![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#436 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Jag ändrade, och la Strabafilerna som en ny flik under Tunnelbanemappen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hur lyder felmeddelande om 7WarEH 8.5? Sätt upp gärna bild.
Eller kanske skrev du fel namn, är det 7Wareh8.s? Det är jättenoga med filnamnen!
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2009-02-22 klockan 10:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#438 |
Hedersmedlem
|
![]()
??? Varför? De är ju tågljudfiler! Inte till rutten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#439 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Som förklaring: Straba-filerna hör till tåget C5 Silverpilen och har inget med rutten att göra. Du ska klistra in ljuden i C5-mappen. Och som Totte säger, det är mycket lättare att förklara vad det är för fel om vi får se en bild på felmeddelandet.
![]() |
#440 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Läste fel på meddelandet. Det skulle vara 7Wareh8.s som Totte skrev och här är en bild på felmeddelandet. Jag ska flytta Strabafilerna till C5 mappen också så ser jag vad som händer.
Senast redigerad av Bombardier Train den 2010-05-11 klockan 21:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#441 |
Hedersmedlem
|
![]()
Ja, jag förstod det att det ska vara 7Wareh8.s. De finns i origanlrutterna och min rutt Thn_ligth.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 |
Veteran
|
![]()
Jag har lite strul med rutten just nu. När jag öppnar den får jag väldigt låga FSP. Gäller alla rutter utom orginalrutterna. Jag vet att det har med MSTSBin att göra. Jag har något "Building Release" av MSTSBin, ska man ha den andra, Stable Release? När jag kör rutten funkar det dock.
![]() |
#443 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Efter jag startat datorn och börjar köra tåg, låg FPS 34 och körningen efter bygge blir FPS 17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 |
Veteran
|
![]()
Jo, men jag har problemet när jag bygger i RE.
![]() |
#445 |
Veteran
|
![]()
Alltås, nu är det underligt! Jag tog bort MSTS Bin 1.8, och testade. Funkar inte. Installerade MSTS Bin Stable Release. Funkar fortfarande inte. Vad beror detta på?!? Jag får 1-4 FPS i Route Editor. Omöjligt att jobba i! Men i MSTS funkar det som vanligt.
![]() |
#446 |
Veteran
|
![]()
Jag upptäckte en bugg i rutten idag. När jag körde söderut från Mörby Centrum, så kom man in på det högra spåret på T-Centralen. Men vid Slussen var det som det skulle igen. Detta är ett problem som jag tycker att man får leva med, och dessutom är det ganska mycket jobb med att dra om spåret. Är det någon som kan hjälpa mig med problemet jag har beskrivit i föregående inlägg?
![]()
![]() |
#447 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Har aldrig råkat ut för detta och fattar inte varför det händer???? Jag tycker det mest låter som det har med minneshanteringen att göra!? Har du lite minne i datorn? Eller kör du för långa bygg-pass? Fast å andra sidan, varför detta problem nu, om det fungerat bra tidigare!?????
![]() |
![]() |
#448 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#449 |
Veteran
|
![]()
Jag tvivlar på att det har med RAM-minnet att göra. Min dator har 3 GB RAM-minne och det tycker jag borde räcka. Och det har inte med långa byggpass att göra, för det är samma problem direkt när jag startar RE. Och dessutom så fungerar de när jag går in i en orginalrutt. Angående problem med aktiviteter så tror jag inte att det blir problem. För tåg från båda hållen hamnar ju på fel sida vid T-Centralen. Och det påverkar ju i vilket fall som hels inte alla linjerna. Bara Röda linjen söderut & Gröna Linjen norrut.
![]() |
#450 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hur ofta defraggar du din dator?
|
![]() |
![]() |