![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#301 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Bra gjort av dig, Bönan!
Tänker du fortsätta mot T-Centralen? Det är fyra spår mellan Gamla Stan till T-Centralen. T-Centralen har två våningar med två spår vardera. Fråga gärna hur du ska bygga spåren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Ursäkta, men Tcentralen har vält tre våningar? Gröna linjen överst, röda i mitten och blå längst ner(rätta mig om jag har fel)? Fast den blå linjen är ju en bit bort, man åker ju "rullband" dit.
![]()
![]() |
#303 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
![]() Citat:
söderut på röda och sen tvärt om på nästa våning. Hoppas du förstår ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
Veteran
|
![]()
Hej I morrgon fortsätter jag med bygget. Då blir det mot Ropsten via T-centralen. Mellan Gamla Stan och T-centralen blir jag tvungen att bygga lite växlar mellan de två intre och de två yttre spåren så att tågen kan ta sig mellan gröna och röda linjen. Dessa växlar ska väl engentligen vara på bron men det var svårt nog att få till den ändå så jag får bygga växlarna i tunneln mellan Tcentralen och Gamla Stan i stället. Det får ni stå ut med.
![]()
![]() |
#306 |
Veteran
|
![]()
Nu har jag byggt fram till tcentralen(precis innan plattformen börjar). Jag undrar hur jag ska kunna bygga den stationen. Den är ju i en ganska tvär kurva. Att använda seperata objekt skulle ta enormt lång tid. Vill veta om ni känner till någon tbanestation som man kan använda eller om ni tycker att man kan komromissa och använda en rak station.
![]() |
#307 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Bygg vad du vill som är bäst för dig. Ja, det är verklig kurvig station. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#309 |
Veteran
|
![]()
T-centralen får vara rak. Nu är det bestämt. Har byggt fram till efter t-centralen där röda och blå linjen går isär. Jag ber också någon 3d-byggare att bygga nånon/några av stationerna på blå linjen. Skulle uppskattas enormt!
![]() |
#310 |
Veteran
|
![]()
Här är två bilder av Tcentralen. Raka och fina. Ni som kan tbanan kan väl kolla att spåren ligger rätt också. Ifall det syns på mina bilder i alla fall.
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora Senast redigerad av bönan den 2008-11-09 klockan 10:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#311 |
Veteran
|
![]()
Jo förresten, jag kom på en sak. Jag har sett att många rutter, bl a orginalrutterna, har flera olika marktexturer i samma tile. Jag lyckas bara få samma textur i hela tilen. Hur ska man göra för att få flera olika? Det är ju viktigt för att få det att se bra ut, och jag lyckas inte hitta någon guide i ämmnet. Hoppas att någon ruttbyggare kan hjälpa mig.
![]() |
#312 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Bra att det går framåt! Jo, om marktexturerna. Tryck F7 så ser du svarta rutor. Markera med musklick så visar röd ruta. Sen klickar du fliken Windows och klicka Texture select så visas displayen enligt andra bilden. Klicka insert så ser du många olika val av texturer. När du har valt den klickar du åter i röda rutan och sen trycker du siffertangenten ovanför bokstavtangenter så får du den valda texturen på plats i rutan. Lycka till! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
Veteran
|
![]()
Nu får väl SL skärpa sig lite! Nu har dom fått två veckor på sig att svara! Det borde väl ändå räcka?? Något måste ha blivit fel när jag skickade min förfrågan om en spårplan. Arbetet med rutten har gått framåt sakta. Jag har byggt framt till efter det att röda linjen delar sig efter östermalmstorg. Appropå röda linjen, en fråga: Röda linjen till Mörby Centrum är den enda linjen jag inte har åkt, så jag är inte säker på hur den ser ut. Jag har förstått att alla stationer ligger under jord, men går linjen över jord någonstanns?(mellan gamla stan och mörby centrum)
![]() |
#314 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
![]()
Kontakta Spårvägsmuséet. Jag bad också om spårplan och fick svar
att jag skulle ta kontakt med dom, även om jag inte tror på det. Ska göra det när min dator kommer tillbaka från service. |
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
I Östermalmtorg delar spåren till Ropsen och tunnel ända dit. I Östermalstorg finns dubbla långa rulltrappor. Det är djupt det!
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2008-11-14 klockan 17:52. |
|
![]() |
![]() |