![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#46 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Tack för förslagen Jimmy!
Rederiet behöver inte ha ön´s namn i namnet. Men jag vill helst det heter Line, Linjen eller Link på slutet. Jag har försökt hitta nått på vatten eller båtar som t.ex. Auqa Line, Vatten Linjen, Water Link eller nått???? Men det är svårt att hitta på nått! När det gäller ön´s namn, så skulle jag velat haft nått namn, så man tänker på en ö, när man hör namnet. T.ex. byta ut nån bokstav i nån känd ö. Gotland kan bli Gutland eller Bornholm kan bli Bonholm... Gjorde en testmålning av färjan (namnet är bara tillfälligt!):
![]() |
#47 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Du Pierre, du ska få några ljud av mej som passar till färjorna. Bara för att kolla om dom funkar.
Sen kan du få en ångbogserare också (amerikansk NY-bogserare). Älskar att kunna segla i MSTS, köra buss låter också kul men jag kommer nog att göra en yankee-truck körbar så jag kan latja lite (och lyssna på country musik såklart! ![]() Museijärnvägen, är den för Charlotte kanske? ![]() /Jonatan
![]() |
#48 |
Hedersmedlem
|
![]()
Tar jag gärna emot Jonatan!
Nu har färjorna/båtarna cab och sound ifrån GP38 och det jag saknar mest är en mistlur... Du har ingen brygga (cabview)?
![]() |
#49 |
Hedersmedlem
|
![]()
Tack för ljuden Jonatan, dom var jättebra!
Har gjort en karta över hur det ungefär kommer se ut "sjö-vägen"... Ska jag ha fler tiles? Nu blir det ungefär 2km "öppet hav" mellan fastlandet och ön. Behövs mer?
![]() |
#50 |
Medlem
|
![]()
Njaaa-joooo, det kan behövas fyllas i helt och hållet eftersom man nog kommer kunna se där "världen" tar slut... och om jag minns rätt bevisade Columbus att jorden inte är platt.
![]() /Jonatan
![]() |
#51 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2003
|
![]()
Som Jonatan säger, det kan behövas mer tiles så man inte ser att
världen tar slut.
![]() |
#52 |
Hedersmedlem
|
![]()
Ni kan ha rätt!? Jag trodde dock att 2km åt vardera hållet skulle räcka (för att se att havet inte tar slut!)???? Men det är enkelt åtgärdat...
Längden mellan fastlandet och ön då? Räcker 2-3 km? Eller ska jag lägga till några fler där också? Tänker ta bort färjam som ligger i hamnen, så vi kan möta den istället! Då blir det 2 färjor som trafikerar den lilla ön och dom möts halvvägs. Gjorde en tidtabell:
![]() |
#53 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Hej!
Har inte komenterat ännu men det är väl på tid att göra det, väldigt snyggt Pierre, som med de flesta (läs alla) rutter du gör. Appropå färjorna + linjen m.m. Jag tycker för 600kr för en färja som jag har fått känslan av är en färja som trafikeras dagligen av många som bor på ön och ska till jobbet på fastlandet. Då är väl 600kr dyrt? Edit: att det tar ca 3h att åka den lilla biten är inte det väldigt långt? det blir ju >1knop som medelhastighet. Ror besättningen eller? ![]() Och ja, lägg gärna till en bit till ut till ön, så det känns att man verkligen är ute på havet.
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse Senast redigerad av Basse den 2005-10-31 klockan 20:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Hedersmedlem
|
![]()
Som jag sagt tidigare, så är det kul att ni gillar det man gör...
När det gäller priset, så gick jag efter Destination Gotland och dom tar 690kr alla+bilen. Fast gotlänningar har bättre priser! 3 timmars restid kanske är lite mycket, men jag tänkte att färjan går inomskärs mesta av tiden och inte kan hålla hög fart. Hur lång tid skulle du (Basse) tippa på? 2 tim? Kan också lägga till mer hav (tiles), så vi får längre restid!
![]() |
#55 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Mm, 1½ - 2h borde väl ändå duga om det blir lite längre sträcka också.
Då får man högre medelhastighet men det tar endå ett tag att komma fram. Du gör som du tycker passar bra. ![]()
![]() |
#56 |
Medlem
|
![]()
Hmmm, 20 kilometer i tim. (14 mph) är runt 12 knop, låter som en passande hastighet för färjan, vet dock inte vad restiden skulle bli.
/Jonatan
![]() |
#57 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hallå Basse och Jonatan!
Ska lägga till fler tiles, så vi får mer öppet hav innan ön. Är det nån som vet avståndet mellan Oskarshamn-Visby? Eller blir det för långt? 12 knop!? Menar du hela vägen? Jag tycker hastigheten borde vara högre på öppet hav och lägre i skärgården. Finlandsfärjorna går väl inte i 12 knop i Stockholms skärgård eller?????
![]() |
#58 |
Medlem
|
![]()
Avståndet mellan Oskarshamn och Visby borde vara 90-95 km enligt
Eniros kartor.
![]() |
#59 |
Hedersmedlem
|
![]()
Var visst lite längre än jag trodde...
Hur långt ska vi ha det mellan fastlandet och ön? Inte bra om det är för kort, men inget roligt om det är för långt heller!
![]() |
#60 |
Medlem
|
![]()
Det kanske är lagom om det tar mellan 1 och 1,5 timme.
Jag vet inte vad ni tycker...