|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2011-08-21, 23:00 | #46 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
Citat:
Cab betyder att banan är byggd för att köra lok i – du väljer cab-läget och hoppar in i lokhytten. Banan – BJ-sträckan Mellerud-Åmål – är mycket stor komplett, så där 350 mb. Därför skickar jag den på skiva bara jag får en postadress. Porto etc bjuder jag på. Att installera en fungerande bana tar cirkus 30 minuter. Det loket som i dag är bäst utrustat är det kommande godsloket BJ litt O. Jag tror inte att LAn och Korvtiger har något emot att du får testa lokets bromssystem. Får jag dessutom en mailadress så bjuder Korvtiger och jag på en hel del tips. Hytten är avhög klass, vilket inte minst gäller bromsreglaget. Att gå in i hög fart med 40 godsvagnar på släpet i en backe (14 promille) med hastighetsnedsättning till 40 km/tim – och behålla farten är en tämligen häftig uppgift. Jag har misslyckats för det mesta – men märkt att träning ger bättre resultat. Att läsa en signal – hastighet eller ljus – är inte så svårt. Det svåra är att få loket att lyda den. Roligt och intressant att se video och bilder på SJ-simulatorn. Tack för det. Nisse |
|
2011-08-22, 00:08 | #47 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
MSTS har ATC...
Hej!
Jag visar fyra bilder om hur ATC fungerar hos MSTS. 1. Fritt fram till ruttens STH på 160. Den gröna blinkande lampan är overspeed. 2. ATC visar nästa signal 70km/h. 3. ATC visar nästa signal 40km/h. 4. ATC visar nästa signal stopp eller stopp vid spårets slut. Angående Aktiviteter så går det att få många signalstopp som helst. |
2011-08-30, 21:57 | #48 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2011
|
|
2011-11-13, 01:03 | #49 | |
Hyttåksfettischist
|
Citat:
//Simon som utbildar sig i Mjölby och är färdig i maj i vår.