![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#481 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Hur går det med rutten?..
Jag är impad när jag fick se bilderna.. Var nästan så man kände igen sig i halden ![]() Ha det bra och lycka till |
![]() |
![]() |
![]() |
#482 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Nu tar jag paus i en vecka. Det är jobbigt att felsöka i Sarpsborgs område. Det är fler fel än bara tre växlarna och ändra många gånger. Det finns även tre växlar till ihop som jag måste ta itu med.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2006-01-30 klockan 21:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#483 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Kommer du ha dubbelspår öxnered Göteborg?
Det blir det ju om ngra år lr kör du med den enkelspåriga banan med ett x antal mötesspår? |
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
Tidigare mrdaddydj
|
![]() Citat:
Jag frågade för längesedan o det gällde sträckan Öxnered - Trollhättan. Och då sa han att det inte skulle bli något. Antar att det blir enkelspår hela vägen ner till Göteborg. MVH
![]() |
![]() |
#485 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Ska fundera på saken.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Jar har gjort omfattande växel-justeringar i Sarpsborg, Sandesund och Fredrikstad. Nu är de felfria. Just nu håller jag på med Moss. Om det blir fler stationer efter Moss som har också fel får jag se senare. Så ha lite tålamod är jag tacksam. Jag ska förklara varför det blir fel, det är tre eller mer växlar som är ihop utan spårbit mellan som krånglar. Aktiviteterna fungerar inte då. |
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
X-tracks fanns inte då när jag började bygga från Oslo till Ski. Jag kämpar på nu! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
![]()
Kämpa på Totte. Vi är många som väntar (med spänning) och ser fram mot ett "släpp".
MVH Huffus. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#489 |
Tidigare mrdaddydj
|
![]()
Jag hejar ochså, självklart på!
![]() Det är en sån otrolig rutt du håller på med. Hoppas att dina problem löser sig inom en snar framtid. ![]()
![]() |
#490 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Tack för era uppmuntran! Jag har ändrat massor av växlar, genom lägga små spårbitar mest i Osloområdet och den stora bangården. Men spåren västerut har problem, det är två växlar som jag vill ta bort för att lägga en liten spårbit, vägrar försvinna. När jag klickar på dem så får jag felmeddelande till Bill direkt. Något bra tips hur jag ska göra är jag mycket tacksam.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2015-11-20 klockan 22:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#491 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Du får leta upp dom i world-filen. Manuellt ta bort dom därifrån, därefter köra en rebuild. Notera tilen såklart, så du hittar rätt world-fil. Kolla koordinaterna på de aktuella växlarna och leta upp dom i world-filen. Var noga med att ta bort allt mellan paranteserna.
Full backup innan, såklart. Blir det tokigt i world-fil-editeringen, så kan du bara hämta upp originalet. Lycka till! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Härligt å ena sidan att det specifika problemet löste sig... Tråkigt å andra sidan att du har mycke kvar, sånt här är ju inte den allra roligaste sysselsättningen, direkt...
En fundering... Om det är så att det är t.ex 10-gradersväxlar, som ligger på detta sättet, så är ett förslag att ersätta dessa med 3-gradersväxlar, då bibehåller du standard spårbredd, om du behöver. Dessa växlar, även om du använder de kompletta, kräver ändå en 15,2m rak mellan utgående böj och nästa växels nod-punkt, så då är spårbiten mellan växlarna automatiskt löst. Dom är ju inte drop-in replacement, men du klarar dig på att "bara" anpassa raka spår til de nya delarna... Bara en ide, passar kanske inte på alla ställen, t.ex om du har 5-gradersväxlar... ![]() Håller tummarna hela tiden att går bra för dig, med din fina rutt! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Oslo hade _5-växlar (långa växlar) byttes ut till 5-växlar. Det ser mycket bättre ut än förut. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Jag kan gladligen meddela er alla att rutten är felfri nu. PUH! Jag börjar med att placera ut signaler och hastighetsskyltar. Ska även plocka bort överskott med tiles så att rutten ska bli lättare. |
![]() |
![]() |