Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-05-12, 21:10   #406
mikael512
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2002
Standard

Hej,

först och främst ett stort TACK till Mazz och Hawk för en jättefin rutt!

Ang möten så körde jag hela vägen från Bjursjöhamn till Jarlsberg igår och hade 4 möten på vägen. Alla dessa fungerade bra i både AE och 'verkligheten'. Och jag har MSTSBin 1.7.0224.

Reverse points gör underverk om man vill att ett AI-tåg ska köra förbi ens eget tåg men kan nog både lösa och ställa till problem vid möten. Provade du först utan reverse points?

Mvh Mikael
mikael512 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-05-12, 22:59   #407
Dson
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikael512
Hej,

först och främst ett stort TACK till Mazz och Hawk för en jättefin rutt!

Ang möten så körde jag hela vägen från Bjursjöhamn till Jarlsberg igår och hade 4 möten på vägen. Alla dessa fungerade bra i både AE och 'verkligheten'. Och jag har MSTSBin 1.7.0224.

Reverse points gör underverk om man vill att ett AI-tåg ska köra förbi ens eget tåg men kan nog både lösa och ställa till problem vid möten. Provade du först utan reverse points?

Mvh Mikael
Jag prövade reverse points först, men då fick AE fnatt, så jag tog bort dom och då fungerade allt bra i AE. Men i verkligheten fungerar det inte alls... :/
Gammal 2007-05-13, 00:24   #408
Roar H
Medlem

Reg.datum: Apr 2006
Standard

Hei på dere!

På andre siden av kjølen har et par av oss fått trøbbel med ruten.
For Lukas ble det litt komplisert dette med Scale-Rail.
Hos meg tok det ørten timer for å un-zippe den.
Og da kom ikke alle filene med heller, og den kom heller ikke opp på menyen i MSTS. Veldig synd...Det er sikkert en j.... bra rute.
Roar H besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-05-13, 01:35   #409
Byggare Bob
Guest

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Roar H
Hei på dere!

På andre siden av kjølen har et par av oss fått trøbbel med ruten.
For Lukas ble det litt komplisert dette med Scale-Rail.
Hos meg tok det ørten timer for å un-zippe den.
Og da kom ikke alle filene med heller, og den kom heller ikke opp på menyen i MSTS. Veldig synd...Det er sikkert en j.... bra rute.
Om det tog 18 timmar att "zippa upp JBJr2", så är det nog något fel med Windows i din dator. Använd Windows inbyggda "Komprimerade mappar" för att zippa upp filen.

Väldigt konstigt att så många har haft såna problem med JBJr2

Läs noga anvisningarna i denna post:
http://www.e-buzz.net/forum/showpost...2&postcount=28

Svårare är det inte, Ni måste ha NewRoads 3.2, X-tracks senaste version 3.18 med tsection build 35 och ScaleRail.
  Svara med citat
Gammal 2007-05-13, 10:10   #410
LasseJ
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
Standard

Återigen får vi tacka för ett storartat arbete av Mats och Håkan! En vacker och genomtänkt rutt med många möjligheter! Signalerna är fantastiska och landskapet är stundtals andlöst vackert! Installationen kan vara lite knepig om man skyndar på och inte har förutsättningarna klara för sig. Så för Er som brinner av längtan att ut och åka, ta tid på Er och se till att Ni har alla nödvändiga komponenter installerade, och i rätt mappar, så funkar det klockrent!

Hälsar

en imponerad
Lasse J
LasseJ besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-05-13, 11:10   #411
lukas
Medlem

Reg.datum: Nov 2006
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LasseJ
Återigen får vi tacka för ett storartat arbete av Mats och Håkan! En vacker och genomtänkt rutt med många möjligheter! Signalerna är fantastiska och landskapet är stundtals andlöst vackert! Installationen kan vara lite knepig om man skyndar på och inte har förutsättningarna klara för sig. Så för Er som brinner av längtan att ut och åka, ta tid på Er och se till att Ni har alla nödvändiga komponenter installerade, och i rätt mappar, så funkar det klockrent!

