![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#46 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej igen, Jakob.
Eventuellt får du dubbla mail nu. Skickade för mycket på engång, så det gick så himla trögt för mig. Så jag avbröt sändningen och skickar lite mindre åt gången, nu istället. Angående ploggen, så vet jag inte hur det ska vara. Då jag bara har tittat på modellen och om fönstret på andra sidan. Där har jag inga kunskaper om hur modellerings standarden är, då jag knappt lyckas bygga ett hus i 3D. Gör ett nytt försök nu, att skicka mer bilder. Då kommer det också lite mer frontbilder på henne.
![]() |
#47 |
Niträknare & STW-member
|
![]()
I verkligheten är plogen monterad i lokramen. Att montera plogar, koppel, fotsteg och annat på boggien är något som modelltillverkarna tar till för att klara de spårvagnskurvor som finns på många modelljärnvägar.
![]() |
#48 |
Medlem
|
![]()
Har gjort om plogen en aning och flyttat den lite mer uppåt för att bygga igen det stora konstiga tomtummet som funnits i fronten.
Angående främre fotsteget tror jag nästan att det sitter på boggien i verkligheten, kan någon bekräfta det? Bilder kommer sen när jag gjort några större framsteg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
det ser väldigt bra ut, tycker do fortfarande att du ska runda till luftslangarna fram på loket så att dom inte ser ut som något från super-nintendo, annars är det riktigt bra
![]() ![]() ![]() dom ser lite ut som handtag för mig, på tal om handatg, du glömmer väll inte dörrhandtagen ? ![]() Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2007-11-11 klockan 21:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Niträknare & STW-member
|
![]()
Fotstegen på högra sidan under hyttdörren sitter givetvis på boggien
![]()
![]() |
#51 |
Medlem
|
![]()
Såvida någon inte hittar något helt galet på "the body" så stämplar jag den som färdig och går vidare till andra delar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
|
![]()
Tycker det ser kanonfint ut.
Blir alltid lika imponerad, av er 3D-byggare. Knappt man själv, lyckas få ihop en fyrkantig låda.
![]() |
#53 |
Tidigare v10
|
![]()
nä, ja ser inget mer än att det saknas ett koppel bak på båda delarna annars är det väldigt bra
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Medlem
Reg.datum: May 2003
|
![]()
Verkligen snyggt!!
![]() ![]()
Mvh Alexander Senast redigerad av alex den 2007-11-12 klockan 19:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Medlem
|
![]()
Visst ja, glömde luftslangarna
![]() ska fixas... mer lösa delar: |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Admin & STW-member
|
![]()
Det jag imponerad av är hur snabbt du får ihop det hela och att det direkt ser så bra ut! Helt enastående vad det går undan när du modellerar. Du måste hållt på en HEL del tidigare. Vad använder du för sätt? Boxmodellering enbart?
Jag tror vi lätt kan göra en önskelista om du vill ha att göra! *flinar* ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Är precis som Fredrik nyfiken på vilka metoder du använder.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Medlem
|
![]()
Jag har hållit på lite grann på fritiden i lite drygt 2 år nu, jag använder mest poly-modelering ( här: en länk där de flesta tekniker förklaras http://www.trinisica.com/sub_learn_t...w=polymodeling )
Referensbilder sätter man helst upp på 3 plan i 3d rymden (viewport backround går nästan aldrig att få bra) och kör med hög upplösning i viewporten. Bifogar exempel (bild 1) Bild 2 är bara jag som lekt lite grann och fåtte en low-quality sneak-peak på hur Iore'en kan tänkas se ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Tidigare v10
|
![]()
Snyggt!!!
![]() ![]() Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2007-11-12 klockan 20:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Tidigare Krille400
Reg.datum: Oct 2004
|
![]()
Grymt snyggt! Jag är verkligen imponerad!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |