![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Jättefin modell, sibbmark!
Om pantograferna inte fattas, hade du kunna släppt den som den är (som beta eller version 1). ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
#32 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
|
![]()
Dom här bilderna har varit uppe tidigare, men för säkerhets skull kommer dom en gång till. Kanske kan vara till lite hjälp.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Och några bilder inne från hytten om det skulle vara en cab på G också. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bengan |
![]() |
![]() |
#33 |
Medlem
|
![]()
Jag hade tänkt att åka till JVM i Gävle på Tisdag och då kan jag fota hytt, detaljer och loket i övrigt!
MVH Dson i Sandviken. ![]() VD för VBK-Tåg AB |
![]() |
![]() |
#34 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
har du gjort en hytt Sibbmark?
annars kan jag försöka! MVH:Olaf (olis) Lindström ![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Moderator
|
![]()
Sidorna är klara nu ska fronten fixas!
![]() har någon här på forumet en bild på Panelen RAKT(nästan iallafall!) framifrån? man ska se hela fönstret också!(helst iallafall!) MVH:Olaf (olis) Lindström ![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Tackar för bilderna! Det skadar ju aldrig med ett ordentligt bildunderlag när man bygger.
Visst får du göra en cab, fast jag kommer att göra en också, om inte annat för att jag behöver öva på det också... :-) Det som är ett litet problem är att jag ju än så länge bara har gjort den äldre versionen av F-loket, den med tre frontrutor... Då ser ju interiören lite annorlunda ut. Har tyvärr inte hittat mycket bilder på den versionen alls, så om någon råkar ha interiörbilder på ett 3-rutors F-lok vore det inte fel. /Bosse |
![]() |
![]() |
#37 |
Moderator
|
![]()
Ska du göra en "photo"-realistisk modell?(cabben alltså!)
![]() Svara helst snabbt! MVH:Olaf (olis) Lindström ![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Senior Member
|
![]()
Den såg trevlig ut sibbmark de ska bli ett nöja att få köra den sen väldigt snyggt gjort!
![]() M.V.H Nicke! |
![]() |
![]() |
#39 | |
Medlem
|
![]() Citat:
/Bosse |
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Bengan. |
|
![]() |
![]() |
#41 | ||
Medlem
|
![]() Citat:
/Bosse |
||
![]() |
![]() |
#42 |
Member
|
![]()
Ser ut att bli en kanonmodell, mitt favoritlok!! Hade tänkt göra en modell själv av F-loket så småningom eftersom jag saknade det bland alla modeller som går att ladda ner, men nu behövs ju inte det.
/ P E |
![]() |
![]() |
#43 |
Medlem
|
![]()
Nu var det ju ett tag sedan det kom någon ny bild, men jag lovade i en annan tråd att det skulle komma en bild på de senaste framstegen, så då får det göra det... Jag har skickat ut F-loket på beta-testning hos vissa personer, så det närmar sig så sakteliga... Har inte haft tid eller möjlighet att jobba något med 3D-byggande de sista veckorna, men nu skall det (nog) bli ordning på det igen...
Strömavtagarna är inte snygga, och inte är dom animerade heller... Får se om jag får till det bra... Nåja, såhär ser det ut idag... /Bosse Ps. Till dom som eventuellt läste mitt inlägg i en annan tråd så är min dator nu botad från sin influensaattack igen och den mår alldeles utmärkt. Tackar som frågar. <center> ![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Moderator
|
![]()
Den är ju sååååå snygg![
![]() ![]() Du får ju ta och släppa en version av den även om den inte är med animerad strömavtagare! ![]() ![]() MVH:Olaf (olis) Lindström ![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Medlem
|
![]()
Jag var ute och körde en sväng idag när jag passade på att ta en bild som kanske kan roa någon...
/Bosse <center> ![]() <center>Tågmöte mellan Dunholmen och Hult.</center> |
![]() |