![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Efter en dags effektivt arbete så skickar jag nu iväg första versionen till Ekan, som får ett blankt ark att arbeta på, det är några detaljer till som ska dit, men det är saker som jag utan problem kan arbeta in i efterhand, det viktigaste just nu är att få fram en textur som visar modellen i sin helhet.
![]() ![]() //Marcus |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Snyggt, mycket snyggt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
En bild på ett embryo (nätt å jämt
![]() Inte mycke' att hänga i julgran änsålänge ![]() Men man måste ju visa Marcus att man inte har "dött', hehe. Jag har ju fått äran att sammarBETA!! ![]() Kanske kan vara kul får någon att se hur texturen växer fram till ett (förhoppningsvis) fotorealistiskt T23 119 (Marcus "eget" lok i verkligheten ![]()
![]() |
#34 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Tidigare v10
|
![]()
Ser bra ut, jag hade faktiskt funderat på att färgkoda lokets mappning åt dig, men glömde fråga, men det var ju smidigt att du tänkte på det
![]() Finns en lite nyare version av loket av det kan vara av intresse, det är lite fler detaljer, och en annan nyans på fönsterna. Förresten så är 119 nu för tiden märkt LJM på sidan, och har texten Oljiga olga på framänden, men ska försöka fixa bilder på detta! Gällande Tp: Tp loken hade lite andra detaljer, kring hjulen, och en smalare hytt, samt annan uppbyggnad av "gångborden" runt loken, men det är relativt lätt åtgärdat, Om någon känner för att göra ett Tp lok så får dom gärna utgå från min Mesh, bistår med den om intresse finns. För min del så är jag osäker på om jag kan skrapa ihop tid för att fixa det. Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2011-03-23 klockan 13:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() För övrigt - saknas det inte skugga på T23:an? Verkar som att hjulen har det men inte själva kroppen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Tidigare v10
|
![]() Citat:
Skickat ett PM till mig med en Mail och önskat filformat för 3d filen så skickar jag den när loket är färdigt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Medlem
|
![]() Citat:
En fråga angående skuggan - är det typ ett plane bara eller hur funkar det? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Tidigare v10
|
![]()
Har ett mycket irreterande fel som jag inte riktigt lyckas lösa..
Jag skulle byta ut .Im filen för loket, och gjorde detta, med resultatet att jag får följande medelande: Error: Unable to load indexed mesh 'T23.im' Och hur jag än gör så fungerar det inte med den nya .Im filen, inte ens om jag skulle göra det i ett nytt lok, med en ny Kuid, utan den vägrar läsa filen, jag har provat att exportera en ny version av filen, med samma resultat... Några förslag ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Har helt missat detta projekt(skyller väl på att jag undviker att titta in i detta forum för ofta för att inte drabbas av depression pga hur mycket snygga objekt som skapas till Trainz) men ett garanterat bokmärke från och med nu och ska bli jäkligt intressant att följa. Ser fantastiskt bra ut redan!
![]()
![]() |
#41 |
Tidigare v10
|
![]()
Ingen som har ett förslag på hur man löser det problemet ?
Det enda jag hittar som har med det att göra, är att det är en korrupt .Im fil, eller så är det ett fel i materialen, men jag har redan kontrollerat det, och hittar inget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]() Citat:
Citat:
Så, har du namngett alla material rätt??
![]() |
![]() |
#43 | |
Tidigare v10
|
![]() Citat:
Jodå, det är rätt namngivet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |