![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Grejerna är fortfarande vita
Ska man märka ut något speciellt i config filen?
![]() |
#32 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
som sagt, vad är det för gula saker?
jag tror det kan vara dom som kan göra det, då jag inte känner igen dessa
![]() |
#33 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Hej
Jag har tagit bort dom Det var lights för att lysa upp mitt arbete men tyvärr fungerade det inte. Finns det något annat format som Trainz stödjer?
![]() |
#34 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hur har det gått för dig Arvid.
Har det löst sig. Har själv haft problem att komma in på forumet sen slutet av förra veckan och har då istället ägnat mig åt några ommålningar av vagnar. Råkade då ut för samma problem ungefär som du. Vagnarna var bara vita eller snarare sagt. Just där som den ommålade texturen skulle vara. Det visade sig vara att den texturen som jag målade om. När jag sparade den, så körde jag bara spara (inte spara som). Av någon anledning, så sparades den inte korrekt. Den skulle ligga på ca: 380Kb, men låg på ca: 40Kb. Varför vet jag inte, men tror att den blev mer och mer komprimerade av dom föregående sparandena. Öppnade i alla fall texturen på nytt och körde spara som. Då hoppade hon upp från ca: 40Kb till ursprungsstorleken och texturerna på vagnarna blev nu inte längre vita för mig. Kanske samma problem som du har råkat ut för. Prova att spara om texturerna. Bengan, |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Jag ska testa det
Fina vagnar förresten! Varför du inte kom in i forumet berodde troligtvis påatt du hade www
![]() |
#36 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Får man se dessa dyrgripari en mer smutsig version? Ser ut som direkt från fabrik nu!
![]() Bra jobbat säger jag iallafall även om jag nog inte kör med dem, alltid kul att se nya saker till simulatorerna... |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Förresten vilken storlek skulle texturerna va i
![]() |
#38 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
64x64, 64x128, 128x128, 128x256, 256x256, 256x512, 512x512, 512x1024, 1024x1024 eller tvärtom som 512X256. Bengan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
DEt funkade inte.
![]() jag vet inte om jag fattade din beskrivning helt rätt. Texturerna blev i alla fall mycket större och även Im filen I alla fall så la jag märke till detta
Arvid Nilsson Senast redigerad av Arre den 2006-12-17 klockan 12:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Nu fixade jag i alla fall det konstiga i Content dispather.
![]() |
#41 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Problemet löst!
Använder nu bmp istället för tga Fungerar utmärkt