![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#496 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
några nyheter.
Jag fortfarande arbetar på att fixa buggar och har fixat mycket. Finns några saker kvar men dem största buggar är fixat. -ingen skript fel när man placerar tåget vid en station. -tåget ska rulla igen när man stannar vid en station när man bara öppnar hyttens dörr (och sen stängar den). Förut var tåget "stalled" ![]() -tåget ska bromsa i början av sessionen även om man har inte klickat det. förut var bara det "aktiv" tåget, det som är "selected". -ingen skript fel när tåget rullar i en portal och vid några olika typ av vagnhallar/depåer och många andra saker. -tågets acceleration ljud ska spelas även om man är inte på hytten. Då ska man höra alla tåg även dem som rullar automatisk med AI. -DCC är mer realistisk. Tåget ska inte göra 0-100kph i 1 sekund, samma på bromsning. -2 nya syn i hytten, dem visar dem 4 knappar panel vid hyttens dörr. En syn på varje sida. Mer realistisk. -skapat standard "icons" när man visar c20 i railyard och i sessionen vid förarens bild. -fixat en problem med AI som accelera långsam. Saker kvar att göra. -Svensk bokstaver gör konstiga saker på passagerare skyltarna (dem gör "@" och liknande saker istället för det rätt bokstav) inte en stort prioritet men ska försöker att fixa -tågs luftsystem ljud som behöver att vara hört i hela tåget, inte bara hytten -mer om ni hittar mer! Jag också arbetar med svenolov för att kunna göra c20 compatibel med sin MSL Station Manager och en annan nyhet. Som lars har sa, jag ska snart vara i området om 2 månader!! En resa till stockholm tack! hehe. spännande! ![]() ![]() Senast redigerad av SVoyager den 2007-02-10 klockan 10:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#497 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]()
När det gäller bromsljudet så tror jag att det räcker att spela in c:a en sekund av bromsningen, det låter i princip likadant under hela bromsningen. Kanske något bromsgnissel också= 2 ljudfiler. Om du vill så kan jag gå ut och spela in det imorgon. Kanske dörrbroms och kompressor och sånt, fast det kanske inte är det viktigaste just nu?
Tåg-robban. Senast redigerad av Robert den 2007-02-10 klockan 13:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]() Citat:
Men givetvis kan vem som helst som har en ljudinspelning av god/hög kvalitet sända den till honom när som helst. //Lars S |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 |
Medlem
|
![]()
ja, som lars sa, det kan vara bra att ha ljudet men jag inte har mycket tid att göra det broms ljud och skripten så att vänta tills jag är i sverige ska vara bra.
SV |
![]() |
![]() |
![]() |
#500 |
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Men låter det ngt skärskild när man nödbromsar!?
![]() |
#501 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#502 |
Medlem
|
![]()
har hittat en mycket vicktig bug.
när man använder mer än ett tåg på layouten ska hytten göra konstiga saker. (hytten lyssnar på några medellande av varje delar av tåget (dörrarnas position är ett exempel) men om man använder många tåg och har clickat på det a/b delar på varje tåg ska hytten lyssna på alla dessa tåg även om tåget som du kör just nu är inte ett av dem. Så när ett tåg öppna sina dörrarna det ska visar på hytten som du använder just nu, även om du har inte öppnat dörrarna på din del) buggen är fixat. SV |
![]() |
![]() |
![]() |
#503 |
Medlem
|
![]()
Planeringarbetet för SVoyagers nästa besök i Sverige är nu i full gång. Så gott som klart är hittills:
- en demo för Tågias folk med David närvarande - en fotosessoin med C20F 2000 i Högdalendepån Desutom pågår planering för hur en del kompletterande ljudupptagningar ska kunna göras under kontrollerade förhållanden. Det är lite knepigare men jag hoppas att det ska gå att lösa. Nästan alla nödvändiga kontakter är tagna. Det är bara att hålla tummarna. //Lars S |
![]() |
![]() |
![]() |
#504 |
Medlem
|
![]()
Jag håller tummarna
![]() ![]() Tack!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#505 |
Medlem
|
![]()
nyhet till c20 v09.
Jag är nästan klart med det. Har arbetat med svenolov för att c20:n ska fungera med sin MSL Station manager. Arbetet är gjort och det fungerar! Har också fixat några mer saker bl.annat. Svensk bokstaver till passagerare skyltarna. (specielt när dem visar det "scrolling" stations namn). Destinations kod ska också spara även om man går till en annan ända. Så ingen behövs att alltid sätta in koden varje gång. (sparkfot. ![]() ![]() Nästan klart! SV |
![]() |
![]() |
![]() |
#506 |
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Mycket bra jobb svoyager...
Är du inte trött av allt det här arbetet!!!
![]() |
#507 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2006
|
![]()
Jag skulle behöva lite hjälp med att någon kunde lägga upp den filen som jag saknar för jag inte inte köra eller se tåget heller och det ljudet till tåget som jag inte kan ladda hem ifrån DLSen det funkar inte den säger att servern är full hela tiden varje gång! Och det känns inte så himlnas kul!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#508 | |
Medlem
|
![]() Citat:
//Lars S |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#509 |
Medlem
|
![]()
SVoyager du är helt amazing på det här att bygga C20 tåget, så otroligt verklighetstroget, då hoppas vi att vi snart får se din senaste version av detta underbara supertåg, tack och tack för att du gör en så fin tågmodell och hela tiden uppdaterat den. HA DET GOTT, LEV VÄL.
Mvh Johnny Nilsson |
![]() |
![]() |
![]() |
#510 | |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Server full är ett vanligt meddelande om man inte är behörig eller om man laddat ner mer än det som är tillåtet per dag utan FCT.
![]() |