![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() ![]() Det är ju toppen bra rutt du har gjort. Jag vet att det är mycket jobb att bygga. Lycka till! Tänk på att placera minst en meters spårbit mellan växlarna. Röda och blåa noder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Medlem
|
![]()
Tack för alla glada tillrop.
Jo det kommer finnas ett en riktigt stor station med en rangerbangård och upställningspår för persontåg. Jag har dessvärre nu ett antal ställen utan en meter så det blir nog att bygga om på bangårdarna en del...... Magnus |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Medlem
|
![]()
Nu var det länge sedan jag gav någon rapport. Har byggt ytterligare en bit landskap. Det tar tid men frammåt går det så sakta. Här en bild från de som byggdes förra veckan. Nu skall jag dock ägna mig åt att borra mig igenom ett berg/ås med tunnlar ett tag.
Magnus |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Rutten lever än trots att tråden inte har uppdaterats på månader. Det senaste jag bygt är en Bangård. Här kommer en bild från denna. Jag jobbar vidare så sakteliga så får vi sen om det blir klart någon gång...... /Magnus |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Härligt, så här ska bangårdar se ut...
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Va stort bangård du har gjort, t.o.m. större än min. Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Medlem
|
![]()
Två bilder till från rutten. Ena ändstationen hamnade underjord. (tack Knebert för hjälpen att fixa stationen). Stan kommer att få sin prägel av Helsingborg men ska inte ses som något försök att göra en exakt kopia.
1. Lite knutpunktskänsla iallafall 2. Utfart |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Ja den stationen känner jag allt igen. ![]() Lycka till med det fortsatta byggandet ![]() MVH Kenneth
![]() |
#39 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Ser bra ut!
![]() Keep it up ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Medlem
|
![]()
Ja, man får lite känsla av Helsingborg. Men på den andra bilden ser med ut som Helsingborg. Närmare bestämt den södra utfarten och husen på bilden är lite likt Cambus. Så en känsla av Helsingborg får man verkligen.
![]() |
#41 |
Medlem
|
![]()
Då tar vi några nya bilder. tack för kommentarerna på föregående bilder.
1. På bangården 2. Utfart från bangården 3. På Gammla linjen/ Bibanan Just nu pågår spårläggningen på "Gamla linjen" Det är en kortare enkelspårig bit som utgår från Bangården och sträcker sig c.a 1-2 mil innan den återvänder till huvudlinjen. Anledningen att den finns är att den går via en stad som missan av huvudlinjen. Så sakta men säkert byggs rutten på. Kvar att göra när "Gamla linjen" är färdig är ett c.a 2 mil långt fyrspår i andra änden till ruttens huvudstation. /Magnus |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Tycker du gör ett strålande jobb med denna rutt som inte är den enklaste att bygga om. Jag vet eftersom jag testat ett antal ggr. Lycka till med det fortsatta arbetet ![]() MVH Kenneth
![]() |
#43 |
Hedersmedlem
|
![]()
Bra gjort!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2006
|
![]()
Gyrmt! imponerande,
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Medlem
|
![]()
Tack för alla komentarer på de förra bilderna.
Här kommer två nya från det område jag bygger på just nu. /Magnus |
![]() |
![]() |