Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-02-18, 00:42   #511
vfp420b
Månadens bild - Aug 2005

Reg.datum: Sep 2002
Skicka ett meddelande via ICQ till vfp420b Skicka ett meddelande via MSN till vfp420b Skicka ett meddelande via Skype™ till vfp420b
Standard

David: Jag hoppas att några av mina ljud som jag skickade innan, går att använda iaf.., även om det var lite brus på ena, men men..
Kolla gärna in på min lilla sida med järnvägsbilder och en del reportage.
http://tobbebilder.from.eksjo.com/
vfp420b besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-02-19, 08:40   #512
SVoyager
Medlem

Reg.datum: Mar 2006
Standard V0.9

Nu är det dags till v0.9!

Finns många bug fixar på den här och några mer features också. Tåget är mycket vänlig nu och ska inte göra skript fel på allt. Här är detaljer!

V0.9
-Fixat en vicktig bug med placering av tåget i närheten av en station eller några mer objekt som har trackmarks, portals, depåer osv. Förut fanns en skript fel, ingen nu.
-Fixat en vicktig bug med hytten/alla delar. Dem skickade meddelande till hytten även om användaren körde ett annat tåg (så i hytten ska man ser att dörrar öppnade även om man hade inte gjort det och mer). Fixat.
-Fixat en bug med tåget som ville inte röra igen efter användaren bara öppnade och stängde hytts dörr.
-Fixat en bug med passagerare skyltarna som ville inte visa det svensk bokstaver.
-Fixat en bug med tågets broms som var släppt i början av en session (utan det första "selected" tåg). alla tågen ska bromsa i början av en session istället för att rulla om dem fanns i en "slope".
-Fixat en problem med AI:n som körde låååångsam.
-Fixat DCC acceleration och bromsning. Ingen 0-100km/t i bara en sekund.
-Fixat en lite problem med A-B delen som hade en "polygon" med en fel texture. Man kunde ser den från ute tåget och med det kunde ser genom tåget, duh.
-Ändrat det "overspeed checks" i skripten för att inte includera AI:n. Han kan köra under det max hästighets limit. För han kör precis på max hästighets limit nu, han var alltid på broms för skripten broms tåget när den är nästan på max hästighet.
-Ändrat det motorljud skript för att den ska spela ljudet lite bättre. Inte en stort skillnad men kanske lite bättre. Om man har en låg FPS i TRS är finns det mer chans att ljudet ska inte spela så bra men med bra FPS den spelar bra när man kör från 0 till full hästighet. (om man kör från t.ex 30km/t till max är en annan sak.)
-Ändrat bromskraft. Lite kraftigare nu. Vet inte om det är det på ricktig, ska behöver lite hjälp med det.
-Nyckeln är skriptat, inte nånting så komplex men en börja, man behöver att vrider den till "till" och sen starta tåget. Det också finns funktioner när man väljer "Vänta" och "Från".
-Ny "icons" i railyard och i närheten av förarens bild. Det ser som det finns med alla andra saker. (Standard icon like what there is currently with all the other contents).
-Två nya sikte på hytten
-Med samarbete mellan jag och svenolov är tåget compatibel med sin MSL Station Manager. Jag rekommenderar att ni ska prova sina "rules" och "addons". (Thats some awesome work he did, go try it, now!!)
-Nu kan man sätta in en "default" destination kod i surveyor, tack till svenolov för hjälpen! Ni kan sätta in en kod på första vagnen och en annan på sista så när man ska "turn back" ska koden redan vara väljt.
-Nu ska destinations kod spara i hytten så om man väljer en annan änd på tåget och sen går tillbacka till sista hytt ska det inte finns en behöv att välja en kod igen.
-ATO knappen "fungerar". När AI:n kör tåget ska knappen "light up" och den ska stänga av när AI:n kör inte längre.
-Hade glömt några utrop filar. Dem var på v0.8 men jag hade glömt att skriva dem på config.txt filen duh.
-Tog bort knappen som stänger dörrarna av passagerare sidan på förarebordet och höger panelen. Jag hade gjort det fel för dem är det "frige" knappen. Det knappen som låt passagerare öppna dörrarna manuelt via ett knapp på varje dörr. Jag kan inte skripta det just nu så jag tog bort funktionen. Det är bättre än att ha nånting som inte är på ricktig.

C20 v09 här!

Läsmig

Destinations lista

Om ni inte vetat, har vi en ricktig stockholm layout som byggs just nu. Tack till Compudoc ska vi ha det och han gör mycket i kort tid! Om ni vill ser vad händer på arbetet, titta här. Han behöver bilder bilder bilder, just nu arbetar han på röda linjen. Fruängen - T-Centralen så om ni har bilder av stationerna, det som finns omkring stationerna, osv skicka dem gärna till honom!!
Stockholms Tunnelbana V2

mvh!
SV

Senast redigerad av SVoyager den 2007-02-19 klockan 08:46.
SVoyager besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-02-19, 10:18   #513
Igthorn [avregistrerad]
Medlem

Reg.datum: Jan 2007
Standard

Wooow! Snyggt jobbat sVoyager. Här ska köras
Igthorn [avregistrerad] besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-02-19, 12:56   #514
Jonmpa
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile

DU ÄR EN PÄRLA TACK SÅ FRUKTANSVÄRT MYCKET FÖR DINA FINA TÅGUPPDATERINGAR AV DENNA LJUVLIGA TÅGMODELL!!!

