![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Ser lovande ut!
Det där med att det tar tid och placera luftledning "rätt" har jag full förståelse för. Det viktigaste är ju som sagt att man har roligt och man får ta lite i taget eller helt enkelt "fuska" med de enklare splines som du gjort. Du frågade tidigare om tips för utbyggnad av linjen. Ett tips är väl att du helt enkelt placerar någon portal i vardera änden och låter dem spotta ut lite tåg då o då. Dessa kan då simulera de framtida orterna och du kan koncentera dig på att få klart denna delen först.
![]() |
#32 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]()
Och roliga att se att du förstår.
Ja bra ide som två stora städer eller menade du något annat Portal? |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Det går även att ställa in så en portal tar emot tåg och sedan skickar dem till att komma ut i en annan. Lite Star Trek teleportering ![]()
![]() |
![]() |
#34 |
Medlem
|
![]()
OK tack ska genast göra så när jag kommer hem.
TW |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Medlem
|
![]()
På placeringen på kontaktledingsstolparna
Jag håller med dom stod lite konstigt på stationen. Se här Hälsing TW Bild; |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Medlem
|
![]() Citat:
TW |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hejsan
Schyssta bilder du har. Lycka till med fortsatt byggande. Beträffande namn så finns det en liten namngenerator att ladda ner. Den ger visserligen slumpvis engelska stationsnamn, men det kan säkert finnas ett och annat skojigt namn som kan användas på svenska rutter. Finns på http://www.tafweb-trainz.co.uk/namegen.html På den saijten kan du surfa runt och finna en hel del annat godis också. OBS: En annan namngenerator som ger konstiga (bra användbara) SVENSKA namn har jag som en xcel-fil. Om du vill så kan jag maila den till dig. Hälsningar
Benkegbg Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg. Senast redigerad av benkegbg den 2005-11-02 klockan 14:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Portalen finns under "track" om jag inte minns fel.
![]() |
#39 |
Medlem
|
![]()
för tipsen den där namn saken är jag intresserad av Mycket.
Maila tack. Och portalen har jag inte hitta? Men bygget går på Bild 1 slut stn nja var tänkt så Bild 2 tunnel under staden slut på linje just nu efter den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#41 |
Medlem
|
![]()
Ja den kommer jag tror någon gång mot maj juni att version 1. (Beta = 1 ) kommer.
Det är väl lite fel på den. Men dom flesta träd står på marken ej spåret men kontaktledningen är väl inte den bästa lite gupp? ja i en uppförsbacke men tåget spårar inte ur men det ska vara borta i v.1.5 sedan Version 2 = V1.0 klar. Om du hängde med. Vad gäller AI förarna så verkar dom behöva lokförarutbildning?! P.S. Bilderna är vad du ser. Ser ut så på simulatorn men det krävs en starkdator (grafikkort/videokort) mycket grafikkrävande linje (om man kan säga så) Hälsningar TW Senast redigerad av Lokförarn den 2005-11-02 klockan 17:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Hedersmedlem
|
![]()
Angående Portalen så finns de under TRS2004 industrierna har jag för mig. Alltså under byggnader så finns det en region som heter TRS2004.
Har du uppdaterat TRS2004 till SP4? Vet inte om de kom med SP2 kanske. Sen angående prestandan så undvik att använda splines med träd för det kan verkligen dra kraft och göra det ryckigt. Ta hellre 4-5 olika enskilda träd och placera ut i en grupp o sedan kopiera dessa.
![]() |
#43 |
Medlem
|
![]()
Alla träd är ut satta för hand.
Jag har SP3 uppdaterar inte trs så ofta tycker inte att det behövs. För, för mig fungerar det. Stor bild TW |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Medlem
|
![]()
Gods tåg Bilder 2
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]()
Jätte snyggt! Nu har jag nästan kommit på att de där liknar lite Örebro eller...liknade?