![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#46 |
Medlem
|
![]()
Ytterligare lite bilder. Arbetet går långsamt framåt men ändå framåt.
/Magnus |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Medlem
|
![]()
Några nya bilder från "Gamla Linjen" numera degraderad från huvudlinje till bibana.
1. Påväg ut på "gamla linjen". 2. En f.d station där tågen numera endast stannar för möte. 3. Vidare längs linjen. /Magnus |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2006
|
![]()
Tummen upp
![]()
![]() |
#49 |
Medlem
|
![]()
Tackar
![]() /Magnus |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Tycker du har lyckats förträffligt med ombyggnad av denna rutt ![]() Keep up the good work!!! MVH Kenneth
![]() |
![]() |
#51 |
Medlem
|
![]()
Lite nyfiken på hur det går med denna rutten
![]()
![]() |
#52 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Det går frammåt. Jag har börjat på sista spårläggnings ettapen med c.a 15-20 km fyrspår in till en större stad. Håller just nu på att bygga en större rangerbangård. Bilder kommer i nästa vecka. Jag har besök i helgen och lär inte hinna bygga något förän tidigast söndag. Kul att du är intresserad. /Magnus |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Medlem
|
![]()
Hej
Roligt att det går framåt ![]() Själv håller jag på rätt mycket med min rutt men det går långsamt... MVH Kenneth
![]() |
#54 |
Medlem
|
![]()
Låter kanon, tack för den infon
![]()
![]() |
#55 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Nu kommer lite bilder som jag lovat. Anledningen till att det tagit tid är att rutten helt plötsligt satte sig på tvären vid testkörning och vägrade passera en tile-gräns. Det tog några dagar att klura ut vad felet berodde på. Helt säker är jag inte men antingen berodde det på att jag hade ett antal spår om slutade med en växel (röd pinne sist) eller så var det ett gäng dynamiska spår som låg kvar från orginalruttens spårläggning. Nåja nu fungerar det iallafall. ![]() En sträck närmast storsaden blir fyrspårig. Här kommer några bilder från denna sträcka. Den ligger delvis i orginalrutens sträckning dock kraftigt uträtatad. Minsta kurvradie 2000 m för att tillåta 200 Km/h. Alla orginalbyggnader på bilderna skall dock bort och nytt landskap skall byggas. På den sista bilden avgrenas ett dubbelspår mot en större rangerbangård (det i mitten) denna är just nu uder uppbyggnad. Jag lägger avsiktligt denna bangård Ca 1 tile bort från huvudlinjen för att man skall slippa placera ut godsvagnar på denna vid varje aktivitet. /Magnus |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
![]() Ditt bekymmer som du nämnde är tveklöst röd pinne sist vilket är en situation som RE godkänner, men inte simulatorn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Bra, då vet jag vad det berodde på. /Magnus |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Trevlig bygge du visade! Skönt att du hittade felet.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Medlem
|
![]()
Snyggt
![]()
![]() |
#60 |
Medlem
|
![]()
Hej
Detta ser ju kanon ut....Som jag sagt innan så har jag varit och rotat i denna rutten men gav upp eftersom den gav mej en massa problem hela tiden...Man kunde fixa till ett problem men nästa gång man startade up så var det ett nytt problem... Men du tycks ha övervunnit dessa ![]() En fråga, är alla originalspår borta nu eller? MVH Kenneth PS Sen att du rullar runt med skånska tåg gläder en sann skåning. DS