![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#421 | |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#423 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Ang. Hur man gör en Path, så gör man det som man gör en vanlig aktivitet i Train Simulator, Editor och Tools? Men då har jag en fråga till, jag hittar ingen Player knapp, i editorn, för man ska tydligen trycka på player. Det står det åtminstone i guiden på Banbyggarna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 |
Veteran
|
![]()
Du behöver inte göra en hel aktivitet. Gör bara såhär:
Stata Editors & Tools. Gå in i Activity Editor. Välj New Activity i menyn. Välj rutten Stockholms Tunnelbana. Nu ser du en karta över rutten. Öppna Service Editor. Välj New under Path. Välj namn och filnamn till din Path. Placera musen över den platts på spåret där du vill starta. Högerklicka. Välj Place Start Point. Välj namnen på den platts du avgår ifrån och vad stället du ska till ska heta. Det spelar ingen roll vad du skriver. Tryck på exit path editor. Välj ja i dialogrutan om att spara. Gå ur Activity Editor. Spara inte aktiviteten. Starta MSTS. Nu ska rutten finnas i menyn. ![]()
![]() |
#425 |
Tidigare Ruben
|
![]()
"Du behöver inte göra en hel aktivitet. Gör bara såhär:
Öppna Service Editor." När jag öppnar Service-editorn så stängs editorn ner. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#426 |
Veteran
|
![]()
Oj då. Vet inte vad det kan vara för fel? Kör du Vista? För då brukar Activity Ediror funka dåligt. Den gör iaf det för mig. Jag kan tyvärr inte göra en path åt dig, eftersom jag inte har kvar den gamla versionen av rutten. Men om någon laddar ner den och fixar en path kanske? Jag törs inte ladda ner rutten ifall det blir något fel med två rutter med samma namn.
![]() |
#427 | |
Tidigare Ruben
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 |
Veteran
|
![]()
Patchen ska du lägga I ruttmappen, inte som en ny rutt. Skriv över de gamla filerna.
![]()
![]() |
#429 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Har du ställt om skärmen med 16 bitar färg? AE funkar inte bra med högre bitar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Ok, nu har rutten kommit i ruttmenyn i MSTS men när jag klickar på rutten stängs hela MSTS bara ner direkt. Ska jag ändra upplösningen till 16 bitar när jag kör i MSTS?
Senast redigerad av Bombardier Train den 2009-02-21 klockan 18:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Varför stängs hela MSTS kan bero på att du har installerat nå´t galet. Eller så saknar du tåg som Aktivitet kräver. ( om du har Aktivitet installerat)
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2009-02-21 klockan 19:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Nu går det frammåt, så nu kan jag välja Stockholms Tunnelbana i listan men sedan när rutten laddas så saknar rutten dessa filer.
Filen ska sedan ligga i denna sökväg. 7WarEH 8.5 Om någon har denna rutt (som Totte, Bönan eller någon annan) kanske kan ladda upp dessa filer om de har lust." Jag kan inte hitta denna fil. Jag har letat i alla 6- originalrutter både i Shaps och texture. Senast redigerad av Bombardier Train den 2009-02-21 klockan 23:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#433 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Jag har bara Strabafilerna. De här filerna skall gå till tågens Sound-mapp.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2009-02-21 klockan 21:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | |
Tidigare Ruben
|
![]() Citat:
![]() Senast redigerad av Bombardier Train den 2009-02-21 klockan 22:56. |
|
![]() |
![]() |