Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-10-21, 22:55   #3916
Silverwolf
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Moskva, Ryssland
Inlägg: 254
Skicka ett meddelande via AIM till Silverwolf Skicka ett meddelande via MSN till Silverwolf Skicka ett meddelande via Yahoo till Silverwolf
Standard

Jeg etterlater det bare her ^^

Silverwolf besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 05:39   #3917
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Två helt vanliga bilder på ett Ö-tåg, och en ur lite annorlunda vinkel .
Bifogade bilder
Filtyp: jpg unnamed_20101022_0001.jpg (208.9 KB, 258 visningar)
Filtyp: jpg unnamed_20101022_0011.jpg (191.6 KB, 260 visningar)
Filtyp: jpg unnamed_20101022_0015.jpg (215.4 KB, 258 visningar)
__________________
Ekan

Senast redigerad av ekankal den 2010-10-22 klockan 05:40.
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 08:25   #3918
Silverwolf
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Moskva, Ryssland
Inlägg: 254
Skicka ett meddelande via AIM till Silverwolf Skicka ett meddelande via MSN till Silverwolf Skicka ett meddelande via Yahoo till Silverwolf
Standard

De togene der har visst glemt hva aerodynamikk er. De har ikke rett til å kalle seg Intercity. Bare vakre strømlinjeformete Velaro kan, og til en viss grad ICE2. Hehe (PS! har alltid syntes deres front ser forferdelig ut)
Silverwolf besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 18:11   #3919
Rasmus96
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 390
Standard

Snyggt ekan! vart kan man hitta öresundståget i SJ färg.
Rasmus96 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 18:19   #3920
Fredrik1996
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Tumba (Sweden)
Inlägg: 547
Standard

J#ligt snyggt ekan. Vet ej varför jag gillar de här hastigheten. Tycker att de här taurus loken accelererar väldigt för snabbt. Hinner ju inte ens bromsa innan man spårar ut eller. För snabbt helt enkelt. Jag blir åksjuk när jag kör.

Rasmus96: Det är nog en omålning som ekan gjort. Du vet ju att ekan kladdar väldigt mycket
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Fredrik1996_20101022_0000.jpg (45.6 KB, 209 visningar)
Filtyp: jpg Fredrik1996_20101022_0001.jpg (57.7 KB, 210 visningar)
__________________
MVH Fredrik1996
Jag har Aspergers syndrom.

Senast redigerad av Fredrik1996 den 2010-10-22 klockan 18:24.
Fredrik1996 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 18:40   #3921
Rc611
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Tyresö,Stockholm
Inlägg: 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av X2an Visa inlägg
Fint för tredje gången ekan! Du får ju till saker som vi vill ha! Silverwolf, mycker läcker bild, men lite liten. Jaja, nu ska man inte vara sån, nu när man fått nya glasögon. Lägger ut två bilder på en C6 eller vad det än ska vara, har inte en sådan bra koll på det.
Hej! Undrar var du laddade ner C6??
Rc611 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 19:49   #3922
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Wink

Fredrik 1996!

Du säger:
"Det är nog en omålning som ekan gjort. Du vet ju att ekan kladdar väldigt mycket"

Ekan är "konstnär" och därmed väldigt känslig! Han "kladdar" inte, han "gestaltar"!

Du får inte såra vår "TågRembrant" med sådana inlägg!
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 20:17   #3923
Fredrik1996
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Tumba (Sweden)
Inlägg: 547
Unhappy Ahopp.

Jag sårar ingen och det hoppas att han förstår. Jag vill inte vara elak mot ekan och det är det du tror. okej. förlåt förlåt men jag har Aspergers syndrom och har svårt med att visa en "empatisk" sida av mig. hoppas att du och alla andra respekterar det för annars så ska man inte skriva så dumt. Gäller även mig med. Att skriva så till mig gör mig väldigt upprörd och det gillar folk att göra mot mig väldigt mycket. Så du borde själv tänka innan du skriver. Jag vet att det här inlägget kommer att låta kränkande, förolämpande och sårande för andra. MEN! lan: Du kanske skulle ha skrivit på slutet. "det kanske du inte tänkte på" för då hade kanske känt mig mindre förolämpad. Vill du nått skicka ett privat meddelande.

