![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
LT = polares bärgarvrak, han har en 633 (tror jag) till salu. Robban |
|
![]() |
![]() |
#32 |
Junior Member
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Ni som diggar BMW 635:an borde nog gilla den indirekta föregångaren 3.0CS/CSi. Fanns även i motorsvagare version, hette 2800 om jag inte minns fel.
Några veckor sen såg jag en 3.0CSi på tävlingsbanan i Knutstorp. Den hade ett motorljud som överträffat allt jag hört tidigare. Var nån 3,5 liters rak 6:a, gick nog inte bara på bensin av lukten att döma. Här en bild jag hittat på nätet på en 3.0CSi. ![]() mvh Tomas |
![]() |
![]() |
#33 | |
Guest
|
![]() Citat:
<center> ![]() Mercedes S-klass W140 </center> <div align=right> ![]() Med vänliga hälsningar Lukas Nilson / Webmaster på www.s-klass.cjb.net </div id=right> Edited by - niofem on 08 June 2002 14:14:17 Edited by - niofem on 10 June 2002 18:32:38 |
|
![]() |
#34 |
Senior Member
|
![]()
BMW 3.0. En jävligt vacker och elegant bil och vad är de för fel på 70-talets design. när kofångarna var av kromad metall istället för plast och annat otyg.
|
![]() |
![]() |
#35 |
Medlem
|
![]()
För mig så är det Ford Granada som gäller. På http://hem.netlink.se/~sbe9265/granadan.htm
och länken LFL441 så finns min leksak. Jag har också några andra bilar som ni ser på hemsidan men Det är Granada Ghian som gäller för mig. Mycket krom skall det vara.... ![]() /Pursche ![]() Vd på VBK-Tåg och Högste ansvarige på Svenska Virtuella Tågledningen |
![]() |
![]() |
#36 | |
Junior Member
|
![]() Citat:
Men vi gillar båda MB S-klass tydligen. Se min kärra tidigare upp i tråden med bild på W111:an. Vad gillar du W116? Du måste ha sett filmen Ronin där de kör omkring i en brun 6,9:a. Om inte så hyr den i närmaste videobutik! Just toppmodellerna hos Mercedes har ju alltid varit lite krångliga, både W112:an, samt 6,3:an och 6,9:an var fullspäckade med tekniska finesser som luftfjädring med mera så att de blev jävligt svåra att mecka själv med. Där föredrar jag de något enklare S-klassarna med hemma-puls-faktorn högre. mvh Tomas |
|
![]() |
![]() |
#37 |
Junior Member
Reg.datum: Jan 2002
|
![]()
Bil just nu och dom sista fem-sex åren är en Volvo 244 GLT -90. Maken till ekonomisk och slitstark bil får man leta efter.
Drömbil då... Tja, Buick Park Avenue kanske, eller varför inte Lincoln Town car från åttiotalet innan dom också blev runda och bulliga. /Stefan |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Guest
|
![]() Citat:
S-klasser har ofta varit fullspäckade med tekniska finesser, ja. Jag tycker dock att det är bra att Mercedes inte hakar på BMW:s teknikhysteri med iDrive och alla konstiga hjälpsystem som i verkliga livet bara gör livet surt för ägarna (som drabbades av effektförlust, soppastopp m.m.)... För övrigt: Vilken S-klassgeneration är din favorit? <div align=right> ![]() Med vänliga hälsningar Lukas Nilson / Webmaster på www.s-klass.cjb.net </div id=right> |
||
![]() |
#39 | |
Junior Member
|
![]() Citat:
Min W111 är visserligen en S-merca men avsaknaden av en billigare modell som gick parallellt gör att den känns mindre flådig. Vill du läsa mer om fenmercorna rekommenderar jag http://www.heckflosse.nl En heltäckande site, sån borde alla bilmodeller ha! mvh Tomas |
|
![]() |
![]() |
#40 |
Senior Member
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() ![]() Här är min drömbil. En Ward la France wrecker från 1941 /Rankoon ![]() Edited by - rankoon on 09 June 2002 15:50:41 |
![]() |
![]() |
#41 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
/Jörn ![]() |
|
![]() |
![]() |
#42 |
Senior Member
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Den absolut tuffaste bilen är en gammal Bentely Speed 6 från 1930! om det skall vara något mera modernt skulle inte en Daimler Vanden Plas sitta fel!
![]() Bentelyn hittar ni här http://www.coys.co.uk/showroom.shows...iew=icons&id=9 Kalle |
![]() |
![]() |
#43 |
Senior Member
Reg.datum: May 2002
|
![]()
Jag vill ha den här vackra 1967 GT Shelby Mustang
![]() MVH Yzerman |
![]() |
![]() |
#44 |
Senior Member
|
![]()
Min drömbil är denna restaurerat California Highway Patrol polisbil.
Bilen är en Dodge Monaco av 1974 års modell. ![]() ![]() /Chessie System Chessie Railraod System 1972 - 1986 |
![]() |
![]() |
#45 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Robban |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Vilken av dessa webbkameror borde jag köpa? | Olaf Lindström | Off-topic | 3 | 2004-03-23 21:20 |
Någon som vill ta över??? | Bengan | Landskapsdesign - Trainz | 10 | 2004-03-09 21:30 |
Vi vill se Reginan rulla! Vi vill se Reginan komma | Kvarne | Trainz - Allmänt om Trainz | 3 | 2003-07-23 18:02 |
Vilken sida hämtar ni downloads till Trainz!! | vfp420b | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2002-09-25 20:21 |
Jag vill ha, jag vill ha, jag vill ha!!!!!!!! | Bengan | Off-topic | 2 | 2002-05-29 17:12 |