![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... där satt den - Myntet trillade ner till slut. Skall fixa till detta.
Det förbenade taket har jag varit på idag (jvla bulltak!). Nitarna är borta på vagnkorgen. Om inget mer dyker upp skall jag bara spegla backspeglarna och minska ner dom !? shots från bygget av taket + ett screenshot:
![]() |
#32 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Glöm inte gansterkepsen vid förarplatsen + den lilla tutan eller vad det nu är, som sitter nästan kant i kant med förarfönstret i samma höjd som slickepinnen. Se föregående bild/bilder.
EDIT: Vindrutetorkare bara på förarplatsen, sen sitter torkaren annorlunda. Se föregående bild. .
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2016-01-28 klockan 16:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Riggat lite med tak och annat:
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]()
Tre olika vinklar på kepsen.
Sen något, som jag tror är en tuta. Och sedan bara torkare på förarplatsen, sen sitter torkaren på ett annat sätt också.
![]() |
#35 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Jag undrar om inte frontdörre-rutan ska vara mindre också?
Och ska man vara superpetnoga så saknas även en tank bakom plogarna, och backspegeln ska sitta på något annorlunda sätt (typ 135 graders vinkel istället för 90 grader). Men loket börjar se väldigt likt ut nu iaf, ruskigt snyggt! ![]()
![]() |
#36 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2006
|
![]()
Loket ser mycket bättre ut nu!
![]() ![]()
![]() |
#37 |
Veteran
|
![]()
"Kepsen kan jag fixa men torkarna låter jag vara för de stämmer med hytten. Jag tänker inte bygga en ny hytt bara för detta lok !!!
Tack för alla påpek, men mitt tålamod med detta lok är på upphällningen. Det var ett försök att få till ett Äf-likt lok på Nynäsbanan, inte att bygga en fullständigt perfekt replika av loket !!! Basta !!! Ok! Kepsen då men inte mer:
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2016-01-28 klockan 21:04. Anledning: Kepsen |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]() Citat:
Det här är ett lok jag drömt om att få sätta in i Nynäsbanan. Jag känner det väl. Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]()
Ser kanon ut, Lennart.
Med tanke på att du inte har haft någon riktigt bra ritning och bara bilder att bygga efter. Så hon duger, som hon är åt oss. Om inte annat, så får väl den som är missnöjd bygga en egen variant.
![]() |
#40 |
Veteran
|
![]()
Lok och vsgn
![]() Posta här om det är nåt ![]()
![]() |
#41 |
|
![]()
Ställer frågan, om den bara fungerar i Tane eller om det fungerar i både Tane och TS2010?
![]() |
#42 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Fungerar inte heller i TANE - men Bo6 fungerar och därmed följer loket med. Men därmed blir också körriktningen fel; framåt blir bakåt och bakåt blir framåt. Blå eller silveraktig färg? Jag har sett båda varianterna. I bilden syns till vänster Nynäshamns station med nödvändigt tillbehör. Nisse Senast redigerad av Nils Blid den 2016-01-29 klockan 10:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Veteran
|
![]()
Jag jobbar inte längre i TS2010 men har rättat felen i loket och löpboggin.
Nya i DL-tråden - ladda hem på nytt! Man får nog en varning att skugga saknas i TS2010 för det gör den! Om ni stenåldersnubbar vidhåller att fortsätta med TS2010 så kan jag fixa en skuggmesh - men ni får själva lägga in den i config och du_body-mappen. Annar finns ju PEVSofft Shadow Maker !!!!
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2016-01-29 klockan 12:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Veteran
|
![]()
Uppdatering. Ny drivboggi (Lagerboxarna hade hamnat fel !!! Ladda hem igen !
Loket har fått animerad rök som är lite mörkare och tätare när loket körs. Ladda hem igen !
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2016-01-29 klockan 13:25. Anledning: ny rök |
![]() |
![]() |