Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-04-14, 03:30   #346
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Hej Jørn!

Tack för de snälla orden!

Ja, jag jobbar som bara den för att den ska bli klar för nedladdning. Har varit lite snubbel på vägen, men det finns ett slut känns det som..

Det blir inte hela rutten som kommer med i första releasen, men om du vill kan du kolla på release-planen i LLJ-forumet för vad som kommer med. En hel del av linbjerna kommer med, i synnerhet de enkelspåriga. Det trafiktäta Innarvet kommer dock inte med i första releasen, utan är adresserad till den andra releasen.

Har jobbat lite med bergsprängning. var en knalle ivägen när spåren skulle läggas ner till Landbäcks industriområde.

/Mats A

LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-04-14, 12:30   #347
Pson
Medlem

Skicka ett meddelande via ICQ till Pson Skicka ett meddelande via MSN till Pson
Standard

Åhhhh! [8D]

Med vänlig hälsning Pson

X 2000 - Kungen av sveriges järnvägar.
Pson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-04-14, 13:37   #348
Dson
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Mazz, jag vill inte stressa dig. Men när är det möjligt att den första Releasen av LLJ kommer? Ta inte det här som nåt som gör dig stressad utan jobba på i vanlig/lugn takt så att det blir bra.

MVH Dson i Sandviken.

VD för VBK-Tåg AB
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-04-14, 14:51   #349
Pelle E
Member

Reg.datum: Dec 2002
Standard

Vilka fina bilder på LLJ, får nästan ståpäls av dem. Gillar speciellt bilden på Di3, tror jag det är, som kommer fram ur kurvan på en nästan igenvuxen järnvägsbädd, det är hur bra som helst...

På en av bilderna finns det en nästan tredelad växel, vart får man tag på såna växlar? Finns det i XTracks?

Tycker det ser väldigt snyggt ut med dom rostiga spåren och träsliperstexturerna som används i rutten. Är det omgjorda XTracks?

Frågorna är kanske dumt formulerade, men jag är bara nybörjare..

/ P E
Pelle E besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-04-14, 15:16   #350
Olaf Lindström
Moderator

Standard

Växeln finns i Xtracks!

Spårtexturen går att ladda hem den med men han har ändrat på den lite själv![](ser det ut som!)

---------------
Hälsningar:

VD, Olaf Lindström
VGC-IC Koncernen
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-04-14, 15:24   #351
Mazz
Hedersmedlem

Standard

Tack Pelle för de fina orden!

Nej, det var absolut ingen dum fråga... Trevägsväxeln är uppbyggd från Xtracks modulväxlar, i det här fallet 6-gradersväxeln. Det finns en ren trevägsväxel som test i xtracks, men du får bekymmer att välja spårväg eftersom valet bara är rakt eller sväng i MSTS. Så, jag använder bara uppbyggda trevägsväxlar, det känns dessutom som om det är en vanligare typ av växlar i verkligheten....

Näe, spårtexturen är en hämtad textur, som jag sedan har vässat för att få ett mer sandigt/rostigt utförande och som går i samma färg som marktexturen så att spåren ser mer sammansmälta ut med marken.
Jag har inte gjort någon förändring på rälsdelen än, men det står på agendan också. Var häromdan och fotade rälsdelar som jag ska använda. Den är visserligen ganska bra den här, men det kan bli bättre.. Och, det är trevligt att ha nått som är helt eget..

Dson: Nja, det var ju artigt frågat... Men, som jag skrev för nån vecka sen, så rök 25 tiles runt Landbäck... grr.. Det knyckte naturligtvis projekttid... På uppsidan, så fick jag ett nytt Landbäck som jag tycker är mycket roligare och funktionellt än den gamla spårplanen. Hela linjen är dragen lite annorlunda några kilometer norrut och nån mil söderut som ett resultat av de förlorade tilesen.

Det rullar på finfint nu med arbetet (peppar, peppar...), men jag vill inte lämna några utfästelser förrän jag har knytigt ihop rutten komplett igen, det är först då jag någorlunda hyggligt kan vara säker på att det inte finns ytterligare "sur-hål" kvar...
Och, det är inte så långt kvar tills alla spåren sitter ihop igen i hela rutten... Sen är det en baggis att göra klart... Bara 7 miljoner träd till...

