![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#481 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#482 | |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Det går nog inte. För det första tar det väldigt lång tid att sätta ut stolparna för hand. Det finns en autofunktion, men då måste jag sätta ut spåren också. Och då kommer det dessutom att bli stolpar på tbanespårte, och dom hör ju inte alls dit. Och dessutom är den tilen (för er som inte vet, MSTS-rutter är uppbyggda på rutnät där varje ruta är 2 x 2 km. I varje tile kan man sätta ut max ca 1500 objekt, annars kan man få problem. Fråga mig inte hur jag vet det!) redan ganska full.
![]()
![]() |
#484 |
Medlem
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#485 | |
Tidigare Ruben
|
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Precis som Bönan säger, så finns det en gräns för hur många objekt man kan placera ut i varje tile (2x2 km) i MSTS. Det innebär att man ibland inte kan ta med allt som egentligen borde vara med (speciellt i städer). Sånt som knappt syns eller är långt ifrån banan är då det första man utelämnar!
Finns dock ett knep som man kan använda och det är att lägga stationer på gränsen av två tiles, då förbubblas antalet objekt man kan placera ut. Eller, ännu bättre, vid gränsen till fyra tiles. Detta går dock inte alltid att göra då man bygger en verklig rutt dessvärre... Rutten ser bra ut Bönan och bygg som du vill...jag väntar lugnt på släppet!
![]() |
#487 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Man kan ju skapa fler Tiles men det tar kanske för mycket plats.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#488 |
Hedersmedlem
|
![]()
Spelar ingen roll hur många tiles du skapar, du kan ändå bara använda runt 1500 objekt i varje tile. Det är det som är problemet! Men lägger du en station mellan två tiles, så kan du ha runt 3000 objekt vid den stationen. 1500 objekt i ena och 1500 i andra...
![]() |
#489 |
Veteran
|
![]()
Fast det är ju ganska svårt att få dem att ligga på gränsen. För i tbanan är det ju ganska ofta mindre än 2 km mellan stationerna.
![]() |
#490 |
Hedersmedlem
|
![]()
Sant. I t-banan kan det vara svårt att få till detta. Där skulle man i så fall tänkt före var det skulle vara mest objekt och börjat bygga där. Men men...
![]() |
#491 | |
Tidigare Ruben
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#492 |
Veteran
|
![]()
Jag måste fråga en sak nu. Mellan Rådhuset och T-Centralen så går väl tbanan på en bro över järnvägen? Men jag ser inge sån bro på enirokartans flygfoton. Så jag måste fråga, finns det en bro och var är den?
![]() |
#493 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Den går under järnvägen. I tunneln alltså. Jag är f.d. Stockholmare.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 |
Veteran
|
![]()
Ok. Är väl bara jag som minns fel då.
![]()
![]() |
#495 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Mellan centralen och Rådhuset går tunnelbanan i tunnel hela vägen, under kanalen. Däremot går gröna linjen mellan St:Eriksplan och Fridhemsplan under bron (över järnvägen)