![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#436 |
Medlem
|
![]()
6 vagnarståg så tryckluften kanske inte orkade runt i tåget ordentligt eller nåt, nu kör jag bara med 3 vagnarståg och nu funkar det tills man bromsar hårt vid en station då strejkar dörrarna och man får starta om och ibland köra med öppna dörrar och försöka igen vid nästa station. Mvh Johnny Nilsson
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 |
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Jag kör med 12 vagnarståg och den bromsar så fint...
PS:Jag använder hela tiden nödbroms!! ![]()
![]() |
#438 |
Medlem
|
![]()
Det låter det, ja, jag provar nu med 3 vagnars, men när man kommer till Fruängen med markören där mitt tåg står och väntar på mig så kan jag starta tåget, Öppna dörrarna ställa in destinationen, men inte stänga dörrarna på ett normalt sätt. Mvh Johnny Nilsson PS i eftermiddags kom jag därifrån iallafall med dörrarna stängda. DS
|
![]() |
![]() |
![]() |
#439 |
Tidigare TriQz
|
![]()
i v.7 fanns det en bugg... jag körde med öppna dörrar... och det ståg <STOPP> men tåget körde ändå... Det är bra att du har fixat buggen?
![]() |
#440 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
hmm. jag antekna alla dessa och ska ser vad jag kan göra. Jag har också hittat en bug, vet inte om det är en bug som ni pratar på men om man stoppa på en station och öppna bara hyttens dörr utan att öppna passagerares dörr ska tåget inte röra igen. Man behöver att öppna passagerares dörr för att tåget ska röra igen. Vet inte vad som händer men jag ska arbeta på det.
Affe, att kunna köra med en stopp signal är mycket konstig. Jag vetat inte den där bug, ingen sa den. Om buggen är fixat är bara chans för jag har inte arbetat på det heh. Har du mer information på den där bug? Finns det en situation som buggen alltid händer att du kan beskriva?? Jag förstår inte vad Jonmpas problem är, kan inte fatta menginen. Kan någon översätta på engelska och PM det till mig??? Kan ni också säga vilken TRS ni använder, 2004 eller 2006. Det finns en stort skillnad mellan dem två och det är bara bra att säga den för jag ska prova med samma TRS som du har. ----- Nånting annat. Jag köpte TrackIR. WOW, bara WOW!! Den är inte perfekt i TRS men den är otrolig kul ändå. Realism +200%. Tack också för alla kommantärer!! SV |
![]() |
![]() |
![]() |
#441 |
Medlem
Reg.datum: May 2003
|
![]()
Det är verkligen mycket mycket bra jobbat SVoyager!!
![]() En jätte fin C20!! ![]()
![]() |
#442 |
Medlem
|
![]()
Ja, jag har Trainz Railroad Simulator alltså TRS 2006 and now to the problem: I stand at Fruängen and have started the engine and fixed the destination so it stands Mörby Centrum on the train.
And i can open the doors without any problems but when i push the red button on the microphone or on the doorpanel the doors is still open and the only things happend is that the doorlamp turn off. I can also say that i stand by the station with the right side of the train to the platform sometimes when i pushed close the doors button and try open the doors button on the doorpanel then the doors is closing without any sound otherwise i sometime drive by the keyboard Q to release brakes and W to accelerate and X to slow down. The big question is why can't i close the open doors when i just have started the engines and just opened the doors I HOPE YOU CAN READ IT BETTER NOW, MY ENGLISH IS NOT GOOD. FRIENDLY JOHNNY NILSSON |
![]() |
![]() |
![]() |
#443 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
hmm intressant problem. Tack för översättning. Jag ska försöka att göra samma på min sida.
