|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2007-10-17, 09:57 | #46 |
Medlem
|
Förarguiden
Packade upp R,S och tittade i Instruktionshäftet(svart text mot mörkgrå bakgrund) okej!
Kollade lokförarguiden,såg bra ut, fint. Startade upp en bana,F3 och vad händer,fruktansvärt grötigt smått och banavsnitten är för innpåliggande till växlarna,man ser ju inte hur rutten ligger förrän man är direkt framme vid växeln,jobbigt att få något flyt. Är det någon som vet om man kan ändra layouten på guiden. Jag har inte hittat något sätt än. Håller med om buggarna om lyset och vangskopplingarna. Hälsning Per-Åke |
2007-10-19, 20:04 | #47 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
Jag håller med dig att det finns få duktiga som försöker rätta till KRS. Du skrev "gnällspikar" håller jag inte med. De kan ju ge tips på fel till duktiga att ta upp KRS-problemen och fixar till så att det blir riktigt bra. Utan "gnällspikar" blir ingen förbättring av KRS. |
|
2007-11-11, 05:14 | #48 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2007
|
Den største feilen for meg er hvordan togene oppfører seg i en kollisjon.
Daniel
2008-01-13, 03:55 | #49 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
Ett fel i tyska rälsen 'Track DE Conc Clean'
Hej,
Jag har konstaterat att det inte går att göra en enkel växel med den tyska rälsen 'Track DE Conc Clean'. Det blir hela tiden en stoppbock där det nya spåret sammanfaller med det gamla spåret. Däremot går det perfekt med den engelska rälsen 'Track Bath Wood New'. /Nightflight |
2008-01-13, 13:19 | #50 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
Citat:
Måste vara något som du gör, Kanske fungerar det om du använder "weld". /Anders |
|
2008-09-18, 20:07 | #51 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2008
|
Fel efter uppdatering av MK1 och MK2?
Jag såg att svar finns i mängd på denna min fråga. Så den hade inte behövt ta plats. Förlåt...
Knut-Erik Hej från en purfärsk medlem. Jag fick RailSimulator igår och installerade dvd-skivan. Jag startade spelet och provkörde lite tåg. Allt gick bra förutom lite lag, men jag behöver nog en bättre dator. Sedan hämtade jag uppdateringsfilerna MK1 och MK2 från http://www.railsimulator.com/en/freedownloads och installerade dem i samma ordning - MK1 först sedan MK2. När jag sedan skulle starta RailSimulator igen fick jag ett meddelande att programmet avslutats på grund av fel i railsim.exe (jag tror att filen hette så - det var exe-filen hur som helst). Spelet gick inte att köra - jag fick avinstallera och installera om igen från dvd:n. Är det någon som vet vad detta kan bero på? Knut-Erik Senast redigerad av HeadHunterHbg den 2008-09-18 klockan 20:29. Anledning: Såg att svar finns... |
2008-09-19, 09:16 | #52 |
Medlem
|
Hejsa Knut-Erik
Når du har installeret Upgrade MK2 skal du under opstart vælge options. Her skal de indstille sprog til Engelsk samt at du skal stille de skærmopløsning til 1024 x 768. Nu kan du starte KRS. Herefter kan du lukke spillet, og under næste opstart stille din skærmopløsning til det du ønsker, men sproget skal forblive Engelsk.
Prettys Womans in your town Senast redigerad av Erich den 2008-09-19 klockan 09:18. |
2008-11-08, 17:15 | #53 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
Hur växlar man från ett spår till ett annat i KRS?
Det är lite tråkigt att det INTE finns svenska tåg. |
2008-11-10, 17:39 | #54 |
Tidigare Ruben
|
På pendeltåget class 165 DMU eller vad det hetter, brukar hastigheten stanna på 60 km/t och brommsar fruktansvärt dåligt. Ska det vara så?
|
2008-11-10, 18:00 | #55 | |
Medlem
|
Citat:
Ang. bromsarna: Man får bromsa tidigare så funkar det bra, precis som i verkligheten. Kolla i instruktionsboken, där står det om hur man växlar spår. Hälsar Bengt
2008-11-12, 17:23 | #56 |
Tidigare Ruben
|
Hur växlar man till ett annat spår?
Finns det någon funktion i KRS som gör att när man bromsar vid en station bromsar tåget fortare . Ruben |
2009-03-02, 03:52 | #57 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
Citat:
MVH Jan Kristensen Har bygd Drammen-Kongsberg Har bygd VBSR 1, 2, 3, 4 ruten Klar til Stavanger og Gardermoen, VBSR 5 med hjep fra Bønan Klar til Hamar, VBSR 6 av Bønan Klar til Trondheim VBSR 7 Klar til Bergen VBSR8 |
|
2009-04-26, 22:57 | #58 |
Hedersmedlem
|
Är inte nöjd...
Hej!
Jag blev lite tveksam mot KRS efter ha installerat och testat Danmark 2000 B. Inte riktigt nöjd med den, men Erich har gjort bra jobb. Det är själva KRS som är lite konstig. Jag fortsätter nog med MSTS och hoppas på fler MSTS-uppdateringar som klarar Vista och senare. Jag skulle vilja ha Rc:n från Community-ware/Modell-shop till MSTS, bara om någon har viljan finns att fixa.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2009-04-27 klockan 09:30. |
2009-09-10, 10:46 | #59 |
Hedersmedlem
|
Lyset framför loket...
Hej!
Jag läste i danskt forum om lyset framför loket som RW fixade. http://www.tog-sim.dk/index.php?name...ewtopic&t=8769 |
2009-09-10, 11:49 | #60 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
men om jag förstår det rätt, så är det bara ett plan som är adderat i lokets modell, med samma sorts shader som man har i gatlyktor som lyser upp dess mark. Det har man kunnat göra ända sedan RS kom i så fall. Den kommer ju då inte att lysa upp andra objekt som står utmed linjen, såsom skyltar byggnader mm.
Fast, det är ju bättre än inget, men ser fram mot när det blir reflekterat ljus på riktigt. |