![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#46 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
På "Download" finns en fix för STW linjestolpe med mera. Nu fungerar det i 2010 också. Det enda som återstår är STW Lastplats, STW Morabrygga 7m och så allt som har med plattformspaketet att göra. STW Plattformspacer till exempel.
![]() |
#47 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2009
|
![]()
Jag har skaffat TS2010 idag i Vebbhallen i Sundbyberg. Jag fick med serialnummeret. Men jag beställde det inte utan jag gick dit och köpte TS2010.
![]() |
#48 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2008
|
![]()
Det verkar som om man har fixat alla boxar med serienummer nu. Så nu har jag också sällat mig till de saliga 2010EEarna. Installationen pågår för fullt.
Liksom vid övergången från 2004 till 2006, lär jag nu vid denna uppgradering vara igång lagom till midsommar. Hutt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Medlem
|
![]()
Edit: Även ovanstående fungerar nu
![]() |
#50 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Medlem
|
![]()
Njae, det lyser visserligen rött i listan, men fungerar trots det ändå.
Vad jag kan tipsa om är att när du jobbar med en bana och skall fortsätta dagen därpå, så öppna "Route" och välj "Edit session" - MEN skifta lager så du arbetar i "Route-layer" istället. Annars sparas inte sakerna i själva banan, Routen, utan bara i sessionen.
![]() |
#52 |
Medlem
|
![]()
Efter en snabb överslagsräkning såg jag att jag gott kunde ge senaste versionen av trainz ett försök. Dum som jag var köpte jag den digitala nedladdnings varianten direkt från auran. Har nu haft ett helvete att få ner de fördömda filerna pga av att aurans servrar är rent otroligt sega och det blir ständigt avbrott och skit på tråden.
Så för en vecka sen tröttnade jag och lät det vara. Nu har jag dock efter lite enkla eftersökningar hittat filerna från... låt oss kalla det en "alternativ källa" där nedladdningshastigheten var betydligt rimligare. (borde ju vara helt okej eftersom jag ändå köpt spelet) Frågan är nu ifall någon har någon tidigare erfarenhet av att göra på det här viset, ifall man fortfarande kan få full tillgång till DLS och liknande? Rent teoretiskt sett borde man kunna det eftersom den digitala versionen inte rimilgitvis kan ha annat kopieringsskydd än just produktnyckeln. Nån som har några tankar? ...Om någon moderator finner att det här inlägget är lite väl mycket gråzon så ta gärna bort det.