Hoppas att någon inte raderar det här inlägget eller skriver en korkad kommentar till det här för annars avregistrerar jag mig ur forumet och det kanske det alla vill. Jag tollererar inte att man gör det om man inte får skriva vad man tycker utan att det blir ett himla halabalo. Jag får tycka som jag vill och ingen är tvungen att gilla det eller inte. Det är fritt. Hoppas att man fattar litegrann hur jag är nu. Och du förresten och alla andra läs om Aspergers syndrom på Wikipedia om ni vill. Inget måste men det är bra. Där står en hel del info som man bara veta innan man skriver.
För nu kommer säkert nån att skriva.

Men det var du som startade det här
Eller Du blir avstängd från forumet

Alla j#vlas med mig..... Sorry ekan! om du blev kränkt, förolämpad och sårad av mitt inlägg.

Det jag har skrivit är vad jag tänker och tycker när jag blir kränkt av någon från forumet och från andra. För forumet är en av mina möjligheter för att jag ska kunna kommunicera med andra folk för jag kan inte bara gå runt i stan och säga hej till varenda som passerar mig.

Kan vi skippa det här nu. Orkar inte med något tjafs eller fler disskusioner längre. Har redan alla dagar fullt upp att tjafsa med familjen om jag är på dåligt humöt.
Ser ni nu hur det lilla kritiken jag fick fick mig att känna mig som en mobbare, lögnare, förolämpare, bannlyst, och en rutten människa.

Jag borde ha berättat att jag hade Aspergers syndrom tidigare för då hade det här aldrig hänt.
__________________
MVH Fredrik1996
Jag har Aspergers syndrom.

Senast redigerad av Fredrik1996 den 2010-10-22 klockan 20:43.
Fredrik1996 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 20:22   #3924
stina
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Inlägg: 916
Smile Du har mitt stöd...

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik1996 Visa inlägg
Jag sårar ingen och det hoppas att han förstår. Jag vill inte vara elak mot ekan och det är det du tror. okej. förlåt förlåt men jag har Aspergers syndrom och har svårt med att visa en "empatisk" sida av mig. hoppas att du och alla andra respekterar det för annars så ska man inte skriva så dumt. Att skriva så till mig gör mig väldigt upprörd och det gillar folk att göra mot mig väldigt mycket. Så du borde själv tänka innan du skriver.

Hoppas att någon inte raderar det här inlägget för annars avregistrerar jag mig ur forumet och det kanske det ni vill. Jag tollererar inte att man gör det om man inte får skriva vad man tycker utan att det blir ett himla halabalo. Jag får tycka som jag vill och ingen är tvungen att gilla det eller inte. Det är fritt. Hoppas att man fattar litegrann hur jag är nu.

Alla j#vlas med mig. Sorry ekan!
Du menade säkert väl... har viss kunskap om det du nämner och fortsätt vara medlem på forumet.
Ingen har nog tagit illa upp.
__________________
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare!
stina besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 20:44   #3925
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 368
Standard

Fredrik1996.

Jag tror inte Lan menade något illa med det han skrev, utan att det var mer ironi i det hela.

Om du tar en närmare titt på inledningen utav tråden, så har han inlett med en smilies
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 20:51   #3926
Fredrik1996
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Tumba (Sweden)
Inlägg: 547
Standard

Jaha. ajdå, glöm vad jag skrev. Jag tänker inte för när jag skriver bara när jag blir så här. Jag ser inte det som ironi bara. Det är vad man skriver. Jag gjorde om min signatur så alla förstår hur man granskas med mig. puh. Sorru lan. inget illa menat.
__________________
MVH Fredrik1996
Jag har Aspergers syndrom.
Fredrik1996 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 20:51   #3927
Rasmus96
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 390
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik1996 Visa inlägg
Jag sårar ingen och det hoppas att han förstår. Jag vill inte vara elak mot ekan och det är det du tror. okej. förlåt förlåt men jag har Aspergers syndrom och har svårt med att visa en "empatisk" sida av mig. hoppas att du och alla andra respekterar det för annars så ska man inte skriva så dumt. Att skriva så till mig gör mig väldigt upprörd och det gillar folk att göra mot mig väldigt mycket. Så du borde själv tänka innan du skriver.

