|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2009-12-13, 20:40 | #46 |
Tidigare mrdaddydj
|
Såhär: http://hem.passagen.se/rune.feldt/MAJ/9.jpg fast mycket djupare
2009-12-13, 21:03 | #47 | |
Tidigare Traindriver94
|
Citat:
Om någon vet hur man kan göra så skarpa, så säg det. Men jag vet i nuläget inte hur man gör
2009-12-13, 22:43 | #48 |
Tidigare Traindriver94
|
Hehe, hoppas ni inte har nått emot att det är mycket natur och lite bebyggelse på banan
Det är nu ca 10km mellan stationen och där jag håller på att bygga nu. Ska snart börja med en liten station (typ 3 spår varav ett är förbipassering).
2009-12-13, 23:47 | #49 |
Tidigare Traindriver94
|
Så har vi kommit till hålan som Gud måste ha glömt Kommer antagligen fler hålor längs med linjen.
Tornehamns station. STH för alla spår (även de som inte har plattform) är 50km/h.
2009-12-14, 20:20 | #50 |
Tidigare Traindriver94
|
Jag är nu färdig med Tornehamn. Som jag sagt tidigare så blir det inte lika detaljerat.
Det jag ändrat sen igår är att det är 2 spår istället för 4. Jag kom inte på en bra signallösning om man skulle ha 4 spår, så det blev två. Tåg som gör uppehåll får stanna och övriga tåg kan passera i 160. Jag har också ändrat förra stationens STH till 30km/h så att det stämmer överrens med skyltarna. Lite info om Tornehamn.. En liten station med två spår. Förut var stationen byggd så att man tog sig mellan plattformarna via en obevakad järnvägsövergång. Men när tågen blev snabbare så insåg man att det inte längre skulle funka med en övergång, eftersom sträckan ändå var rätt livligt trafikerad i rusningstid och det var många som blev påkörda. För att öka säkerheten byggde man istället en undergång under järnvägen. Vilket sänkte antalet påkörda väldigt mycket. Men sen kom ett nytt problem. Vissa orkade helt enkelt inte ta undergången och hoppade helt enkelt ner på spåren och gick rakt över. Självklart ökade antalet påkörda, och man beslutade att bygga ett staket mellan spåren, och i nutid är det nästan ingen som blir påkörd på denna station. Det är få tåg som stannar på stationen. Det är just nu endast IC tåg med max 6 vagnar som kan stanna på stationen. Vanligtvis brukar IC tågen på banan ha 8 vagnar + lok, så därför går det specialtåg som gör uppehåll på alla stationer medens vissa tåg bara stannar på det större. Kommentera gärna!
2009-12-16, 17:10 | #51 |
Tidigare Traindriver94
|
Här vart det tyst
Iaf, har uppdaterat övergången vid Norrebo, så att den är lite säkrare
2009-12-16, 21:52 | #52 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2007
|
cool
you have a new sign |
2009-12-16, 21:58 | #53 |
Tidigare Traindriver94
|
2009-12-17, 00:04 | #54 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Banan blir bättre och bättre. Ser jättebra ut!
2009-12-17, 16:57 | #55 |
Tidigare Traindriver94
|
Tack
En superbra skylt som Swen har gjort, ska användas speciellt på de stationer där tåg passerar i 160. Här passerar tåg i max 30km/h så jag är inte säker på att jag ska använda dessa här..
2009-12-18, 12:02 | #56 |
Tidigare Traindriver94
|
Nu tar rutten en paus över jul och nyår eftersom jag inte kommer ha tillgång till datorn som rutten ligger på.
God Jul, så fortsätter bygget i Januari!
2009-12-18, 12:25 | #57 |
Tidigare mrdaddydj
|
Ta en välförjänt semester, det tror jag du behöver från datorn
Du har jobbat snabbt och fint med Bergslagsbanan så jag hoppas att du kommer tillbaka med stort sug att fortsätta bygga när du är tillbaka nästa år. God Jul och Gott nytt 2010 heter det väl
2010-01-04, 00:17 | #58 |
Tidigare Traindriver94
|
Så, första bilden i RW. Här har jag bara fixat ut lite grönsaker i närheten av Slageberg. Känner ni igen er?
Mitt grafikkort håller inte riktigt för RW, men en ny dator kommer snart att inhandlas Kommentera gärna!
2010-01-04, 14:24 | #59 |
Tidigare Traindriver94
|
Uppdatering. Håller på med Slageberg nu. Vad tycker ni?
2010-01-05, 18:11 | #60 |
Tidigare Traindriver94
|
Då så, nu har mina problem löst sig.
Jag börjar nu att fixa till miljön runt Nordstan, och sedan följer jag spåren hela vägen till Slageberg, sedan fixar jag det lilla som finns på linje 2 och sedan fixar jag det som finns ute på Tranabanan Det har precis anlänt två containrar till Nordstan. Dessa innehåller skyltar, samt några få signaler. En flakbil lastas med lite blandade skyltar för att sedan börja sätta upp skyltarna längs med banan Ännu en containerlast väntas om några dagar innehållande bänkar och andra stationsobjekt
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! Senast redigerad av Micke.L den 2010-01-05 klockan 18:13. |