![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Inte för att det syns så stor skillnad sedan förra postningen i simulatorn, men det är åtskilliga timmar gjorda... Plattformen snart klar. I princip...
Senast redigerad av Mazz den 2018-08-30 klockan 02:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Hedersmedlem
|
![]()
Så blev det en alfa då...
Bilder från provkörning från Mellerud, gick bra även i industriväxlarna. Boggin vred sig åt fel håll, men fixat. DL: http://www.littsb.se/TS/Mazz_BCo5_alfa01.rwp Alfa som sagt... Långt ifrån klar således, men fungerar i tåg dock utan öppningsbara dörrar/grindar än. Lite texturdefekter i fönstren, innerväggar är provisoriska, boggier ska bytas ut helt för att nämna några saker. Konstig mappning på hjulen, men dom ska bytas. Mer detaljer kommer hängas på vartefter. Tycker ändå att den även nu är trevlig tillsammans med C3*-vagnarna. Senast redigerad av Mazz den 2018-09-03 klockan 02:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Medlem
|
![]()
Tack för modellen.
Lycka till med fortsättningen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Hedersmedlem
|
![]()
Lite längre nu, fast med sånt som inte syns i huvudsak.
Alfa02 ersätter förra alfan; http://www.littsb.se/TS/Mazz_BCo5_alfa02.rwp |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Verkligen spännande utveckling!
![]() En fråga bara, gångplattorna mellan vagnar, blir de rörliga samband med koppel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Jo absolut borde ju det finnas, men det får bli när det blir... Måste bygga och förstå hur man gör koppel för det, dessa saker blir del i ett eget koppel just för dessa vagnar. Det gäller ju även 30-talarna, som behöver få bälgen mellan upphängt o kopplat läge... Skönt att inte vara sysslolös... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Medlem
|
![]()
Tack ennu en gång för ett fint arbete.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Hedersmedlem
|
![]()
I nästa uppdatering så behöver inte passagerarna ha med sig kofot för att ta sig in i vagnen. Ska fungera åt båda hållen. Vetenskapen står frågande.
Nästa uppdatering kommer nog under helgen, behöver bl.a. sätta upp lite innertak.... Uppdateringen blir nog utan fungerande fällbryggor törs jag dock lova... ![]() Senast redigerad av Mazz den 2018-09-07 klockan 19:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Strålande!
Förstår inte hur låga kommentarer från andra i forumet. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
![]() Det är nog egentligen så att det är inte så många inloggade på forumet just nu, vi får hoppas det blir bättre vartefter. Själv tycker jag det är kul och en skön avkoppling att bygga och dela med sig, alldeles oavsett hur många som läser. Väldigt inspirerad nu och jag knuffar nog om i ordningen och tar itu emd D-loket direkt efter den här vagnen. Måste nånstans smyga in uppdateringar på C3 och 30-talsvagnarna oxå, så även dom får öppningsbara dörrar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#41 |
Medlem
|
![]()
Jag tycker den uppdateringen borde komma på en gång, så vi inte har vagnar som inte går att öppna och vagnar som går att öppna... speciellt på C3.
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Medlem
|
![]()
Ser fram emot D-loket i drift.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Hedersmedlem
|
![]()
Sant, kanske ska ta uppdateringarna av C3/30t direkt efter denna då.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Hedersmedlem
|
![]()
Jag med, men jag tänker att eftersom jag nu vet hur jag gör fungerande dörrar är det hanterbar tid för vagnsuppdateringarna utan tröstlöst letande efter "hur-gör-man" så är det nog fiffigast att göra dom först.
C3-vagnarna ska få de nya grindarna åsså, känns hygglig skillnad när dom är kopplade med varandra. Upplever inga problem med att det skulle bli för mycket polys. Senast redigerad av Mazz den 2018-09-08 klockan 18:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Ser riktigt bra ut, grymt jobbat som vanligt!
![]() |
![]() |
![]() |