Hoppas att någon inte raderar det här inlägget för annars avregistrerar jag mig ur forumet och det kanske det ni vill. Jag tollererar inte att man gör det om man inte får skriva vad man tycker utan att det blir ett himla halabalo. Jag får tycka som jag vill och ingen är tvungen att gilla det eller inte. Det är fritt. Hoppas att man fattar litegrann hur jag är nu.

Alla j#vlas med mig. Sorry ekan!
Nej inte ska du avregistrera dig ifrån forumet måste finnas lite jämnåriga med här på forumet. Jag som trode att det bara var gamla gubbar som var intreserade av tåg men nu ser jag att det finns jämnåriga som har samma inträsse. Jag hoppas at jag inte har verkat som om jag jävlas med dig för det har jag apsulut inte varit ute efter. Du har hjälpt mig med pendeltågs projektet som jag håller på med det läggs inte ner och du måste vara kvar. Jag har själv mina problem med att jag har ursäkta språket men jävligt svårt att ta kontakt med jämnåriga och fixa kompisar har inte en ändaste kompis vilket jag mår dåligt av. Men tack vare dethära forumet så ska jag träffa Patrix i morgon och titta på tåg inne på Centralen imorgon. Jag är inte utte efter att göra någon arg eller ledsen här på forumet jag vill bara snacka tåg och sånt med andra tåg intreserade. Tror och hoppas att Ekan inte tog illa upp. Oj detta kom lite ur tråden men radera inte detta inlägg snälla kan behövas såna hära innlägg ibland. Men alla som bygger och lagt upp bilder på dena tråd bygger mycket fint och snyggt. Det vill jag att ni ska veta
Rasmus96 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 20:52   #3928
X2an
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Stockholms län
Inlägg: 498
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rc611 Visa inlägg
Hej! Undrar var du laddade ner C6??
Det där är min reskin, fanns på download innan jag drog in den på grund av tillståndsstrul. Dock trodde jag att den var glömd nu...
__________________
X2an!
X2an besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 20:56   #3929
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik1996 Visa inlägg
Jag sårar ingen och det hoppas att han förstår. Jag vill inte vara elak mot ekan och det är det du tror. okej. förlåt förlåt men jag har Aspergers syndrom och har svårt med att visa en "empatisk" sida av mig. hoppas att du och alla andra respekterar det för annars så ska man inte skriva så dumt. Gäller även mig med. Att skriva så till mig gör mig väldigt upprörd och det gillar folk att göra mot mig väldigt mycket. Så du borde själv tänka innan du skriver. Jag vet att det här inlägget kommer att låta kränkande, förolämpande och sårande för andra. MEN! lan: Du kanske skulle ha skrivit på slutet. "det kanske du inte tänkte på" för då hade kanske känt mig mindre förolämpad. Vill du nått skicka ett privat meddelande.

Hoppas att någon inte raderar det här inlägget eller skriver en korkad kommentar till det här för annars avregistrerar jag mig ur forumet och det kanske det alla vill. Jag tollererar inte att man gör det om man inte får skriva vad man tycker utan att det blir ett himla halabalo. Jag får tycka som jag vill och ingen är tvungen att gilla det eller inte. Det är fritt. Hoppas att man fattar litegrann hur jag är nu. Och du förresten och alla andra läs om Aspergers syndrom på Wikipedia om ni vill. Inget måste men det är bra. Där står en hel del info som man bara veta innan man skriver.
För nu kommer säkert nån att skriva.

Men det var du som startade det här
Eller Du blir avstängd från forumet

Alla j#vlas med mig..... Sorry ekan! om du blev kränkt, förolämpad och sårad av mitt inlägg.

Det jag har skrivit är vad jag tänker och tycker när jag blir kränkt av någon från forumet och från andra. För forumet är en av mina möjligheter för att jag ska kunna kommunicera med andra folk för jag kan inte bara gå runt i stan och säga hej till varenda som passerar mig.

