![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#286 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Junior Member
|
![]()
Dette må jeg si inponerer meg stooort! Jeg bor i Oslo selv, og er en aktiv bane bygger... Men jeg klarer ikke i nærheter å bygge noe sant... Dere svensker har en egen spesiel evne til å bygge baner. Jeg er så utroligt inponert over denne bygginga. Jeg kjenner meg igjen på mange bilder i Oslo området! Det er noen bilder jeg ikke helt kan orjentere meg, men det gjør ikke noe. Det er en fryd og se sant! Stå på bygginga, og fortsett denne gode bygginga og posting av bilder!!
![]() Magne Håheim!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Junior Member
|
![]()
Alltså fy f*n vad fin den här rutten blir !
KEEP UP THE GOOD WORK ! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Bilderna kommer snart! Det är bara några km till.[8D][ ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Tidigare mrdaddydj
|
![]()
Väntar spänt! [
![]() Erik Höglund |
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Hej Totte
![]() Ack ack, vilka fina miljöer du gör. Jag tar av mig glasögonen så dom inte blir överhettade av dessa underbara bild- motiv. Lycka till med ruttbyggandet och ta det lugnt. Väntar gärna länge på din rutt,ser fram emot när den släpps. mvh bengt |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Hedersmedlem
|
![]()
[V] Jag förlorade tre dagars intensivt bygge. Det blev fel på trackdatabasen. Tacksam för bra tips om möjligt att åtgärda databasen är jag glad. Jag har uppgraderat IE för 2 dagar sen och datorn har blivit långsammare, jag vet inte varför.
![]() Kan ej öppna RE. |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
[B)]
Men du hade väl en backupp på rutten???? [8)] Hawk ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Trevlig nyhet att du fått ordning på rutten, Totte!
![]() När det pratas backupp har jag ofta synpunkter... [^] jag skulle nästan säga att en backupp räcker inte, under intensiva RE-dagar... Studera fil-listningen i den här tråden: http://msts.e-buzz.net/forum/topic.asp?TOPIC_ID=10082 Intensiva arbetsdagar så tar jag ofta flera backupper per dag. Nog för att jag inte står ut med att tappa så många timmar ens av värdefullt RE-arbete... Eller oxå överdriver jag... Men, så gör jag iallafall... ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Hedersmedlem
|
![]()
[
![]() ![]() Här kommer mera bilder! Jag kör loket baklänges från Moss till Fredrikstad. Nu startar jag... Moss bangård... Nu lämnar loket Moss... Skyddad naturmark... Övergiven station Dilling... Dubbelspår... Station Rygge... Enkelspår... Station Råde... Station Onsøy... Grönt platt mark?...[8] Framme i Fredrikstad, under byggnad... Fortsättning följer..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Jag har lagt ut mer spår och gissa vad är för stationsområde... Spåret upp är mot Oslo. ![]() [8]Ingen som kan lista ut vad stationsområde heter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Puh! Jag la mer spår ända till riksgränsen Norge och Sverige. Spåren slutar på Kornsjös stationsområde. Banverkets tåg lyckades ta sig uppför branta backar från Halden. Vissa spår har 3000:s lutning! Halden är 3m över havet och Aspendammen är 172m över havet och sträckan är inte lång. Den förra bilden ni skulle gissa var Skarpsborgs område. Här är bilden på Kornsjö i början av stationen... Fortsättning följer..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Det er stilig totte!! Vel at det er stigninger gjør det litt mer morsomt å kjøre tog. Hvor langt inn i sverige har du kommet?
Flotte bilder og fin bru over glomma ved fredrikstad station. Mvh Steinar |
![]() |
![]() |