![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Jag har kört samma sak som du, XP SP3. Kraschar ändå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Hedersmedlem
|
![]()
Jaha! Nu har jag uppgrderat win 10 till min andra dator (lap top). Testade MSTS och får krasch precis som den första dator (stationär).
![]() Så det är slut med MSTS för gott! Open Rails fungerar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Hedersmedlem
|
![]()
Varför slutar MSTS att fungera i Windows 10? Otroligt, fattar inte!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
När jag köpte ny dator så valde jag en med Intel-processor och Nvidia-grafikkort.
Då funkar det. Inte med andra märken på grafikkort. Men jag undrar var consisten tar vägen. hamnar inte synligt i Consists-mappen. hade samma problem i Windows7 med, där fanns en kompatibel-flik att trycka på för göra consisten synlig. Hittar ingen sådan flik i windows 8.1 och 10 |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Medlem
|
![]()
Glömde bilden..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Jag har provat allt och det hjälpte inte. ![]() Min datorinnehåll:
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2015-09-29 klockan 19:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Hedersmedlem
|
![]()
Nu har jag skrivit till Elvas Tower om detta. Vi får se....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Medlem
|
![]()
Hej.
Har du för grafikkort? Får vi se vad dom säger då. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Hedersmedlem
|
![]()
Grafikkortet:
ATI Mobility Radeon HD 5470 Graphic 512Mb |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Hedersmedlem
|
![]()
Senaste svar från Elvas Tower.
Unless it is for a specific purpose that Windows 10 is needed, revert back to the old OS. I found Windows 10 to be of marginal benefit given the programs I run. Although most ran, some programs would require updating, making the free OS somewhat costly. Alltså tror jag, att man måste betala för att få fullständigt Windows 10, eller hur?
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2015-09-30 klockan 10:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#41 |
Hedersmedlem
|
![]()
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2015-10-01 klockan 13:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Hedersmedlem
|
![]()
Nu funkar MSTS tack vare http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=35781
Tack Hallonet99Swe för länkarna och hur man gör! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Medlem
|
![]()
Kul det funka för dig Totte.
Frågan är bara , syns dina Consists i consistmappen när du gör nya? Mina förblir osynliga men syns i Editors o Tools. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Con-filen jag skapade syns i Con-mappen. Kör du som adminstratör? |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Medlem
|
![]()
Japp. Gjorde även det i Windows 7 men var tvungen klicka på konvertibler-fliken som jag visa på bild längre upp i inlägget, där jag fick kopiera in den i original consistsmappen . Men får inte fram någon i varken 8.1 eller w10.
|
![]() |
![]() |