![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#361 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Jag stoppar för att säga
God jul och gott nytt år till alla!!!! Have fun during the holidays evryone! ![]() ![]() ![]() SV |
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
God Jul till dig med David, och tack för allt jobb du lägger ner och lagt ner för att ge oss en så fin C20!. Passa på att vila upp dig under juldagarna nu.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#363 |
Medlem
|
![]()
Kvinnorösten med T-centralen och Axelsberg kommer, jag provade att sätta T-centralen på en Passenger station av samma typ som du Svoyager provade i Prewiewn för T-centralen utropet, men jag får inget T-Centralen utrop ändå, jag satte Skärmarbrink på Destinationsskyltarna, skulle det stått T-Centralen där istället kanske? Tacksam för svar.
Mvh Johnny Nilsson |
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]() Citat:
Ifall du ville höra Skärmarbrink, så skickar jag den här nedan, inspelad i somras.
M.V.H Tobias år 2014! ------------------------ Kolla gärna in på min lilla sida med järnvägsbilder och en del reportage. http://tobbebilder.from.eksjo.com/ Senast redigerad av vfp420b den 2007-01-01 klockan 17:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
Medlem
|
![]()
Ja och det var ju det jag hade gjort, döpt stationen till T-Centralen, men det kanske skiljer på små och stora bokstäver, om utropen kommer eller ej. Mvh Johnny Nilsson
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#367 |
Medlem
|
![]()
Hmm konstig. Först måste du inte köra med det "quick drive" från surveyor, sen måste tåget finnas några meters eller mer från stationen. Det finns några "trackmarks" på varje station och när tåget körs över ett av dem "trackmarks" ska utropen händer men om du har satte tåget i för kort distans till stationen ska utropen inte händer.
om det fortfarande inte fungerar, kanske kan du spela in en fraps film så att jag kan ser vad händer, eller skicka till mig din jetlog.txt fil. Hoppas att det kan hjälpa dig! ----------- också, lite nyhet med det nyaste version som är fortfarande inte släppt. Jag vet att jag lovade att ni ska ha det nyaste version till jul och jag hat att inte har gjort det i tid, förlåt. Problemet är att jag väntar till några texturer, det finns 2 vicktig texturer som är inte klart just nu, ett av dem är det höger panelen... Så jag har två optioner. Släppa c20:n utan dem texturer imorgon eller vänta några dagar, kanske veckor för dem två texturer. Hmm.. SV |
![]() |
![]() |
![]() |
#368 |
Medlem
|
![]()
Jag tycker du skall vänta med att släppa den till du känner att du är nöjd med den.
Hälsar Bengt (som gärna väntar veckor på den nya versionen om det blir så)
![]() |
#369 |
Medlem
|
![]()
Jag undrar om man kunde få försöka hjälpa till att snabba på stationsutropsantalet genom att åka mellan Hagsätra och Hässelby och filma med min fina stereo DV kamera, så blir det ju 48 utrop till inom kort, om jag bara visste hur man tar dessa ljudklipp från DV filmen utan att få med filmen mellan stationerna, finns det nåt knep för detta och hur gör man sedan för att få göra ljuden till MP3 eller WAW filer så att man kan höra alla stationsutrop och hur lägger man sedan upp dessa MP3 eller WAW filer på detta forum så att jag kan ge dom till den som fixar med stationsutrop till C20 modellen eller C20 modellerna, eller vill ni helst inte att man ska hjälpa till med sådant, ni kanske vill ta det i er egen takt så att säga utan inblandning. Och det där utropsproblemet kom bara när jag körde på banan Electric Commuter och försökte döpa om en station med passagerarstöd till T-Centralen, men kanske det också fanns en trackmarker som fortfarande hade spelets val av stationsnamn, jag gjorde en egen bana som jag döpte till Alvik-Skärmarbrink och nu fungerar det alldeles utmärkt för mig, både med destinationsskylten som fungerade även på Electric Commuter och även på Alvik-Skärmarbrink, en kort bana med Alvik, T-Centralen, Axelsberg och Skärmarbrink och två vändbryggor och en tvåspårs till enspårsväxel före vändbryggorna som jag satte efter Alvik sett från Skärmarbrink och efter Skärmarbrink sett från Alvik, jag är nu helnöjd, denna modell är den klart bästa jag har sett hittills i Tågsimvärlden om man så säger. Mvh Johnny Nilsson
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2004
|
![]()
När jag fått in tåget i spelet så går det ej att se?
Varför? har service pack 1, något mer som behövs? EDIT: Såg nu att ja behöver kudi: 58843:53003 sorgligt nog, så köpte ja ett begangnat trainz 2006 -.- och ja kan ej använda serie nummret på auran. Nån snäll person som kan hosta 58843:53003 i några minuter? ![]() Senast redigerad av theodorskold den 2007-01-02 klockan 19:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
Tidigare Krille400
|
![]()
OT, jag vet. Men ändå
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]() Citat:
Om du mailar mig på stegenius@swipnet.se kan jag skicka denna asset till dig. Eller byt till något annat hornsound som ingår i TRS2006. Det är bara att ändra kuid för hornsound i config-filen. //Lars S Senast redigerad av UP6936 den 2007-01-06 klockan 18:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 |
Medlem
|
![]()
Hej lars!
Fick samma svar av dig som av SVoyager. Men skulle jätte gjärna vilja ha filen, har just nu för typ ett ånglok xD Mejlar dig, tack! Senast redigerad av theodorskold den 2007-01-06 klockan 18:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Lite nyheter också. Många förare sa till mig att dem hade ont om ryggen och nånting annat ![]() Då är mitt svar!!!! ![]() ![]() www.svoyager.com/files/nystol.jpg Den tog 7 timmar att bygga! Mycket bättre än förut! SV |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]()
Otroligt snyggt. Just stolen har varit det enda som inte har sett perfekt ut på modellen enligt mig
![]() Senast redigerad av Robert den 2007-01-06 klockan 22:04. |
![]() |
![]() |