/Mats A

Gammal 2003-04-14, 15:51   #352
sjonas
Medlem

Reg.datum: Aug 2002
Standard

Det suger värkligen i magen nu jag längtar tills den släpps[]

Mvh Jonas

Jonas älskar Tåg & Flyg!
sjonas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-04-14, 16:13   #353
Olaf Lindström
Moderator

Standard

Jag längtar efter en ny dator som klarar av ett så detaljerat landskap som LLJ har![]

---------------
Hälsningar:

VD, Olaf Lindström
VGC-IC Koncernen
Gammal 2003-04-14, 17:32   #354
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Hej Mazz!

Bergstexturen är helt underbar, ser mycket bra och äkta ut. Ogräset du använder, är det ifrån weeds2? Jag tycker inget däri liknar det du använder!?

http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-04-14, 18:00   #355
Pelle E
Member

Standard

Var får man tag på olika marktexturer, finns det nånstans att ladda ner? Jag gillar speciellt bergtexturen i bilderna ovan och skulle vilja prova det.

/ P E
Pelle E besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2003-04-14, 18:14   #356
Mazz
Hedersmedlem

Standard

Marktexturen är av egen blandning... Bergtexturen kommer från ett industriområde i Haninge...

Marktexturerna är under kontinuerlig förbättring vartefter man använder dom och ideer rinner till... Hade lite randigt intryck tidigare, men det har jag reducerat häromdan även om det inte är helt i mål än...

Ogräset kommer från Hawks utmärkta ogräsbukett...

Jag har även använt mig av det ogräs som finns på trainsim, bl.a så har jag modifierat formatet på weeds3, tror jag att det var, så det blir mer av karaktären av buske. Bra att ha att dryga ut skogen med, för att få karaktären av sly...

/Mats A

Gammal 2003-04-14, 19:03   #357
Olaf Lindström
Moderator

Standard

Var laddar man hem Hawk´s bukett!?[]

---------------
Hälsningar:

VD, Olaf Lindström
VGC-IC Koncernen
Gammal 2003-04-14, 23:20   #358
Mazz
Hedersmedlem

Standard

Börjar växa upp lite i Landbäck... Satsar på att ha den här orten klar i den här veckan, tänkte jag... Måste börja piska asfaltsläggarna så det händer nått på gatufronten, endast en buss uppe på bron ser man och hur nu den har hamnat där om det inte finns vägar...

/Mats A

Gammal 2003-04-14, 23:38   #359
Olaf Lindström
Moderator

Standard

Det är ju så snyggt![]

Fråga:
Hur långa perioder kan du sitta i RE utan att det börjar "hacka" eller att skärmen blir "svart"?

---------------
Hälsningar:

VD, Olaf Lindström
VGC-IC Koncernen
Gammal 2003-04-15, 00:13   #360
Mazz
Hedersmedlem

Standard

Jag kan sitta hur länge som helst känns det som... Nu ska ni inte lyssna på vad jag säger, men jag har kommit på mig själv att inte ha bootat om på flera dagar, innehållande arbetspass framför RE varje kväll... Och, ibland på dagarna om det är helg... Sunt förnuft från erfarenheter säger att det ska bootas om åtminstånde inte med längre intervall om kanske 4 timmar med 1G i minne... Men, jag gjorde ett snabbt överslag när jag bootade om den datorn senast och det rör sig om nån gång i mitten på förra veckan... Och, kanske ett 40tal timmar framför RE.. [:0]

Så, vad gäller ombootning, så lever jag inte riktigt som jag lär... Däremot så är jag noga med att backuppa rutten kontinuerligt... Under senaste veckan så har jag backat upp 4 fulla gånger, så jag har alltså 5 versioner just nu som inte någon är äldre än 7 dagar. Sedan tunnar jag ut backupperna lite grann, man behöver inte ha så täta versioner kvar när dom blivit månader gamla. Fast i huvudsak så zippar jag ner även dom o sparar även dom, faktiskt... Tar emot att deleta nån version helt....

Så, börja inte slarva med att boota om nu bara för att jag inte gör det så ofta...

/Mats A

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:38.