Problemet händer på varje station? When you load your layout, does the train already stands at a station or do you need to move it to a station (fruängen)? Kan du försöka att flytta tåget mellan två station och ser om problemet händer även om det inte finns en station?? SV |
![]() |
![]() |
![]() |
#444 |
Medlem
|
![]()
When i started and start the Trainz-Driver there was three to five error messages:
1: A nonfatal error occured Stack dump: function $void@GameObject::PostMessage(GameObject, string, string, float), line 1 function $void@c20ab::testrightclosed(), line 1088 And in the bottom of this i clicked continue 2: -//- -//- -//- i mean that is was the same errortext like in errormessage number one 3: A nonfatal error occured Thread Exception ER NullReference, line 142 file Stack dump: function $voidbool@ubahnStation:: PerformMassStoppedLoad(Vehicle, string) line -1 function $void@ubahnStation::ThreadPerformMassStoppedLoad (Vehicle, string), line 315 4: Gameobject::PostMessage() illegal major or minor string Stack dump: function $void@GameObject::PostMessage(GameObject) (string, string, float), line -1 function $void@c20m::testrightopening() line 759 5: Gameobject::PostMessage() illegal major or minor string Stack dump: function $void@GameObject::PostMessage(GameObject) (string, string, float), line -1 function $void@c20m::testrightopening() line 813 And now to the problem: When i placed this train by Fruängen(Is not a UbahnStation) in surveyor there was a green arrow over the train engine that i wanted to go backwards and a red arrow over the chosed forwarding train engine and i saved the session with this train by Fruängen. Yesterday: I tried to close the doors from the backward engine and there was no problems with that but i understood that i not wanted to go to the backward engine to close the doors at all the stations by the line And today: I needed to push close, open and close before the doors was closing and the yellow doorlamp turn off but the red button on the microphone does'nt work to close the doors And at the next station Västertorp: I needed to push close, open, close, open and close before the doors was closing but this time the doorlamp were not turn off and i could not drive away by pushing the startbutton by the drivers door And between Fruängen and Västertorp: I needed to push close, open and close before the doors was closing but the yellow doorlamp was still on and i could not drive away by pushing the startbutton by the drivers door. END OF STORY SLUT PÅ MEDDELANDET If you know think that the message illegal major or minor string means that i have some illegal materials in this session, is not so, i bought this TRS 2006 at Webbhallen and i downloaded the stations with Download helper the same thing with C20. Yes it seems to happend at every station. Is your downloadlink in this tread complete? Friendly Johnny Nilsson Mvh Johnny Nilsson Senast redigerad av Jonmpa den 2007-01-24 klockan 10:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
The message "illegal major or minor string" har ingenting med material att göra. Det är en ren program-teknisk detalj. Förmodligen ett följdfel av det första meddelandet. I och med att du fortsätter när första felet uppstår, har programmet (skriptet) redan spårat ur. Man måste alltså lösa det första felet först innan man kan felsöka vidare. I det flesta fall, när man löst det första problemet, så uppstår inte de följande längre.
![]() |
![]() |
#446 |
Medlem
|
![]()
Tack för svaret och hoppas SVoyager lyckas hjälpa mig. Mvh Johnny Nilsson
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2006
|
![]()
Hejsan skulle ni kunna hjälpa mig med att få C20 att funka till TRS2006. Jag har försökt att få den att funka men när jag klickar på den i railyard så syns den inte och inte heller går det att sätta den på ett tåg spår heller i syvreyor heller. Jag vill också kunna köra den precis som ni i forumet kan det skulle vara bra att få den att funka. Plus att när jag försökte hitta hornljudet för att kunna ladda hem det så gick det inte! Vill verkligen ha hjälp av er skulle bli jätte glad om jag fick hjälp!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 |
Medlem
|
![]()
Ja, nu har jag löst mysteriet med varför det blir felmeddelanden på min sesion tror jag:
Jag satte nyss upp en testbana med ett C20 och ett godståg och satte upp industrier, Hamn och Flygplats. Och satte så att C20:an startade från Station A6 och gick till hamnen och flygplatsen fortfarande med röd pil i framänden av tåget och jag märkte direkt hur bra och smidigt det ska gå att köra, bromsa, starta, öppna och stänga dörrarna på denna C20 modell och dessutom inga felmeddelanden, jag har helt enkelt satt ut stationer utan stöd för C20 tåget om man säger så i Stockholms Tunnelbana som jag själv byggt, därför är det hackigt och ryckigt i tåghytten och under körningen, meningen är att det ska gå att röra sig med pilen i jättesnabb fart, men så är det inte på Stockholms tunnelbana som jag byggde. Mvh Johnny Nilsson |
![]() |
![]() |
![]() |
#449 |
Medlem
|
![]()
Så här ser scripten ut för plattformarna Platform 150m som jag använt till Fruängen, Västertorp och Hägerstensåsen med flera:
include "Trainz.gs" |include "bahnsteig 150.gs" class CustomObject isclass Nullstation 300 ( public void init(Asset self) ( inherited(self); //... ) ); Så här ser scripten ut för samtliga inomhusstationer alla av typen "Adenauerplatz" såsom Midsommarkransen och Hornstull ser scripten ut så här: include "Trainz.gs" include "SmallStation.gs" class CustomObject isclass SmallStation ( public void init(Asset self) ( inherited(self); //... ) ); Och så här ser scripten ut för stationerna av typen 1 Platform 350m såsom Sätra, Liljeholmen och T-Centralen övre plattformarna include "Trainz.gs" include "bahnhof 1 Gleis.gs" class CustomObject isclass bahnhof 1 Gleis ( public void init(Asset self) ( inherited(self); //... ) ); THE END! Mvh Johnny Nilsson |
![]() |
![]() |
![]() |
#450 |
Tidigare TriQz
|
![]()
Jag tror att det var en engångsbug som jag kallar det!
![]() Och undrar om du ska sätta ljud på hyttdörrarna!!