är bara en sak det är signalsystemet. Det går att ta bort alla befintliga signaler och sedan ersätta med svenska signaler. Hoppas allt ordnar sig. MVH TOTTE "TROLLHÄTTANBYGGARE" |
2003-09-15, 19:54 | #298 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Jag har nu för ovanlighets skull faktist installerat NEJ och kört hela rutten... Det är för mig inte så vanligt att lägga på andra rutter än de jag håller på och jobbar med... Men, NEJ gick inte att missa... [8D]
Mina reflexioner är följande: Mycket trevligt landskap och miljöer, du har verkligen fångat "äventyren" i vardagen med olika scenarier utmed rutten. På negativa sidan, så är det framförallt två saker jag saknar... Verkligheten består av växtlighet... Massor av växtlighet... Jag skulle önska mig mer forest och varierande växtlighet än vad det är nu. Lite för mycket granar i exakt samma format idag... Vidare, och det säger du ju själv, så är det spårläggningen... Hela spårplanen skulle behöva gås igenom, så att det blir fler mötseplatser och möjlighet till att det händer saker... Till det, naturligtvis svenska signaler, satta så att det fungerar med bra trafik. I det här läget tycker inte jag det är så viktigt än att lägga til flera linjer, möjligtvis kan man förbereda för det, för senare komplettering. Men, nuvarande rutt ger mycket möjligheter, bara man får till en bättre spårplan. Och, väldigt trevligt med en enkelspårig rutt! Det var mina synpunkter just nu, i övrigt tackar jag Pierre för en jättefin rutt! [8D] /Mats A LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14 |
2003-09-16, 17:38 | #299 |
Hedersmedlem
|
Tack för feedbacken!
Olis: Spåret som slutar i ingenting, är Nedanby´s anslutning till SJ. Det spåret hade jag tänkt bara skulle vara för AI-tåg! Men det kan hända jag gör nått med det????? Totte: Jag skulle gärna plocka bort dom Japanska signalerna och ersätta dom med svenska. Men jag vet inte vilka man ska använda och var dom ska användas. Jag kan inget om signaler! Jag skulle gärna vilja ha ut hastighetstavlor och orenteringstavlor också...... Mazz: Du har rätt. Växtligheten är direkt dålig. För det första har jag bara 2 olika björkar (Hawk´s) och Ljungbergs träd. Det är tyvärr alldeles för lite (tror jag?) att skapa en varierad växlighet med. För det andra så saknar jag gröna fingrar. Jag ser inte som du och Hawk, var man ska ställa ut och vad som ska ställas ut. Så jag har bara kastat ut lite träd, här och där. Jag blev också ställd när det inte gick att använda Ljungbers träd som forrests. Då visste jag inte vad jag skulle göra????? Hawk fixade en gran åt mig, så det blir nog jag använder den istället!? Träd, marktexturer och signaler är det som är svårast för mig att ordna. Så om nån vill hjälpa mig med något av det, så får ni hemskt gärna göra det. Självklart kommer den som gör nått på rutten att skrivas in i readme-filen. Spåren ska dock fixas först! http://pirpen.cjb.net/ |
2003-09-16, 20:09 | #300 |
Hedersmedlem
|
Hej!
Det finns en sida om signaler. Bra förklaringar! Jag vet inte om du har sett den förut. http://www.ettnet.se/~tw/nynas/signal.html MVH TOTTE "TROLLHÄTTANBYGGARE" |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Aktivitetspaket för Hisatsu Line | Jolin | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 5 | 2003-03-11 15:48 |