![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Ride in the cab.
http://www.youtube.com/watch?v=SDa3g...feature=relmfu |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Medlem
|
![]()
Oj vad det gick snabbt nu då...inte kul med mobilt bredband.
![]() Vad tror ni om detta - fast i större antal förstås? Man kanske han hitta andra gräs-produkter att placera ut så blir det lite blandat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Medlem
|
![]()
Nu har jag döpt ett litet samhälle uppe på berget, Bergsbyn skall det få heta.
Det ligger på cirka 500 m.ö.h. Strax efter denna by tror jag det blir ett snötäcke....... Blir lite som jag gjorde i mitt första projekt, ett samhälle nere i dalen och sen nån mil längre bort, där var man helt plötsligt på ett snöklätt berg. Men här ser det iallafall ut som sommar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Medlem
|
![]()
Gjorde en provkörning nu från en broövergång där ett vändspår går över ett annat, denna bro är den högsta punkten i mitt projekt nu.
Därifrån ända ner till dalen så att säga, eller där jag utgår ifrån, Det tog 13 minuter och 20 sekunder, och då höll jag 62 km/h. Så man kan alltså säger att det är 1,3 mil kanske? |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
Lösning 1: 13min och 20sek = 800sek 60min = 3600 sek 800/3600=0,2222 => Din resa tar 0,2222 timmar 62 km/h * 0,2222 = 13,78 km Lösning 2: 13min och 20sek = 800sek 62km/h = 17,22m/s (62/3,6) 17,22m/s * 800sek = 13 778 meter => 13,78 km Du har alltså räknat rätt om du har avrundat lite... Lösning 3: Finns ett verktyg som heter Odometer eller likande i spelt, den mäter hur långt ett tåg har rullat ![]() Senast redigerad av henke327 den 2011-03-02 klockan 03:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Medlem
|
![]()
Tack för det, odometer
känner jag igen från volvo eller nått sånt, lät gammalt.... Jag räknar på ett ugnefär, grovt bara...men odometern, var kan man hitta den? Ska kolla närmare på det.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
"In Surveyor click the Edit Session Rule icon on the top tool bar. Select "add" and pick the Display Custom HUD rule from the list. Save it. The custom hud displays the next speed limit, track gradient and odometer. Bob Pearson" Hoppas du hittar den! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Medlem
|
![]()
Ska kolla närmare på den där funktionen sedan.
Dagens projekt Göra om ett sluttande spår så det går längs med istället för "rakt på". Nog skulle det se bättre ut om det slingrar sig uppför backen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Medlem
|
![]()
Inte alls klart men jag tycker detta ser lite bättre ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Nu tycker t.o.m "gnällgubben" (dvs jag
![]() ![]() Ser betydligt verkligare ut med sådana där backar ![]() Och precis sådär byggdes/byggs ofta järnvägar, med en lång, "mjuk" stigning, istället för en tvärbrant..
Ekan Senast redigerad av ekankal den 2011-03-02 klockan 20:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#41 |
Medlem
|
![]()
Jag funderar på att töja ur spåren där branterna är, är ju 2 st U-svängar,
ska töja ut dom lite mer så jag kan matta av dom lite, då ser det nog mänskligt ut. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Medlem
|
![]()
Vad ska vi säga om detta?
Lite för färgstarkt kanske, den klippa delen kanske ska vara "stenfärgad" och det övriga delat på 2 färger, en majs och en höåker.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Medlem
|
![]()
Jag tänkte slänga upp en förfrågan och tror jag gör det här.
Skaffade mitt kära spel via piratbukten förut men köpte skarp version efter ett tag så jag skulle få en äkta nyckel och allt, dock är det köpt på Gamersgate och nerladdat, så här ser filerna ut. Om jag skulle vilja ominstallera datorn, efter uppdatering eller liknande. Kan jag i så fall få detta spel på skiva så jag kan installera det på nytt eller måste jag ladda ner det på nytt? Tyckte det stod BIN - borde väl gå att bränna ut, nån som är bra på sånt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Medlem
|
![]()
Och om detta går, då borde man fixa ett riktigt CD-fodral och sedan skriva ut framsida och baksida så blir det som om man köpt spelet ute på stan.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Medlem
|
![]()
Så kanske det hade sett ut då.
|
![]() |