![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Medlem
|
![]()
Sjukt snyggt Lan! Längtar tills dessa släpps! Då blir det bygga tunnelbana!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Om jag bara haft nåt vettigt underlag att utgå från. Hittar inga vettiga bilder på varken koppel eller boggier!???
![]() |
#33 |
Medlem
|
![]()
Där har du kopplet på en C2:a! Stor bild så du kan se alla detaljer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Medlem
|
![]()
Halvkassa bilder på "boggisarna". Fortsätter gräva i datorn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Medlem
|
![]()
Halvkass bild på boggin ,första C1:an i Sverige och hytten i en gammal C8, (Nästan alla andra generationens ser eller såg ut så).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
1) är det verkligen en del i trä man ser på boggin till vagnen? 2) jobbar du möjligen med dessa tingestar eftersom du fått dessa närbilder? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Tack GBSF!
Nu kanske det blir rätt koppel och en snyggare boggi, hytten tänker jag inte ge mig på utan det blir den "tunnelbaniserade" Xoa7-hytten som fungerar väl och ger en "känsla" av tunnelbanehytt !? Se bilder:
![]() |
#38 | |
Medlem
|
![]() Citat:
2) Nä, detta är museiobjekt allihopa. Senast redigerad av GBSF den 2012-04-02 klockan 16:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Längtar efter att köra riktiga blandtåg med allt från C4-C14! ![]() Senast redigerad av GBSF den 2012-04-02 klockan 16:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#41 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2010
|
![]()
Trevligt lan, alltid kul med gamla tunnelvagnar, även fast jag tyvärr inte är så aktiv med trainz längre...
Slänger också upp några bilder. ![]() Bilder på C2 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Senast redigerad av Rasmus96 den 2012-04-02 klockan 20:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2010
|
![]()
Och en interiörbild från C6 tyvärr lite mörk.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Medlem
|
![]()
Lan! Då jag byggt dessa vagnar till OpenBVE så har jag en hel del ljud och texturer till vagnarna om du behöver, allt från acceleration till de så ikoniska "suckarna" från bromsarna. Bara säga till så skickar jag!
Ett tips, för de nyare vagnarna, byt bara färg på hytten från grön till Gul på C13 och C6 och orange på C14. En C6 får du genom att byta ut hytten på C4 mot en "modern" hytt, då de i princip är samma vagntyp bara olika hytter. En annan sak som skulle vara askul, dock kanske krävs lite mer kunskaper är att man skulle kunna öppna hyttdörrarna och titta ut på tåget vid stationerna. Det skulle verkligen göra något för hela Tunnelbane känslan! EDIT; Hytten ser grymt bra ut! Senast redigerad av GBSF den 2012-04-02 klockan 20:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
|
![]()
Hej Lan det här är mitt första inlägg.
Här finns en ritning på C4. [url="http://www.e-buzz.se/forum/showpost.php?p=220388&postcount=46"] Jag har en fin ritning från spårvägsmuseet på C1-C3 boggie, om du vi kan jag skicka den till dig? Det finns fler tunnelvagnar från SketchUp (C4, C5, C6). Här finns en massa detaljbilder på C1 och C2. [url="http://www2.sl.se/Templates/FMS/FMS_photo_simple.aspx?id=3742"] |
![]() |
![]() |