![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
DET VAR DÅ F**!
![]() ![]() Nu har jag installerat MSTS V1.2 men det går fortfarande inte göra ommålningar! ![]() ![]() Vad kan vara fel tro???[?][xx(] MVH:Olaf (olis) Lindström ![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
- Men har du kollat om det funkar? Trots att programmet är äldre än det du använder idag så kanske det gör jobbet bättre än den nya versionen, dvs konverterar dina texturer på ett korrekt sätt. Då spelar det ju mindre roll om programmet är äldre än det du använder i dag. ![]() Att stirra sig blind på programversioner kan vara lite vanskligt ibland. Jag har upplevt några gånger att det senaste programmet absolut inte alltid är bättre än den senaste versionen. Det finns tom uppdateringar av program som i vissa fall gör att vissa funktioner i programmet fungerar sämre än det gjorde innan man uppdaterade. (Det är dock sällsynt men förekommer...) Mvh R o g e ® ![]() |
|
![]() |
![]() |
#33 |
Moderator
|
![]()
Ska kolla det strax!
MVH:Olaf (olis) Lindström ![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Moderator
|
![]()
Det hjälpte ej![xx(][?]
![]() |
![]() |
#35 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Olaf!
Om du inte har något fel på grejerna så bör det fungera så här. Jag hade samma problem med Rc tills jag upptäckte att filer större än 512x512 inte går att spara med alpha-channel, det "tog" helt enkelt inte. Av någon anledning går det inte att spara dessa filer med tonade rutor. Det enda du kan göra med filer som är 1024x1024 är att välja "Ace(no alpha)" men då får du inte genomskinliga fönster, eller så väljer du "Ace(-trans)" och då får du helt genomskinliga fönster. / Dalle |
![]() |
![]() |
#36 |
Moderator
|
![]()
För mig så gör det ingen skillnad hur jag än exporterar...[?]
![]() Det ser bra ut att gå men när jag sedan startar så är det ingen skillnad på bilden. ![]() MVH:Olaf (olis) Lindström ![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Är du säker på att det rätt bild du håller på att måla om? Ex: Om man målar om bild a så märker man ju ingen skillnad om man tittar på fel bild, bild b, när man skall se hur resultatet blev/blir. I detta fallet är det ju bild a man skall titta på och inte bild b. Det gäller att hålla tungan i mun med andra ord. Mvh R o g e ® ![]() |
|
![]() |
![]() |
#38 |
Moderator
|
![]()
Det är "x2photox2000" jag öppnar och "x2photox2000" jag sedan kollar på utan resultat!
![]() |
![]() |
#39 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag har tex två stycken exemplar av x2photox2000.ace på min dator, i olika mappar. Dvs, risken att förväxla dessa bilder, som dessutom har exakt samma namn är inte bara stor, utan jättestor. Och om jag inte missminner mig så heter dessutom tågen likadant = Ännu större risk för förväxling när man startar MSTS och väljer tåg är möjlig och därmed är förväxlingen fullbordad. [xx(] Jag tror att det är just pga detta som du inte ser någon skillnad när du målat om x2photox2000.ace. Du målar helt enkelt om en x2photox2000.ace som inte tillhör den X2:a du kollar på i MSTS. Så, kolla att det verkligen är rätt x2photox2000.ace du målar om samt att det är rätt X2:a du kollar på i MSTS efterssom du (förmodligen) har flera X2 ![]() Mvh R o g e ® ![]() |
|
![]() |
![]() |
#40 |
Moderator
|
![]()
Jag tror inte det har med det att göra P.G.A att jag bara har en x2 katalog på hårddisken...
![]() Jag har även testat på RC-loket "Green cargo" men det hjälpte icke! Kom på en sak: Kan det bero på att jag stänger alla program utan att testköra i MSTS? MVH:Olaf (olis) Lindström ![]() |
![]() |
![]() |
#41 |
Moderator
|
![]()
Fy fasen asså![xx(]
Nu är jag så trött på att varken ruttbygget* eller ommålningarna vill funka så jag lägger nog MSTS på hyllan! * ruttbygget funkar men rutten "går sönder" eller nåt händer med den innan den blir klar. Om jag hade haft ADSL/BREDBAND så hade jag säkert tankat hem nya saker till rutter och byggt på rutter! MVH:Olaf (olis) Lindström ![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Japp, det verkar vara din dator som har problem. Så formatera om! Med vänlig hälsning: Pson ![]() X 2000 - Kungen av sveriges järnvägar. |
![]() |
![]() |
#43 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]() Citat:
/Bosse |
|
![]() |
![]() |
#44 |
Hedersmedlem
|
![]()
Nej Olis, ge inte upp!
Målandet måste ju gå att fixa på nått sätt. När det gäller bygga rutt, så skulle du behöva mer minne (såg i annan tråd, att du hade lite) i datorn. Det gör underverk! Ladda hem objekt, borde du väl kunna????? Dom är ju oftast, som mest på 1-2 MB. Sen vet vi ju att du kan bygga i 3d, du kanske skulle försöka bygga ett tåg (om du har lust!)????? ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
#45 |
Moderator
|
![]()
Jag hittar inte ritning på X50-54!
![]() Jag skulle vilja bygga arlanda express men den ritningen är väldigt detaljerad och har en konstig skala! MVH:Olaf (olis) Lindström ![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Måla tåg!! | DV12 | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 5 | 2002-05-28 22:50 |