Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-11-02, 19:50   #31
Jockes
Medlem

Reg.datum: Feb 2009
Standard

Väldigt fint Lennart! Jadu, jag tror nog många kan vara ute och lägga blommor och ljus på anhörigs gravar/på minneslunden (även jag har gjort det så) nu på Alla helgons dag. Då är man nog inte på något större humör för att skriva saker här. Men jag försöker ändå! Har varit borta ett tag så. Ser väldigt bra ut! Men det ska vara ett annat koppel mellan Iore-halvorna, har jag läst på postvagnen. Syns även på bilden du använt. Jag vet inte vad man använt där, men det står på postvagnen. Kan leta upp det senare om du vill
Gammal 2013-11-02, 19:58   #32
lan
Veteran

Reg.datum: Nov 2001
Standard

Jag tror inte det för en IORE-halva kunde gå som ensamlok och kopplas till en malmvagn (fast det görs väl sällan). Kolla du vidare! Möjligen finns det fast kopplade lokhalvor också ?

"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-02, 21:08   #33
Jockes
Medlem

Reg.datum: Feb 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Jag tror inte det för en IORE-halva kunde gå som ensamlok och kopplas till en malmvagn (fast det görs väl sällan). Kolla du vidare! Möjligen finns det fast kopplade lokhalvor också ?
Vi har båda rätt faktiskt. Men jag vet inget om Iore som ensamlok. Står lite om Iore's AAR-koppel i denna tråd, som från början fanns både fram och bak på loket när dem första levererades.
http://www.postvagnen.com/forum/inde...read&id=200392

Samtidigt står även där att AAR-kopplet mellan lokhalvorna bytts ut mot SA3-koppel. Vet ej om man hunnit med alla ännu? BD på Postvagnen verkar ha en stor koll på både LKAB's lok och vagnar och Northland, man ser ofta intressanta bilder från honom där. Han vet troligen bättre än mig? Tror man kan maila honom där! (Om du nu är medlem på Postvagnen såklart).
Gammal 2013-11-02, 21:30   #34
lan
Veteran

Reg.datum: Nov 2001
Standard

Jag tror vi lungt kan utgå från att SAR-koppel gäller i båda ändar även om inte alla har det ännu!

"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:40.