Vilka stationsutrop har tillkommit denna gång då? Mvh Johnny Nilsson
Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-02-19, 16:27   #515
Daniel
Medlem

Reg.datum: Nov 2005
Standard

Helskotta, det gick snabbt! Ska ladda ner nu.
Gammal 2007-02-19, 17:42   #516
vfp420b
Månadens bild - Aug 2005

Reg.datum: Sep 2002
Skicka ett meddelande via ICQ till vfp420b Skicka ett meddelande via MSN till vfp420b Skicka ett meddelande via Skype™ till vfp420b
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jonmpa
DU ÄR EN PÄRLA TACK SÅ FRUKTANSVÄRT MYCKET FÖR DINA FINA TÅGUPPDATERINGAR AV DENNA LJUVLIGA TÅGMODELL!!!

Vilka stationsutrop har tillkommit denna gång då? Mvh Johnny Nilsson
Bidrog med Medborgarplatsen samt Gullmarsplan i bättre version.. Säkerligen de han syftar på!

Ska snart testa denna version, den verkar mycket lovande, så jag tackar dig David för allt jobb du lägger ner på denna modell, och önskar dig välkommen till Sverige/Stockholm när du väl kommer hit!
Kolla gärna in på min lilla sida med järnvägsbilder och en del reportage.
http://tobbebilder.from.eksjo.com/
vfp420b besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-02-19, 17:58   #517
Affe
Tidigare TriQz

Reg.datum: Nov 2006
Cool

WWWWWOOOOOOOOOOOOWWWWWWW

Jag har aldrig sett ett sånt fint tunnelbanetåg

Det e så fint så att jag inte kan säga hur!

Affe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-02-20, 15:56   #518
Sparkfot
Medlem

Reg.datum: Sep 2005
Standard

Svoyager: Jag har haft ett problem med att tända C20's strålkastare på vissa rutter? Är detta en rutt bug eller en bug som sitter i C20:n?
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-02-20, 22:20   #519
SVoyager
Medlem

Standard

strålkastare??? förstår inte det? är det det vit "ljus" främste tåget??

Det som man kan använda med "L" på din tangentbord har jag inte arbetat på det sedan v0.1 tror jag. Det var lääänge sen. Jag har provat det och det fungerar.

Kan du förklara? under vilken situation problemet händer? Fanns det där problem på v0.8 också?

SV
Gammal 2007-02-20, 22:32   #520
Arre
Tidigare Arvid Nilsson

Reg.datum: Jan 2005
Skicka ett meddelande via MSN till Arre
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SVoyager

Det som man kan använda med "L" på din tangentbord har jag inte arbetat på det sedan v0.1 tror jag. Det var lääänge sen. Jag har provat det och det fungerar.

Kan du förklara? under vilken situation problemet händer? Fanns det där problem på v0.8 också?

SV
Jag har inte haft problemet med någon annan verision i alla fall.

Jag vet ej i den senaste eftersom jag inte hunnit ladda ner det än.
Gammal 2007-02-21, 15:31   #521
Sparkfot
Medlem

Reg.datum: Sep 2005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SVoyager

SV
Alltså de vanliga strålkastarna lyser ju vitt när man aktivierar tågsättet, men när man sedan trycker på "L" så händer inget? Alltså helljuset funkar inte, det är på vissa rutter den behagar att inte fungera, problemet fanns i v.08 oxå.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-02-21, 22:21   #522
SVoyager
Medlem

Standard

hmm mycket intressant. Det låter som nånting hände några dagar sen för jag kommer ihåg att jag kunde anväda den tidigare och nu hag jag provat igen och fungerar inte.

Okej, det ska jag fixa. hmm, vill inte släppa v1 bara med en strålkastare fix. Ni måste tyvärr vänta lite för att ha den där
Gammal 2007-02-21, 22:23   #523
Affe
Tidigare TriQz

Reg.datum: Nov 2006
Standard

Nu har jag också fått ljus problemet...
Du kan väl ge ut en ny upplaga av 0,9 och ersätt den gammla

Affe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-02-21, 23:26   #524
Daniel
Medlem

Reg.datum: Nov 2005
Standard

"Den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge"
Gammal 2007-02-22, 10:14   #525
Jonmpa
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile

På min rutt Stockholms tunnelbana fungerar detta med att trycka på L för helljus alldeles "lysande" om man säger så. Mvh Johnny Nilsson
Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:40.