Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-07-01, 23:29   #31
DJ Clinton
Medlem

Reg.datum: Feb 2003
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Tomas

Leonard, för sjumiljonte gången SLUTA ladda upp bilder till forumet du inte tagit själv!!! [xx(][V]

Tomas

Hur många gånger har vi sagt att man inte får ladda upp copyrightskyddade bilder?[8] Svar: 18361863, varav minst 50% riktade till en viss medlem. Vill inte vara påhoppande men så är det.

/Mohammad, VD på CT Inc.

DJ Clinton besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-07-01, 23:33   #32
DJ Clinton
Medlem

Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev JSON

Citat:
quote:Tidigare skrev emges

Glöm inte heller att det finns en ort bortom Högberga. Gnetshärad, som inte fick någon förbindelse då BHJ byggdes i slutet av 1800-talet. Det är en utvecklingmöjlighet av vidare baseboards om inte annat. Gnetshärad kanske har kontakt med någon annan stambana numera. Det finns stora möjligheter till utbyggnad.

Hejsan!

Gnetshärad finns här hos mig! visseligen bara en baseboard än så länge, men ändå!
BILDERNA BORTTAGNA I MITT INLÄGG PGA Utrymmesbrist!

Hur många talanger har du? Först Gmax och sen detta. Funderat på att ta jobb hos Banverket Produktion? Jag har även gjort en "ny" BHJ som Fredrik ska testa efter helgen. Den innehåller en ny pendeltågsträcka samt att Öresundstågen numera går hela vägen till Årstabruk. JSON, sjonas och Dson har redan sett rutten och antagligen kört på den.

/Mohammad, VD på CT Inc.

Gammal 2004-07-02, 13:24   #33
Joel
Medlem

Reg.datum: Feb 2002
Standard

Hej!

Hur går det med rutten MatsH? Tycker det vore intressant om du kunde lägga upp några fler bilder, åtminstone om du kommit längre än sist. Som holol skrev tidigare så tycker jag också det vore bra om du kunde skapa en session, så att man slipper trycka ut en massa tåg.

/ Joel
Joel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-07-04, 02:26   #34
MatsH
Månadens bild - Mars 2005

Standard

Hallå Joel!
Jovars, det går ganska bra. Har lyckats få "ditt" problem med min egen rutt bara, nämligen att det saknas ett objekt när jag laddar rutten och jag kan inte för mitt liv komma på vad det beror på. [B)]

Annars så har jag jobbat hela veckan och inte haft så mycket tid till att bygga. Jag har gjort om ett par vagnar för att kunna ta den last jag vill, bl.a. stålrullar och passagerare och jag har elektrifierat hela vägen till Hedebo. Dessutom så är pappersbruket numera ett järnverk där inleveranserna består av järnpellets och gasol och produkten som tillverkas är valsad plåt på 2x2m rullar.

Jag har som sagt inte så mycket nytt att visa, men jag hoppas att det går bra med några bilder på bruket (nytt i och för sig). Alla bilder är skärpta något eftersom jag tyckte dom var suddiga.
mvh .... Mats

Det första tåget för morgonen är ett tomtåg som skall lastas under dagen. Det består dessutom av en del vagnar som skall vidare till Hedebo, men dessa får vänta till eftermiddagen.

Efter avkoppling går Ma-loket direkt ner till bangården för att hämta vagnarna som lastats under gårdagen. Det innehåller förutom Shimmns med valsad plåt även en del vagnar ifrån Hedebo såg och container-industri. Tungt är det också som synes.

Lite senare på dagen anländer ett tåg med järnpellets. Dessa vagnar har just lossats av T44:an i bakgrunden och nu håller Dm-loket på att koppla till tåget igen för tillbakavägen.
MatsH besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-07-04, 03:03   #35
Nicke_123
Senior Member

Reg.datum: Oct 2002
Skicka ett meddelande via ICQ till Nicke_123 Skicka ett meddelande via MSN till Nicke_123
Standard

Väldigt fina bilder Mats

M.V.H Nicke!
Nicke_123 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-07-04, 11:54   #36
holol
Senior Member

Reg.datum: Nov 2003
Skicka ett meddelande via MSN till holol
Standard

Jag kan knappt bärga mig[][][8D]
holol besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-07-04, 20:14   #37
gec44-9w
Medlem

Reg.datum: Sep 2003
Standard

MatsH, en fråga: vad har du för någon upplösning och grafikkort?

