|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2012-02-16, 10:51 | #31 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
Sen hänger det på grafikkorten, se till att ni har bra kyleffekt. Spelar man tung spel så blir grafikkorten mycket varma och resultaterar datorn blir tröga. Jag själv har graffe med tre effektiva fläktar.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2012-02-16 klockan 10:52. |
|
2012-02-16, 19:08 | #32 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
Hej det verkat komit en ny uppdatering för nu har jag V11.0b,är det någon mer som ha fått det
2012-02-16, 19:36 | #33 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
Citat:
.... Mats |
|
2012-02-16, 23:52 | #34 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
MatsH: Du har inte stoppat in mer rutter och tåg då? Har inte blivit sämre laddtid för mig än, men har bara orginal rutter och tåg där.
Hawk: Vill gärna höra hur RW fungerar på Raptorn. Jag fick nått kodord via mail, som jag fick skriva in, när jag la om RW. vadokunvot: För mig måste det berott på att det blev nått fel vid uppdateringen. Sen jag installera om Windows och Railworks, så fungerar det bra! Tror mycket beror på vilken dator man har...min fungerade skitbra med RW2, men RW3 är mycket mer krävande (vilket till stor del beror på alla nya finesser). Efter senaste uppdateringen, V11.0b, så testade jag scenariot på Oxford rutten igen. Vid inställningarna i första menyn ställde jag in Medium (har ju ingen värsting dator) och i Options ställde jag in High, men tog bort skuggorna (dom drar mycket FPS). Kolla med Fraps och får 41 FPS, när godståget rullar förbi. Efter stationsuppehållet ligger det runt 50 FPS. Detta är när jag sitter i hytten...
2012-02-17, 02:07 | #35 |
Veteran
|
Hej
Jag kryssade i 30 fps. Det står på 30 hela tiden, oavsett var jag kör. Inga laddhack att tala om, man märker dom inte, det flyter mycket bra. Nu har jag funderat på att skaffa en SSD disk, en av dom nyaste och se om man kanske kan kryssa i 60 FPS Men jag har inte gjort några exakta mätningar. Lite svårt när FPS alltid är på 30. Edit Vad jag förstår så är Samsung 830 Series MZ-7PC128 128GB den som verkar bäst. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?rec=974936 Men skam vet om det blir någon skillnad, tillförlitligheten verkar vara sämre än vanliga diskar. 30 FPS i RW3 räcker gott, så det blir nog ingen SSD än på ett tag
Senast redigerad av Hawk den 2012-02-17 klockan 03:07. |
2012-02-17, 14:54 | #36 | |
Hedersmedlem
|
Citat:
Har själv varit i tankar om man ska köpa en ny 120 GB SSD, men tycker också det verkar vara så mycket strul med SSD. Den lilla jag köpte blev jag inte alls imponerad av, men den var ju beg. och kanske slut eller nått fel på!? Nu fungerar RW3 bra för mig, med lite grafik nerskruvad. Och jag har ingen lust att kosta på denna dator nått mer heller. Vill hellre bygga en ny dator, fast det får bli nästa gång man får jobba lite (nu är det fattigt). Jag undrar hur denna SSD https://www.inet.se/produkt/5315132/...e-3-120gb-pcie är? Verkar vara en jäkla fart på den iallafall!
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2012-02-17 klockan 14:55. |
|
2012-02-17, 17:02 | #37 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
Citat:
Då krävs det dock att ha ett moderkort med Sata3 för att få ut maximal hastighet. Då kan du köra SSD för Windows och styrande program på C och spel på D med SSDcaching på dina mekaniska hdds. Det ger troligen mer kännbar prestandaökning (sen bättre prestanda i RW är inget jag garanterar).
2012-02-17, 22:27 | #38 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
Är ärligt sagt lite skeptisk till om en SSD disk gör så stor skillnad på FPS.
En SSD disk är en snabbare typ av hårddisk men hårddisken är inte den komponent som främst påverkar FPS. När man har RW igång och kör en rutt så ligger det som ska ritas på skärmen i minnet och ritas upp så snabbt det går av grafikkortet. Disken är inte särskilt mycket involverad i detta läget utom när man förflyttar sig så att det är nya avsnitt av rutten som ska laddas in i minnet. Däremot har en SSD disk betydelse för hur snabbt RW startar upp och hur snabbt det går att öppna en rutt. Det är då som data laddas från disken in i minnet. /anders |
2012-02-17, 22:32 | #39 |
Veteran
|
Hej
Tack KMV, det var lärorikt