Hälsar

en imponerad
Lasse J
Hørtes flott ut , jeg gir ikke opp , skal finne ut av det men har valgt å bruke litt tid på det Ønsker dere alle i sverige en fin dag
lukas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-05-13, 11:34   #412
Roar H
Medlem

Reg.datum: Apr 2006
Standard

[quote=Byggare Bob]Om det tog 18 timmar att "zippa upp JBJr2", så är det nog något fel med Windows i din dator. Använd Windows inbyggda "Komprimerade mappar" för att zippa upp filen.

Jeg må beklage:
Ordet ørten er et uttrykk for et ubestemmelig tall.
I virkeligheten tok det 3-4 timer. Men det er ikke normalt.
Nå var jo den zip-filen ganske stor også.
Roar H besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-05-13, 17:13   #413
knebert
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Citat:
Ursprungligen postat av Byggare Bob
Om det tog 18 timmar att "zippa upp JBJr2", så är det nog något fel med Windows i din dator. Använd Windows inbyggda "Komprimerade mappar" för att zippa upp filen.

Läs noga anvisningarna i denna post:
http://www.e-buzz.net/forum/showpost...2&postcount=28

Svårare är det inte, Ni måste ha NewRoads 3.2, X-tracks senaste version 3.18 med tsection build 35 och ScaleRail.
Hej

Ja det kan man undra varför så många skall ha problem med denna rutten. Det är inga svårigheter alls att installera denna rutt bara man följer de anvisningar som du har gjort så funkar det no problemas.

Packa upp rutten med WinZip går på "2 röda" så det måste vara problem på annat håll om det tar längre tid.

MVH Kenneth
Gammal 2007-05-13, 17:15   #414
knebert
Medlem

Hej

Först och främst, tack för denna rutt som så många väntat på

Lite klagomål vill jag dock framföra. OBS Jag har inte kört hela rutten utan bara sett så att den fungerar i min burk.

På vissa ställen så ligger spåren ovanför marken, det är luft mellan spåren och marken. Det var väl det som jag ville klaga på. Sen har jag inte sett något annat problem än så länge.

MVH Kenneth
Gammal 2007-05-13, 18:13   #415
Hawk
Veteran

Reg.datum: Aug 2001
Lightbulb

Citat:
Ursprungligen postat av knebert
Hej

Först och främst, tack för denna rutt som så många väntat på

På vissa ställen så ligger spåren ovanför marken, det är luft mellan spåren och marken. Det var väl det som jag ville klaga på. Sen har jag inte sett något annat problem än så länge.

MVH Kenneth

Hej
Vore väldigt bra om du, eller ni som hittar typ spår i luften ville skriva upp koordinaterna, så blir det tusen gånger enklare att åtgärda..

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-05-13, 18:42   #416
Dson
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Jag radar upp några punkter här på sträckan Västerby-Säringe, kan säkert ha glömt några...

Lat: 48.35457 Lon -114.22135 <- Inte så farligt. Syns knappt i RE...
Lat: 48.35869 Lon -114.21421 <- Värre här. Mycket värre. Spåret ligger flera meter ovanför marken:-))
Lat: 48.37217 Lon -114.19137 <- Inte så farligt. Knappt så det syns här heller, men ändå...
Lat: 48.38298 Lon -114.16954 <- Inte heller så farligt. Samma som ovan, syns knappt.

Senast redigerad av Dson den 2007-05-13 klockan 18:47.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-05-13, 19:35   #417
andelind
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Standard

Jag hade någon spökfuntion på spåret men kom inte ihåg var, kan däremot påpeka att på spår 4, Torevalla står det staket mitt på spåret. Annars så här långt som jag har provat ser det bra ut. Det var något, troligen en utliggare som passerade genom hytten på ett ställe.
andelind besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-05-13, 21:16   #418
knebert
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Hawk
Hej
Vore väldigt bra om du, eller ni som hittar typ spår i luften ville skriva upp koordinaterna, så blir det tusen gånger enklare att åtgärda..
Hej

Oki

MVH Kenneth
Bifogade bilder

Gammal 2007-05-13, 23:36   #419
Hawk
Veteran

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av knebert
Hej

Oki

MVH Kenneth
????
Där hittar jag inget, fixa bättre läsbarhet på lat.

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-05-13, 23:53   #420
knebert
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Hawk
????
Där hittar jag inget, fixa bättre läsbarhet på lat.
Hej

Den kanske är borttagen i en senare version...Skulle tro att den version som jag har är den första.

MVH Kenneth

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:59.