![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#421 |
Medlem
|
![]()
[quote=Totte]Hej!
Jag bygger vidare trots felet. Felet är att vid avslutning av tågkörning så brukar normalt visa utvärdering. Jag får istället för utvärdering felmeddelande till BILL. QUOTE] Hei Totte! Har du brukt noen norske ting på banen din, f.eks. norske signaler eller norske hastighetsskilt? Disse objektene synes å være litt ustabile, og har skapt en del trøbbel på min egen rute. Prøv å slette alle interaktive objekter, og se om ruten fungerer da. (ta backup av originalen først) Ang. Drammen-Kongsberg, så trenger denne NewRoads, som bl.a. kan lastes ned fra www.gipper.dk Lykke til videre med ditt geniale prosjekt!
![]() |
#422 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej alla trogna!
Jag har lagt gantrys fram till gränsen till Sverige. Just nu bygger jag Tistedal en stationsområde efter Halden. Spårstigning är kraftigt från Halden på 3m över havet till Tistedal på 83m över havet. Ja, det är verkligen utmaning att köra tåg just där. Ha lite tålamod bara. Jag tänker bygga klart till gränsen och sen placerar jag signalsystemet av svenskt modell. Det är nog svårt att blanda ihop norska och svenska signaler tror jag. När allt är klart fram till gränsen tänker jag kontakta Banbyggarna och skicka rutten för nedladdning i Betaversion.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2015-11-20 klockan 22:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#423 |
Medlem
Reg.datum: May 2003
|
![]()
Hej.
jätte din bana Totte ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag kan säga så här att när jag var och pillade i NDK 3.0 så lyckades jag att få ihop både det danska och svenska signalsystemet av någon underlig anledning, men fråga mej inte hur det gick till... Men vad jag kommer ihåg så var det ett jäkla pillerijobb med att fixa allt i filerna så att det stämde, det tog ett antal timmar och lite mer gråa hår fick man men till slut så gick det... Jag ville med detta säga att det går att sätta ihop 2 signalsystem men som jag skrev så är det ett jäkla jobb för att få ihop det. Kanske någon med mer erfarenhet av RE och signaler kan förklara detta närmare om det skall fungera eller inte. Jag der fram emot att denna rutt snart finns för nedladdning ![]() ![]() Lycka till med fortsättningen!!!
![]() |
![]() |
#425 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]()
Totte,
Ett tips, kolla med Eric F, som gjort Danmark rutten. Han lyckas med att dela såväl Svenska Danska och Tyska signaler. Själv har jag ingen aning om hur det går till... I övrigt Dijn rutt är mycket imponerande önskar jag hade kunskap och tålamod att göra nåt liknande! Lasse J |
![]() |
![]() |
![]() |
#426 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Trollhättanrutten fick problem efter installation av ScaleRail. Det blev felmeddelande direkt till Bill efter avslutningen. Som tur tog jag backup av Globalmappen innan, återställde jag tillbaka på plats så fungerade Trollhättanrutten igen. Synd att jag inte kan köra GDSJ-rutten, men den är bra rutt Mazz gjorde. Nu bygger jag vidare.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#427 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Hej Totte!
Härligt att inget inträffade med din suveräna rutt! ![]() Jag tror dock att det är följande skäl, varför det blev fel; ScaleRail installerar ju sig med hjälp av en exe-fil... (mummel...) Den kopierar då in sina nya saker i den Globala mappen, inklusive den standardiserade tsection.dat. OM du tidigare redan hade en tsection.dat som inte är från originalet, så kan det mycket väl hända at den som ScaleRail installerar är en ÄLDRE. Om så är fallet, kan tidigare rutter man byggt på påverkas. Lösningen till detta är enkelt, se till att ladda in den senaste tsection.dat, så är man säkrad. Tsection.dat i nyare versioner fylls ju bara på med nya grejer, gammalt tas aldrig bort. Därmed har man full bakåt-kompatibilitet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Ett tips: Jag har gjort som så att jag har en global map med scalerail, en med x-tracks och en original...Sen bytar jag ut den som ligger i MSTS-mappen mot den som motsvarar den rutt som jag vill jobba med...Funkar hur bra som helst.... MVH Kenneth
![]() |
![]() |
#429 |
Medlem
|
![]()
Längtar något så oförklarligt mycket till helan sträckan Oslo-Göteborg är klar
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Äntligen är Tistedal färdig. Vattnet är av bottenplatta som jag målade om, som underlättar nivåskillnader. Efter Tistedal blir det mer skog, berg och klippor. Det blir mer branta lutningar. Det blir tufft att köra tågen....
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2015-11-20 klockan 22:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#431 |
Medlem
|
![]()
Hei
Dette er kjempebra, stå på! Hvor langt er det forresten fra Tistedal til riksgrensen?
![]() |
#432 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Kul att se hur jobbet fortskrider, en annan har ju för mycket annat att syssla med och bygger i snigeltakt...
![]() För den som är intresserad av sträckningen så bör det vara denna sida ni ska kolla på: http://www.jarnvag.net/banguide/Skalebol-Kornsjo.asp Finner dock inte tistedal men det är nog jag som är för trött. |
![]() |
![]() |
![]() |
#433 |
Hedersmedlem
|
![]()
Det är c:a 2,5 mil kvar till riksgränsen.
Olaf, tack för kommentar. Jag har redan sett sidan som du nämde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#434 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Jag har jobbat fram till tunneln före Aspedammen i drygt 8 km fråm Tistedal. Det är mest skog och uppförslutningar.
![]() |
![]() |
![]() |
#435 |
Medlem
|
![]()
Hei dette ser flot ut. Jeg gleder meg til fortsetelsen.
![]()