![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Guest
|
![]()
Det här var nog den sämsta tråden på länge...
Inga fler kommentarer ![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]() 835732 och 8331168 har jag haft sedan 14:e april. Byggare Bob, jag har självklart även IE 6 SP1, den har jag haft sedan förra året. Ville bara få det sagt så ingen tror att man yrar, vilket man kanske gör efter nattens jobb ![]() Natti natti allihopa och lycka till med IE. Nu kör jag Firefox så mycket det går. Fungerar utmärkt ![]() ![]() Roger |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Guest
|
![]()
Jag bryr mig inte längre om detta, men jag trodde att vissa hade mer vett innanför pannbenet än att bara sitta och tala om vad de har för uppdateringar eller inte. Men tydligen så blir det sandlådenivå, även på en sån här sak.
Låt folk göra som dom vill, och kom inte som några besserwissarar och tala om vad folk ska ha för uppdateringar eller webbläsare. JAg tycker det var olyckligt av Fredrik att överhuvudtaget ta upp den här tåden, för det blev bara massa tjafs om vilka uppdateringar folk hade i sina datorer... |
![]() |
![]() |
#35 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Att diskussionen blev som den blev kan knappast jag styra över. Jag ville varna för ett hål som är/var betydligt mer allvarligt än de tidgare hot som kommit fram.
Nu har man lyckats ta ner den ryska site vars ägare manuellt hackat ett antal siter, bland annat några stora auktionssiter. Det som då händer när användare besökt dessa auktionssiter är att en trojan installerats automatiskt och de har enkelt kunna lyssna av den infekterade datorn. Detta var med andra ord en av de första attacker där man samordnat flera olika metoder för att komma åt information (bland annat kontokortsinformation) och därmed också en av de allvarligaste hittils. Jag följer dagligen diskussioner på idg.se och en av de som jag anser är insatt och litar på när det gäller säkerhetsinfo är Troed Sångberg som ofta skriver inlägg på idg.se om IEs säkerhet och vad jag sett hitills finns det ingen patch till luckan ännu. Eftersom den ryska siten dit all info sändes verkar ha blivit stängd är det direkta hotet inte lika stort som tidigare men luckan i IE finns fortfarande och man är tvungen att lita på sitt antivirusprogram. Problemet är att hackare behlver bara ändra lite så har de skapat en ny trojan och en ny antivirus definition behövs till antivirusprogrammet. Det bästa vore ju då att täta luckan i IE eller helt enkelt köra en annan webläsare. En av anledningarna till tråden var också att göra folk uppmärksamma att det finns alterenativ som är mycket användabara till IE. Man är absolut inte låst. Info om hackerattacken och trojanen - http://www.idg.se/ArticlePages/20040...316_CS.dbp.asp Info om hackerattacken mot webplatser - http://www.idg.se/ArticlePages/20040...18_NOK.dbp.asp Info om trojanen - http://www.idg.se/ArticlePages/20040...719_CS.dbp.asp Info om ny trojan som snor åt sig info - http://www.idg.se/ArticlePages/20040...22_NOK.dbp.asp ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
STW-member
|
![]()
Jag förstår inte varför Byggare Bob reagerar som han gör. Tidigare skrev han följande:
Citat:
![]() Janne Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Guest
|
![]()
Jag ber återigen om ursäkt isåfall, men hade det inte räckt att bara klistra in denna text:
"Den här typen av attack påverkar Internet Explorer 4.x och senare men går att undvika genom att stänga av "Active Scripting" och ändra säkerhetsinställningarna i Internet Explorer till hög nivå." |
![]() |
![]() |
#38 |
STW-member
|
![]()
Det är tyvärr ingen lösning på problemet med att det finns ett säkerhetshål. Många siter kräver att du har active scripting på och då blir det väldigt bökigt att behöva ändra i inställningarna beroende på var man surfar. Den enda lösningen just nu är att inte använda IE alls i avvaktan på en kommande patch. Att Microsoft slarvar ska inte jag som konsument behöva bli drabbad av.
![]() Janne Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Guest
|
![]()
Jag VÅGAR köra IE6, om jag så skall blåsa burken 35 gånger den här veckan, men tycker fortfarnade det är konstigt: Vad släppte då Microsoft för uppdatering till IE6 den 1 juli?[:X]
|
![]() |
![]() |
#41 | |
Guest
|
![]() Citat:
![]() ____________________ ![]() / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
|
![]() |
![]() |
#43 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]() Bara för kännedom: Nu har den riktiga uppdateringen till IE 6 kommit, öh tror jag [:I] . Efter att installerat den och och sedan gått in på Tydals testsida så kunde filen inte laddas ner i alla fall. Säkerhetsnummer KB870669. ![]() Roger |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Guest
|
![]()
Än en gång IE vs Mozilla
Jag använder ett litet friprogram 'DiskCleaner' för städa upp efter ett surfningspass och det kan hämtas här: http://www.xs4all.nl/~mp2004/ Om jag surfar med IE visar DiskCleaner betydligt fler 'sopor', Temporary Internet Files, Internet Cookies mm, än med Mozilla Firefox. Vad skall man dra för slutsats av detta? Ja, för mig är det i varje fall enkelt att välja webläsare. // Wilburt [8D][u]</u> Dogs are never inhuman.. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
På gång med nytt forum | Fredrik | Off-topic | 22 | 2005-03-26 12:04 |
Nytt säkerhetshål i Windows XP | Byggare Bob | Off-topic | 1 | 2004-07-14 00:01 |
Nya säkerhetshål hittade i RPC funktionen i Window | JenzA | Off-topic | 2 | 2003-09-11 19:02 |
Nytt hus... | mpo | 3D-design - Trainz | 2 | 2003-09-10 17:56 |
Nytt Europeiskt forum | Mazz | Off-topic | 5 | 2002-07-02 17:00 |