|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2004-07-01, 23:29 | #31 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
Citat:
/Mohammad, VD på CT Inc. |
|
2004-07-01, 23:33 | #32 | ||
Medlem
|
Citat:
/Mohammad, VD på CT Inc. |
||
2004-07-02, 13:24 | #33 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
Hej!
Hur går det med rutten MatsH? Tycker det vore intressant om du kunde lägga upp några fler bilder, åtminstone om du kommit längre än sist. Som holol skrev tidigare så tycker jag också det vore bra om du kunde skapa en session, så att man slipper trycka ut en massa tåg. / Joel |
2004-07-04, 02:26 | #34 |
Månadens bild - Mars 2005
|
Hallå Joel!
Jovars, det går ganska bra. Har lyckats få "ditt" problem med min egen rutt bara, nämligen att det saknas ett objekt när jag laddar rutten och jag kan inte för mitt liv komma på vad det beror på. [B)] Annars så har jag jobbat hela veckan och inte haft så mycket tid till att bygga. Jag har gjort om ett par vagnar för att kunna ta den last jag vill, bl.a. stålrullar och passagerare och jag har elektrifierat hela vägen till Hedebo. Dessutom så är pappersbruket numera ett järnverk där inleveranserna består av järnpellets och gasol och produkten som tillverkas är valsad plåt på 2x2m rullar. Jag har som sagt inte så mycket nytt att visa, men jag hoppas att det går bra med några bilder på bruket (nytt i och för sig). Alla bilder är skärpta något eftersom jag tyckte dom var suddiga. mvh .... Mats Det första tåget för morgonen är ett tomtåg som skall lastas under dagen. Det består dessutom av en del vagnar som skall vidare till Hedebo, men dessa får vänta till eftermiddagen. Efter avkoppling går Ma-loket direkt ner till bangården för att hämta vagnarna som lastats under gårdagen. Det innehåller förutom Shimmns med valsad plåt även en del vagnar ifrån Hedebo såg och container-industri. Tungt är det också som synes. Lite senare på dagen anländer ett tåg med järnpellets. Dessa vagnar har just lossats av T44:an i bakgrunden och nu håller Dm-loket på att koppla till tåget igen för tillbakavägen. |
2004-07-04, 03:03 | #35 |
Senior Member
|
Väldigt fina bilder Mats
M.V.H Nicke! |
2004-07-04, 11:54 | #36 |
Senior Member
|
Jag kan knappt bärga mig[][][8D]
|
2004-07-04, 20:14 | #37 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2003
|
MatsH, en fråga: vad har du för någon upplösning och grafikkort?
Mvh Dash 9 Förresten väldigt fina bilder! |
2004-07-04, 20:44 | #38 |
|
Hej!
Kul att du gillar bilderna. Jag har ett ATI Radeon 9600 Pro 128MB. De tre senaste bilderna är som sagt editerade något (sharp), men dom andra är orörda. mvh .... Mats |
2004-07-04, 21:42 | #39 |
Senior Member
|
Hej Mats inte för att tjata men när blir din elektriferade järnvägsrutt (BHJ) klar för nedladdning. Hälsningar Leonard.
|
2004-07-04, 22:27 | #40 |
|
Hej Leonard!
Svaret på din fråga får helt enkelt bli: Jag vet inte, men det blir i alla fall inte den närmaste tiden. Jag har en hel del idéer på saker jag vill ha med, och jag har nog inte ens gjort hälften av dom ännu. Jag har precis blivit klar med Mellereds station, vilken har flyttats lite närmare vägen och blivit en pendeltågsstation. De Melleredsbor som vill ta fjärrtåget ut i världen blir numera hänvisade till Bergaryd eller Årstabruk istället. Jag börjar äntligen förstå varför Tomas Sommarbana dröjer. mvh .... Mats |
2004-07-05, 20:39 | #41 |
Medlem
|
Hej MatsH!
Måste säga att det är högst intressant att följa detta projekt. Men om du gjort om Mellereds station nu, så skulle du väl kunna visa lite bilder därifrån? Är ju så nyfiken på hur rutten utvecklar sig i dina händer, så jag längtar verkligen till nästa radda med bilder. Så tänkte jag på det där med att du fick felmeddelande varje gång du skulle starta BHJ. Har du kollat med hjälp av TrainzObjectz vad som saknas? / Joel |
2004-07-06, 02:17 | #42 |
|
Hallå!
Ja, jag har kollat med Trainz Objects, men där hittar jag inget misstänkt. Men det löser sig nog med tiden. Tja, ett par bilder ifrån Mellered kanske jag kan uppbringa. Jag har inte ändrat så väldigt mycket där. Största skillnaden är väl som sagt att spåret går på andra sidan stationshuset nu. Mellered är numera en pendelstation där endast lokaltågen stannar. Vill man resa längre så får man först ta sig till Bergaryd eller Årstabruk för att ta fjärrtåget därifrån. God natt .... Mats Passagerarna har precis stigit ombord och tåget är klart för avgång mot Årstabruk. Samma tåg ur en annan vinkel. Här ser man vägen som numera går över det gamla spårområdet. En busshållplats är också upprättad där. |
2004-07-06, 11:36 | #43 |
Senior Member
|
Hej mats hur mycket har du kvar på den elektrifierade BHJ rutten.
Leonard. |
2004-07-06, 21:05 | #44 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Citat:
Mats svarade på din fråga som du ställde för två dagar sedan. Hej Leonard! Svaret på din fråga får helt enkelt bli: Jag vet inte, men det blir i alla fall inte den närmaste tiden. Jag har en hel del idéer på saker jag vill ha med, och jag har nog inte ens gjort hälften av dom ännu. Jag har precis blivit klar med Mellereds station, vilken har flyttats lite närmare vägen och blivit en pendeltågsstation. De Melleredsbor som vill ta fjärrtåget ut i världen blir numera hänvisade till Bergaryd eller Årstabruk istället. Jag börjar äntligen förstå varför Tomas Sommarbana dröjer. mvh .... Mats Bengan |
|
2004-07-06, 21:43 | #45 |
Medlem
|
Bengan.
Detta var en annan fråga, då frågade Leonard om när rutten ska släppas. Nu frågade han om hur mycket som var kvar på rutten. Det är skillnad på dessa 2 frågor. /Mohammad, VD på CT Inc. |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
"Modernisering" av KMJ. | Pson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 11 | 2002-11-04 18:51 |