![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej mibl!
Jag har behandlat cache valideringen och märker att allt blev mycket snabbare. Däremot är det ingen förändring med Terrain-texture. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Jag hittade ett äldre inlägg på forumet som beskriver ditt problem men tyvärr ingen lösning.
http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...18448&langid=1 Har du använt Addon Route Template? Kan vara det som spökar. Det går ju väldigt enkelt och snabbt att skapa en ny rutt i RW så prova att göra en testrutt med Default som val för att se om problemet med terrängen är kvar. Välj Editor-New Route-Default-Create Route ge testrutten ett namn och klicka på Create. Efter ca 5 sekunder ser du om testruttens terräng ser lika illa ut. Ser den ok ut skulle jag nog rekommendera dig att göra om din rutt enligt ovan fast med rätt namn och koordinater. /Micke |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2005
|
![]()
Du kan ju också prova "Clear Cache" det löste ett liknande problem hos mig.
![]() |
#34 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Det löste problemet att man skapar ny rutt är klickning på default istället för template. Äntligen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Hej Totte fick du in kart bilden i raiworks om så,hur gjorde du
få säja god fortsättnig på påsken mvh John
![]() |
#36 |
Hedersmedlem
|
![]()
Ja, nu är påskhelgen över!
Om spikraka spår, hur bär ni åt att lägga spåret spikrakt? Jag får inte det rakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2009
|
![]()
För att få spikraka spår så ska "snap to track" vara avaktiverad.
![]() |
#38 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2012
|
![]()
Håll ner shift-tangenten så spår-outlinen blir gul, då blir det spikrakt!
Mvh // Gert@Malmö |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Hedersmedlem
|
![]()
Tack för snabba svaren! Skall prova!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Härligt att du börjar få kläm på RW nu Totte! Har du kollat videona här: http://www.youtube.com/user/RailSimulatorDotCom#p/p ?
![]() |
#41 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Jag lär mig mer och mer. Just nu är tunnlarna det handlar om. Oj vad det är otroligt begränsad urval av tunnel. Är det bara SAD som har tunneln? SAD tunneln är lite för låg så att eltrådarna syns knappt. Skulle tro att newS har svenskanpassade tunnel, men han har inte släppt ännu. Jag hoppas på bra tips av er att få tag på fler tunnlar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]()
Just tunnlar har jag inte tittat efter så mycket eftersom mina rutter är förskonade från såna konstruktioner. Däremot har jag märkt att det är brist på broar och framförallt viadukter i typisk svensk stil (dvs framförallt diverse mer eller mindre tråkiga betongkonstruktioner - det är ju så dom flesta av våra vägar och järnvägar är byggda).
Jag kan tipsa om UKTS Freeware packs: http://railworksamerica.com/FileLibr...FreewarePacks/ Dom innehåller lite allt möjligt och uppdateras med jämna mellanrum (tyvärr finns dock inga tunnlar, iaf inte än). |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Jag hittade rätt anpassande tunnel och de ser bra ut. "Track DE Tun Double 01" tog jag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Jag får inte växelmotor när jag lägger svenska spår. Fattar inte hur, har installerat allt som behövs. Tacksam för svar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Jag får inte växelmotor när jag lägger svenska spår. Fattar inte hur, har installerat allt som behövs.
Hej! Kolla så att Stw är markerat under Developer i Object Set Filter. Micke |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
rw-rutter |
|
|