![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Visa resultat för omröstning: Kommer du att fixa PT GBG rutten när den släpps i juni? | |||
Ja självklart, de e ju ett mästerverk! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
20 | 32.26% |
Nja kanske.. |
19 | 30.65% |
Nix! |
23 | 37.10% |
Antal röster: 62. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg
![]() |
Visningsalternativ
![]() |
![]() |
#406 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
Tack för tipset den liknar ju nåt och går alltid att måla om , dock skulle man göra några ändringar på den som är svåra eller inte alls går ( vad jag vet)..
tågfreak 96,d en vagnen påminner mera om partyvagnen faktikst.. vilket va bra, vi ska kolla upp om vi kan måla om den...( bild 2 visar hur partyvagnen ser ut, texten tillhör bild2) BiLD1: Men så har ser en typsikt Mustang M23a ut, finns de några hyfsat lika denna så vore de bra om ni kunde tipsa oss, vi löser copyrighten & lägger upp en sån vagn på forumet.. om de nu finns nån likande..
![]() |
#407 |
Medlem
|
![]()
På tal om linje 5 som har kört länge, Göteborgs linje som funnits längst e inte linje 1 utan linje 3 som är blå än i dag..
och idag blev linje5 klar för Auto-drive i PT GBG , på de mindre bra bilderna, husen håller på att byggas så är de många vagnar ,5 st som ska starta på Torp, de köar och kör i 10 minuters trafik, Duovagnen, M33 som vi kallar den ( hehe) kommer från vagnhallen och har kört linje 5 från liseberg & hit, eftersom de e 20min kvar tills vi rullar öppnade föraren dörrarna så passagerarna kunde gå av.. Just nu rullar linje 1,4,5,6,8,10,11 samtidigt i GBG ( på Autodrive) ![]() Den linje som inte kommer att dras är 2 men vi kan ändra oss om vi hittar en lösning på problemet...
![]() -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen ![]() Senast redigerad av GBGtram den 2010-09-15 klockan 16:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#408 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
var kan jag hitta den öppningsbara bron
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Senast redigerad av tågfreak 96 den 2010-09-21 klockan 20:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#409 |
Medlem
|
![]()
De var demo versionen du kör med ser jag, men bron ligger på DLS / CM2 / CMP
De finns dock väldigt många med samma namn, swingbridge heter den med nån siffra ex. Swingbridge 14 eller nåt , kom tyvärr inte ihåg exakt man ladda ner de broar som ser bekanta ut.. på V.1 som jag jobbar på har vi tagit bort den och har kanske inte kvar den i datan.. men den ligger på DLS så du borde hitta den, lycka till!
![]() |
#410 |
Medlem
|
![]()
Hej ska hålla tråden vaken lite , byggandet på går än med väldigt långsamt.. ( körkortet kräver mkt tid, har de i slutet på denna månaden hoppas jag, då kan jag börja bygga mera igen
![]() ![]()
![]() |
#411 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Snyggt jobbat
![]() För mig är de lugnt att de tar lite tid, speciellt när man vet att ni inom projektet är noga med kvalitet och att de ska vara så nära verkligheten som möjligt. Den som väntar på något gott....... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#412 |
Medlem
|
![]()
Precis rock.. vi håller på att testar och experimenterar för att få ihop alla linjer så de inte krockar eller så de kommer för många in på samma hållplats samtidigt,.. de är ju ändå 10linjer som ska rulla sammtidigt ute.. med ca 9-13 vagnar per linje... just nu finns den en uppdaterings som gäller från : 1 oktober tills den 15 oktober, sen kommer en till uppdatering, en nyare... länken kkommer via mejl eller allmänt här på forumet , ni som inte har PT GBG V:1,0 kan ladda ner den med de är nästan meningslöst utan att ha delarna.. de blir ett hundra till missing... :S
![]() För att inlägget inte ska bli för tråkigt kommer 2 bilder som togs i går, 1: 3 vagnar som köar på viadukten längs Sälöfjordsgatan, nära Eketrägatan. Bild 2: En vagn väntar på grönt som ska in i Chalmers tunneln, kommer från Korsvägen, M33 A Linje6 mot LänsmansG. Det är Universeum & världsnaturmuseumet som är till höger....
![]() -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen ![]() Senast redigerad av GBGtram den 2010-10-08 klockan 21:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#413 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Kan förstå de är klurigt och få ihop allt rullande material till och köra som man önskar. De är ju inte lite vagnar som ska ut som sagt
![]() Blir de något scenario man kan köra sen? T ex ett där man ska försöka hålla tidtabellen och inte försena dom tåg som ligger efter en så man skapar vagn kaos i byn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#414 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Vänta här nu... Varifrån fick ni M29an?! Visste ni, att jag skulle kunna fixa till strömavtagaren lite...
Tro mig, jag kan nog. Jag kan alltid försöka...
![]() |
#415 | |
Medlem
|
![]() Citat:
M29:an en en repaint av Gampa ( PT GBG) som ursprungligen hittades på en tysk sida, hittar jag länken ska jag länka .. rock: Jo vi ska försöka fixa till nåt scenario , eller ett par stycken troligen... ![]()
![]() |
![]() |
#416 |
Medlem
|
![]()
Go eftermiddag! i början av veckan var de dax att bygga lite, hade tid över.. då blev de dax att bygga klart sträckan: Vagnhallen Majorna till Stigbergstorget, nu har vi även lagt ut cykelvägar, överfarter mm, mera linjer mm.. detaljerna har ökat rejält, samma sak gäller för Järntorget- Linneplatsen som vart ganska tom, med nåt hus nu är hela vägen klart och massa affärer och bostäder är klara.
på bilden ser du utsikt ifrån Stigbergstorget ut mot Majorna( kaptensgatan), dock finns lite arbete kvar...
![]() |
#417 |
Medlem
|
![]()
Nu har vi uppdaterat från Kinaspår till svenska/ danska Spår, som ser 100% snyggare ut
![]() Spåren där spårvagnarna kör har inte rostiga ytor eftersom trafiken går dygnet runt och "präglar" spåren jämt... , de har reflekterade egenskaper som på riktig , visar bilder på de.. De 3 första bilderna är före spårbytet och resten är efter.. ( bilderna kan vara blandade ifrån olika ställen)
![]() |
#418 |
Medlem
|
![]()
Hvis banen er payware, så har du ikke tillatelse til å bruke russiske spor. Erstatt de med noen andre. Alle våre tillegg er gratis og skal forbli slik. Jeg kan ikke skjønne hvorfor noen vil betale for det der i det hele tatt, det ser jo, khm horribelt ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#419 |
Medlem
|
![]()
Var kan man ladda ner det svensk/danska spåret? ![]()
![]() |
#420 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Här finns spåren http://www.e-buzz.se/forum/showpost....postcount=3696 och SilverWolf , detta är bara början, vi bygger upp allt snabbt först en vi finslipar den sen , så om några månader, kommer du att ångra de du sa idag! Rutten är dessutom den största ( vad vi vet) som är baserad på verklig helstad i TRS 2009 i Norden, men rutten PT GBG V:1 är en free ware nu till hösten 2010, dock släpps den inte riktigt än, anledningen att man ska behövt betala är att vi lägge den på CD, pga den enorma storleken, men vi jobbar på att fixa de digitalt istället ![]()