Mvh Dash 9

Förresten väldigt fina bilder!
gec44-9w besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-07-04, 20:44   #38
MatsH

Standard

Hej!
Kul att du gillar bilderna. Jag har ett ATI Radeon 9600 Pro 128MB.
De tre senaste bilderna är som sagt editerade något (sharp), men dom andra är orörda.

mvh .... Mats
Gammal 2004-07-04, 21:42   #39
Leonard
Senior Member

Reg.datum: Apr 2004
Skicka ett meddelande via ICQ till Leonard Skicka ett meddelande via MSN till Leonard
Standard

Hej Mats inte för att tjata men när blir din elektriferade järnvägsrutt (BHJ) klar för nedladdning. Hälsningar Leonard.

Leonard besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-07-04, 22:27   #40
MatsH

Standard

Hej Leonard!
Svaret på din fråga får helt enkelt bli: Jag vet inte, men det blir i alla fall inte den närmaste tiden.
Jag har en hel del idéer på saker jag vill ha med, och jag har nog inte ens gjort hälften av dom ännu. Jag har precis blivit klar med Mellereds station, vilken har flyttats lite närmare vägen och blivit en pendeltågsstation. De Melleredsbor som vill ta fjärrtåget ut i världen blir numera hänvisade till Bergaryd eller Årstabruk istället.

Jag börjar äntligen förstå varför Tomas Sommarbana dröjer.
mvh .... Mats
Gammal 2004-07-05, 20:39   #41
Joel
Medlem

Standard

Hej MatsH!

Måste säga att det är högst intressant att följa detta projekt. Men om du gjort om Mellereds station nu, så skulle du väl kunna visa lite bilder därifrån? Är ju så nyfiken på hur rutten utvecklar sig i dina händer, så jag längtar verkligen till nästa radda med bilder. Så tänkte jag på det där med att du fick felmeddelande varje gång du skulle starta BHJ. Har du kollat med hjälp av TrainzObjectz vad som saknas?

/ Joel
Joel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-07-06, 02:17   #42
MatsH

Standard

Hallå!
Ja, jag har kollat med Trainz Objects, men där hittar jag inget misstänkt. Men det löser sig nog med tiden.

Tja, ett par bilder ifrån Mellered kanske jag kan uppbringa. Jag har inte ändrat så väldigt mycket där. Största skillnaden är väl som sagt att spåret går på andra sidan stationshuset nu. Mellered är numera en pendelstation där endast lokaltågen stannar. Vill man resa längre så får man först ta sig till Bergaryd eller Årstabruk för att ta fjärrtåget därifrån.

God natt .... Mats

Passagerarna har precis stigit ombord och tåget är klart för avgång mot Årstabruk.

Samma tåg ur en annan vinkel. Här ser man vägen som numera går över det gamla spårområdet. En busshållplats är också upprättad där.
Gammal 2004-07-06, 11:36   #43
Leonard
Senior Member

Reg.datum: Apr 2004
Skicka ett meddelande via ICQ till Leonard Skicka ett meddelande via MSN till Leonard
Standard

Hej mats hur mycket har du kvar på den elektrifierade BHJ rutten.
Leonard.
Leonard besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-07-06, 21:05   #44
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Leonard

Hej mats hur mycket har du kvar på den elektrifierade BHJ rutten.
Leonard.
Leonard.
Mats svarade på din fråga som du ställde för två dagar sedan.

Hej Leonard!
Svaret på din fråga får helt enkelt bli: Jag vet inte, men det blir i alla fall inte den närmaste tiden.
Jag har en hel del idéer på saker jag vill ha med, och jag har nog inte ens gjort hälften av dom ännu. Jag har precis blivit klar med Mellereds station, vilken har flyttats lite närmare vägen och blivit en pendeltågsstation. De Melleredsbor som vill ta fjärrtåget ut i världen blir numera hänvisade till Bergaryd eller Årstabruk istället.

Jag börjar äntligen förstå varför Tomas Sommarbana dröjer.
mvh .... Mats

Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-07-06, 21:43   #45
DJ Clinton
Medlem

Standard

Bengan.

Detta var en annan fråga, då frågade Leonard om när rutten ska släppas. Nu frågade han om hur mycket som var kvar på rutten. Det är skillnad på dessa 2 frågor.

/Mohammad, VD på CT Inc.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
"Modernisering" av KMJ. Pson MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 11 2002-11-04 18:51

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:23.