![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#286 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
![]()
"Den här bron är en fri tolkning från en annan bild jag hittade".
Snygg och verklighetstrogen bro. Kul med nya varianter på broar (objekt över huvud taget). ![]() ![]() ![]() mvh Uffe.
![]() |
#287 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2005
|
![]() Citat:
Verkar bli ett mycket tjusig bana. ![]() Har du sett detta? http://web.telia.com/~u58613875/svbrotun.html Senast redigerad av Johanb den 2007-01-08 klockan 11:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
Ja, den hade jag sett för ett bra tag sen, men hittade den inte. Så, tack för länk, nu har jag o jobba med. ![]() passade på o göra en tunnelöppning oxå, tanken var att få med bergsskärning och slippe de tråkiga transfers oxå... Tillräckligt yta för at slippa tranfers va ju inge problem, men begsskärningen såg inte alls bra ut, så det fick bli grönt så länge. Den ska få sig en till match sen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Hedersmedlem
|
![]()
Har nu fått tillbaka rutten från Hawk, med som vanligt fin natursättning, det är framförallt de råa partierna där ny räls va lagd i obanad terräng, som nu inte är rå längre. Så nu pågår följande:
![]() Senast redigerad av Mazz den 2007-01-20 klockan 19:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Medlem
|
![]()
Nice bro
![]() Skuller man kunna få se fler bilder från banan?
![]() |
#291 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Flotte bilder , gleder meg virkelig til denne banen er ferdig.
Lykke til med arbeidet videre ![]() Mvh lukas Norge |
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
![]() Japp, det är en F5 som går efter B6-orna. Micke321 är den skickliga byggaren. Mas-vagnarna, då är det en annan välkänd snitsare som levererat dom, Robban. Tok-fina vagnar, får jaga på honom att släppa dom oxå... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Hedersmedlem
|
![]()
Så, då är de objekt som har byggts senaste tiden istoppade och utplacerade i rutten, testrapporten åtgärdad och en del annat installerat.
Här är den nya "profilen" på Jarlsberg. Järnvägen delar i princip stadens centrala delar, med en bostad och stadskärna, medan den sidan där godsbangården vetter mot finns det gott om industrier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Guest
|
![]()
Med stor risk risk för att låta tjatig:
Toppensnyggt ![]() Jag oich alla andra längtar tills rutten släpps! ![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
![]() Jag ansluter mig til gruppen som längtar till släpp... ![]() Dom här bilderna fick komma med oxå, när man ändå postar... Jarlsberg har så pass intensiv trafik, så det va lämpligt att anlägga en ny bro istället för den övergång som tidigare va. Än en gång, tack Json för den. ![]() Nedersta bilden, här sticker bibanan iväg från huvudlinjen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Medlem
|
![]()
Ser riktigt snyggt ut
![]()
Mattias Andersson Senast redigerad av mattias_train den 2007-01-21 klockan 18:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2006
|
![]()
Jaaaa!!!! bra idé jag fyller år 25:e så
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Profilen Jarlsberg skulle förstärkas om det inte stod Alvesta på stationshuset ![]() Bravo både Mazz och Hawk!! /Magnus |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]()
Om man tänker på hur originalrutterna ser ut och jämför dessa med de fullständigt fantastiska rutter som snickrats i hop på fritid av bla Mazz och Hawk, undrar man vem som borde arbeta hos MS och Kuju! All heder åt de resultat Ni lyckas klämma ur gamla MSTS! Så nära verkligheten man kan komma i lok körandet, utan att besväras av överslag i kontaktorstativet, jordfel i tågvärmeuttaget, eller slangbrott 36 vagnar längre bort, i djupsnö!
Hälsar en som sitter och väntar på att få se signalen slå om till Kör, vänta kör i utfarten från Jarlsberg! Hälsar Lasse J PS ett litet vagnpaket, med B6 och FV1 hade inte gjort ont... DS |
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Tidigare mrdaddydj
|
![]()
Det ser verkligen otroligt snyggt ut!
Kan inte nog utrycka hur jag ser fram emot rutten ![]() Och med dina signaler så kommer det nästan se ut som MSTS2 ![]() Får man undra hur långa loktåg man kommer att köra på banan? D.v.s hur långa är plattformarna? Att köra långa Nattåg eller bara Rst är kul! ![]() Lycka till i fortsättningen!!/Erik.