Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-04-21, 22:49   #31
Rc1166
Niträknare & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bengan
Har du fått någon info.
Om allt det matrial som är gjort till Trainz idag.
Även kommer att fungera till RSP.

Bengan.
Då RSP kommer att ha en helt ny Download Station (om jag nu fattat rätt) så kommer allt material behöva flyttas. Troligen kommer det att finnas hjälpprogram som fixar syntaxändringar vid flytten.

Citat:
Ursprungligen postat av Deskgrunt
Men... inte visste jag att Kenny är jultomten! (Tittar på bilderna hos auran)
Hjultomte menar du väl
Bilden är från när några av oss träffades på stationen (Victoria) någon timme innan mötet. På mötet var vi mellan 30 och 40 pers, jag tänkte inte på att räkna.
Gammal 2005-04-24, 12:38   #32
gec44-9w
Medlem

Reg.datum: Sep 2003
Standard

Hej!
Jag läste om RSP här:
http://www.auran.com/TRS2004/future_f.php
och där säger det en massa underbara saker om vad som ska komma,
de säger också att RSP kommer ut om ca 2 år.
Är detta datum aktuellt eller?
Fick ni reda på något ungefärligt datum på mötet?
En till fråga:
Är RSP nästa version av trainz eller kommer det någonting i mellan?
gec44-9w besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-04-27, 00:49   #33
Rc1166
Niträknare & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Som alltid kan jag bara skriva om vad jag fått veta från andra.
Andra är ibland Greg Lane (VD på Auran) och ibland andra källor. Henk P brukar svara när jag ber om ett mer exakt svar från honom att:
Dear Kenny, I could tell you that, but since it is not official I would have to shoot you once you know

Det som "nästan" är officiellt är att det till (H)Julmaknaden 2005 kommer att finnas en ny TRS2006/EE/Trainz xx eller ett annat namn. Det är en vidareutveckling av den TRS2004 som vi sålde på (H)Julmarknaden 2003. Det är ju kutym i spelbranchen att en produkt som släpps före julhandeln ofta har nästa år i namnet. Det är en vidareutveckling av TRS2004 med ett antal nya funktioner bland annat att man kan.. glömde att jag inte fick prata om detta

Sedan är det RSP. Här har Auran sagt att det är en helt ny plattform med multiplayerfunktioner och att tågens dynamik blir helt ny. Greg Lane lovade även att den AI som finns i TRS2004 kommer att helt skrivas om och att det blir ett antal stora ändringar vad gäller Download Station. När han fick frågan om när RSP kommer att släppas så log han (mer än vanligt) och svarade " förhoppningsvis strax efter att den är färdig". Min gissning är att det blir 2-3 år efter EE
Gammal 2005-04-28, 17:09   #34
gec44-9w
Medlem

Reg.datum: Sep 2003
Standard

Eftersom ni redan har havt erat möte så är detta svar lite sent ute men då det är ett tag kvar tills RSP kommer ut så kanske dessa förslag kommer med i ett framtida möte.
Auran har på deras sida sagt att de vill att RSP ska bli den mest realistiska järnvägssimulatorn som finns och då tycker jag att de ska ta med funktioner så som att kunna öppna dörrarna på ett tåg(inte med strömavtagarknappen) olika sorters ljus längst bak i tåget, bättre anpassning för tunnelbanor(fysik och dylikt) och vissa andra kontroller som gör förarhytten mer realistisk.
Jag tycker också att det ska animerade människor(som går in och ut ur tågen och inte bara teleporteras in i tågen.), mer stöd för olika bromstyper och fysik(lite som i msts, att man kan ställa in vagnarnas bromskraft,friktion m,m)
Men efter som de har satsat på att skapa "the best Railroad Simulator even seen to your PC!" så har de väl tänkt på allt det här och lite till.
gec44-9w besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:09.