![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
Strömavtagarna är identiska på alla bilder du visar !!!! Ock så sitter dom på min modell !!!!
![]() |
![]() |
#32 |
Veteran
|
![]()
... fungerar. Men nu skall det till animerade reglage så man kan köra i vilken ände man vill och det lär dröja ett tag!
Vill passa på att tacka de som deltar i detta projekt, med goda (och mindre goda) råd ![]()
![]() |
#33 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Har svårt att uttala mig om loket, då jag aldrig har sett henne mer än på några bilder.
Själv tycker jag att det ser ut som om taket inte är nedsänkt och att själva strömavtagaren sitter på något plåtaktigt på själva taket som går ut som ett solskydd. Om inte annat, så ser nog annars själva nedsänkningen i taket alltför grovt ut, om det nu ska vara en nedsänkning där. Kanske bara en synvilla för mig, då plåtarna och taket går i samma färg.
![]() |
#34 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Jag vill med en dåres envishet hävda att taket inte har en nedsänkning, utan det är fästen för isolatorerna, precis som Bengan skriver. Men jag har bilder på loken uppifrån som jag leta fram ikväll. Har jag fel ska jag göra offentlig avbön
![]()
![]() |
#35 |
Veteran
|
![]()
... ni har nog rätt, det man ser på min bild (som är tagen lite underifrån) är nog missvisande!? Det är nog de yttre isolatorerna som står på något slags upphöjningar. En bra bild vore mycket värd, för det är lätt att fixa till, bara jag vet hur det ser ut!
Tack för att ni hjälper till ![]()
![]() |
#36 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#37 |
Veteran
|
![]()
... eller vad tror ni?
![]() |
#38 |
Veteran
|
![]()
... så den ser bättre ut, eller hur! "Smoothing and squizing" och lite mer!
![]() |
#39 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Har inte en susning om vad som är rätt eller fel, så mej får du ingen hjälp av
![]() Men bygget av modellen ser förbaskat bra ut, och med hjälp av dom som kan bidra med något vettigt, så blir det nog perfekt i slutänden oxå ![]()
![]() |
#40 |
Medlem
|
![]()
Kolla härna, ett slätt tak!
![]() |
#41 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Ja, som vanligt är det väl jag som ser fel
![]() ![]()
![]() |
#42 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Tycker att det ser bättre ut sådär, än vad det gjorde tidigare.
Men som sagt, har ingen aning om hur det såg ut på henne.
![]() |
#43 |
Veteran
|
![]()
inte så skarp bild men den gav ändå den info jag saknade vad gällde tak, pantograf, frontfönster och lite annat.
Så alla ni tågfotografer, upp på en bro plåta, det finns inte många bilder på lok uppifrån ![]() Shotet är taget i ung. samma vinkel som Dalles bild:
![]() |
#44 |
Medlem
|
![]()
Det kan sägas hur många gånger som helst: otroligt snyggt bygge!!!
Jag ser att du satt dit fästet för radioantennen på långa huven också:-) En detalj till: plåthuven på strömavtagaren verkar ha lodräta långsidor och vara lika bred hela vägen. Och här sitter jag och hoppas på AEG-lok, Uddeholmare och en rad godsvagnar av typerna Mo, M+, Qo, Q+, Lgo, O, Op, Qp och koksvagnar... ;-) och de har du väl ritningar på? Världsklass Ian!
![]() |
#45 |
Veteran
|
![]()
Skyddskåpan på strömavtagaren får jag rätta till kanske. Bra att ni kommer med påpek just på sådant som är svårt att se på ritning-bilder om man inte letar efter det!