![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#496 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
När släpper du rutten?
![]() |
#497 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Jag har nu lyckats placera ut signaler, bommar, hastighetsskyltar, car spawner och justerat platform i hela Oslo-området. Just nu håller jag i Holmia. Det går fortare nu eftersom det är enklare områden. Det blir spännande när allt blir klart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#498 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2004
|
![]()
Totte, hur lång är rutten nu? Börjar den i Oslo och slutar vid gränsen eller slutar den vid nån station på svenska sidan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
![]()
SPÄNNANDE.....
Huffus.
![]() |
#501 |
Medlem
|
![]()
En fråga till dig totte: Hur noga är du med att stationshusen är lika de som finns där i verkligheten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#502 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Det är inte så perfekt med stationshusen. De flesta är liknar nästan bra. Kornsjösationen är inte rätt. Skall byta ut har jag tänkt till del 2. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#503 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Min fru och jag har varit bortrest i en vecka. Vi var på Gran Canaria. Härlig väder och skönt ute. Så jag börjar igen med hastighetsskyltar.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#504 |
Tidigare mrdaddydj
|
![]()
God fortsättning på byggandet!
![]() Håll hårt i stolen nu, så du inte flyger ur den ![]() Medans du har varit borta har jag filmat Sträckan Thn-Skälebol. Så nu tror jag och hoppas jag att jag kan bidra med att rutten blir ännu bättre och verklighetstrogen ![]() MVH
![]() |
#505 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Så du har filmat sträckan Thn-Skälebol! Vad spännade. Kan du möjligen bränna filmen till DVD-skiva och skicka den till mig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#506 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Det fanns bilder från sida 1 till 24, tyvärr ändrade de forumansvarige så de äldre bilder inte gällde längre. Alltså bilderna finns från sida 25. Hoppas att det ordnar sig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#507 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Nu har jag satt dit hastighetsskyltar hela vägen. Det funkade bra och inga fel alls. Nu håller jag på med signaler och har lyckats bra ända till Ski. Då kom fel meddelande till Bill istället för menysida. Och jag brottas med den fortfarande. Jätte svårt! Jag undrar om det är dynamiska spåren som kan påverka signalerna, fast de är inte på plats vid dynamiskaspår. |
![]() |
![]() |
![]() |
#508 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Aha, elände...
De dynamiska spåren ska ju --- i princip--- inte påverka signaler, men jag brukar undvika att sätta signaler på ett dynamiskt spår för säkerhets skull... hmm, egentligen brukar jag undvika dynamiska spår överhuvudtaget om jag tänker efter, det va nog 2 år sen jag placerade ut ett dynamiskt spår, tror jag... I dagens versioner av Xtracks eller ScaleRail så finns det ju bra med bitar som gör att man får ihop spåren ändå... En sak som du kanske kan kolla Totte, det är att det inte sitter några försignaler utan tillhörande huvudsignal. Jag brukar avsluta signalsättningspassen med en enkel 2-skens huvudsignal, för att ta hand om det problemet, den åker bort sedan på nästa pass om det inte ska vara en sån där förståss... Lurigt kan det vara med de länkade huvudsignalerna, som även innehåller försignalering... Jag har märkt att om det sitter en försignal som inte har nån huvudsignal att hämta sin information ifrån, kan MSTS bli lite förvirrad... Kom ihåg att INTE köra rebuild med signalerna satta i rutten... |
![]() |
![]() |
![]() |
#509 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Jag har upptäckt att vid signalplaceringar kan störa Activities, så jag måste göra nya Activities efter varje gång jag placerat signalerna. Så det fungerar bra nu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#510 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |