![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Jag vill bara heja heja heja på er båda. Det vore mumma om vi fick båda typerna att fungera i Trainz framöver då det saknas lite "svenskt el".
Fortsätt - good work ![]() Hälsningar
![]() |
#32 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Så här ser den ut i object explorer med texturen.
Ska fixa lite mer på den Tack benkegbg!! ![]() Senast redigerad av marmar den 2011-03-01 klockan 18:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
exakt
![]() så ska de se ut ![]() nu ska vi bara få in de i trainz ^^
![]() |
#34 |
Medlem
|
![]()
Så här ser configen ut:
kuid username "Elledningar" bendy 1 carrate 50 casts_shadows 0 endlength 40 grounded 0.4 isroad 1 isfreeway 0 numlanes 2 istrack 0 length 10 repeats 1 rgb 0,0,0 shadows 0 upright 0 visible-on-minimap 1 width 7.9 trainz-build 3.1 category-class "BS" category-region "SE" category-era "1970s;1980s;1990s;2000s;2010s" kind "spline" Senast redigerad av marmar den 2011-03-01 klockan 19:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Medlem
|
![]()
såhär borde den se ut:
Kod:
kuid <KUID2:####:####:1> mesh-table { default { mesh "filen.im" auto-create 1 } } kind track length 5 grounded 0 istrack 0 width 7.9 bendy 1 isroad 0 upright 1 username ladida description " " trainz-build 2.5 category-class “SS” category-region “SE” category-era “1990s”
![]() |
#36 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Hej, jag skall försöka få in min version i Trainz ikväll....
hade inte tid igår. Vill tacka Benke för den fina kritiken. Marmar, jag undrar om du möjligen kan hyvla av fler polygoner från dina ledningar? Alternativt, kan du möjligen göra en version med färre och en med flera? Isf kan du lägga in den med färre polygoner som en lågupplöst version av den med flera, så kallad LOD (Level Of Detail). |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Medlem
|
![]()
Du borde ner till typ.. 200-300 polygoner
![]() |
#38 |
Medlem
|
![]()
Vet inte riktigt hur jag ska ta bort mer. Men jag ska försöka.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Bara att instämma med benkegbg, ni gör ett fint jobb, båda två
![]() Man får bara hoppas att man får glädjen att kunna använda dom i Trainz oxå ![]() För, precis som benke säger, så finns det dåligt med mellanting till "mastadontkraftledningar", och "enstolpars"-varianter, som det redan finns överflöd av.
![]() |
#40 |
Medlem
|
![]()
Tack Ekankal!
Har nu fått in den i Trainz men den blir bara helt platt. Vet nån vad det kan bero på? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#41 |
Medlem
|
![]()
Du har inte läst CCG tillräckligt noga skulle jag gissa på
![]() Kolla igenom den en gång till, specielt vad taggarna lenght och width betyder, så ska du se att det nog löser sig ![]() (och löser det sig inte, så skicka upp den config fil du använder, så ska jag titta på den) Hur många sidor har isolatorerna? hur många sidor har stolparna?
![]() |
#42 | |
Medlem
|
![]() ![]() ![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Jag har lite problem med utseendet....
För det första tycker jag texturen ser ljusare ut i Trainz. För det andra - hur f-n gör man den genomskinlig? Får inte till det! Därför ser elledningarna ut som svarta saker. För det tredje - elledningarna vägrar att ändra storlek. De vägrar också att synas om det inte är EXAKT ett visst avstånd mellan stolparna.... Hjälp! =) screen2.jpg kuid <kuid:269413:100039> kind "track" region "SWE" type "Elledning" light 1 trainz-build 2 category-region-0 category-era-0 category-class upright 10 length 60 istrack 0 bendy 0 width 1 repeats 1 grounded 0 isroad 1 carrate 0 initiator "Start" divider "Middle" terminator "End" description "Elledning_60kv" asset-filename "Elledning" username "Elledning" thumbnail author "Spyfrog" organisation contact-email contact-website license "No license" kuid-table { } |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Medlem
|
![]()
Har fortfarande problem med elledningen. Har ändrat i configen men elledningen är fortfarande helt platt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Medlem
|
![]()
@Spyfrog
det är ingen väg du lägger ut ![]() ändra till mer likt i denna: http://www.e-buzz.se/forum/showpost....9&postcount=35 (dvs ta bort carrate b.la.) upright 1 valen är 1/0, inget annat edit: Du ska använda alpha maskning, jag är van vid metoden skapa en .bmp fil, sen låta det som ska synas vara vitt, resten svart. Finns någon metod för att göra detta i tex blender direkt. Du borde använda de, kolla om det står nått i korvtigers guide. Har för mig att det finns en annan metod att skapa splines, ska bara hitta den, sen kan jag återkomma
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam Senast redigerad av leoj den 2011-03-03 klockan 18:08. |
![]() |
![]() |