Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-12-21, 12:01   #1
Hengelo
Medlem

Reg.datum: Jan 2003
Standard Nybörjarfrågor!

Hej!

Har precis införskaffat TSR2004 och STWs tilläggscd. Vill bygga Kust till Kustbanan mellan Göteborg och Borås, har börjat med Göteborgs central och infarterna, se bilderna. Nån annan som håller på med detta? Har en massa frågor redan:

1. Jag använder Stuart Thurstans "basemap project" för att få in kartor, men jag förstår inte hur jag gör fler basemaps än de inkl A1,A2,B1,B2. Vilka filer ska döpas om, hur ska de numreras osv?

2. Hur många objekt klarar programmet och datorn av så att säga...? Rutten kommer ju att kräva ca 120 baseboards, och de i Göteborg blir ju ganska fyllda om de görs verklighetstroget... Jag har en ganska bra Delldator, pIV 2.4GHz, 512mb ram, nvidia 64mb grafikkort.

3. Kan jag hitta spår nedsänkta i asfalt (normal spårvidd)? För spårvagnar och bangårdar med containeromlastning i Göteborg.

4. Kan man ändra på järnvägsbroarna (t ex STWs betongbroar) så att det blir en bropelare per spline, istället för det automatiska avstånd som sker nu? Vill ha det ungefär såsom högspänningsstolparna och kontaktledningarna fungerar, så att varje musklick ger en stolpe.

5. Inte landskapsfråga men - har laddat ned och installerat x31:an, men den dyker inte upp vare sig i railyard eller surveyor. Vad kan vara fel?

Mvh /Henrik

Västkustbanan svänger över Västra Stambanan (Skansen Lejonet till vänster)

Utfarten österut från Göteborg C
Hengelo besöker inte forumet just nu  
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Nybörjarfrågor Vilhelm MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 5 2002-10-06 19:06

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:47.