Kan vi skippa det här nu. Orkar inte med något tjafs eller fler disskusioner längre. Har redan alla dagar fullt upp att tjafsa med familjen om jag är på dåligt humöt.
Ser ni nu hur det lilla kritiken jag fick fick mig att känna mig som en mobbare, lögnare, förolämpare, bannlyst, och en rutten människa.

Jag borde ha berättat att jag hade Aspergers syndrom tidigare för då hade det här aldrig hänt.
Du får ursäkta mig Fredrik 1996, det var inte min mening att trampa dig på tårna! Jag tänkte att bara skoja lite med Ekan och andra. Du skrev faktiskt:

"Det är nog en omålning som ekan gjort. Du vet ju att ekan kladdar väldigt mycket".

Det är ju inte precis "helsnällt" det heller, ävan om Ekan själv använder det om sig själv.
Jag föreslår att vi stryker ett streck över detta och återgår till vårt stora gemensamma intresse! En än gång "ursäkta", är det OK?
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 20:58   #3930
stina
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Inlägg: 916
Smile Vi behöver alla här på forumet...

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik1996 Visa inlägg
Jag sårar ingen och det hoppas att han förstår. Jag vill inte vara elak mot ekan och det är det du tror. okej. förlåt förlåt men jag har Aspergers syndrom och har svårt med att visa en "empatisk" sida av mig. hoppas att du och alla andra respekterar det för annars så ska man inte skriva så dumt. Gäller även mig med. Att skriva så till mig gör mig väldigt upprörd och det gillar folk att göra mot mig väldigt mycket. Så du borde själv tänka innan du skriver. Jag vet att det här inlägget kommer att låta kränkande, förolämpande och sårande för andra. MEN! lan: Du kanske skulle ha skrivit på slutet. "det kanske du inte tänkte på" för då hade kanske känt mig mindre förolämpad. Vill du nått skicka ett privat meddelande.

Hoppas att någon inte raderar det här inlägget eller skriver en korkad kommentar till det här för annars avregistrerar jag mig ur forumet och det kanske det alla vill. Jag tollererar inte att man gör det om man inte får skriva vad man tycker utan att det blir ett himla halabalo. Jag får tycka som jag vill och ingen är tvungen att gilla det eller inte. Det är fritt. Hoppas att man fattar litegrann hur jag är nu. Och du förresten och alla andra läs om Aspergers syndrom på Wikipedia om ni vill. Inget måste men det är bra. Där står en hel del info som man bara veta innan man skriver.
För nu kommer säkert nån att skriva.

Men det var du som startade det här
Eller Du blir avstängd från forumet

Har en bekant som har "Aspbergers".. förstår dig... men ingen har nog velat illa... man tolkar ju saker olika och jag förstår dig.. men stanna kvar här hos oss.. alla bidrar till detta trevliga

Alla j#vlas med mig..... Sorry ekan! om du blev kränkt, förolämpad och sårad av mitt inlägg.

Det jag har skrivit är vad jag tänker och tycker när jag blir kränkt av någon från forumet och från andra. För forumet är en av mina möjligheter för att jag ska kunna kommunicera med andra folk för jag kan inte bara gå runt i stan och säga hej till varenda som passerar mig.

Kan vi skippa det här nu. Orkar inte med något tjafs eller fler disskusioner längre. Har redan alla dagar fullt upp att tjafsa med familjen om jag är på dåligt humöt.
Ser ni nu hur det lilla kritiken jag fick fick mig att känna mig som en mobbare, lögnare, förolämpare, bannlyst, och en rutten människa.

Jag borde ha berättat att jag hade Aspergers syndrom tidigare för då hade det här aldrig hänt.
Hej! Förstår dig, har en bekant som har "Aspbergers syndrom".. ingen vill illa här på forumet, man kan tolka saker olika.. det är helt OK.. stanna kvar, alla behövs på detta Forum... Ironi kan vara svårt att förstå ibland... men som sagt var Fredrik, fortsätt vara medlem.
__________________
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare!
stina besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:29.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009