![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#46 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Hej alla igen, på väg upp på Avenyn.....[8D][8D]
Det är inga andra program som körs när har MSTS körs. |
![]() |
![]() |
#47 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Det är alltid program som körs i bakgrunden på datorn. Hur många beror på hur många program man har installerade på den. Har man många så tar dom en massa av minnet och kan vara orsak till att datorn hänger sig. Så stäng onödiga program!
Själv har jag ett program som heter End it all, som stänger alla bakgrundsprogram. ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
#48 |
Medlem
|
![]()
Ser bra ut Knasen!!! Fortsätt så! Kommer rutten bli en fantasirutt som liknar eller ska den bli realistic?
MVH Dson i Sandviken. ![]() VD för VBK-Tåg AB |
![]() |
![]() |
#49 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]() Citat:
Sådär hade jag på en liten rutt jag byggde förut. När jag åkte åt ena hållet fungerade allt bra, men så fort jag bytte håll så låste sig allt. Det visade sig att spåren inte satt riktigt ihop på ett ställe (en röd stolpe i RE) och när jag bytte håll och körde mot det stället så hängde sig allting. Det kan kanske vara något liknande för dig med. Sedan så har jag hört att vändslingor kan sabba allting, men jag vet inte på vilket sätt. Det är möjligt att även sådana kan få rutten att hänga sig. mvh .... Mats ![]() |
|
![]() |
![]() |
#50 |
Medlem
|
![]()
Hej, Tack för tipset Mats. Jag ska kolla upp det,
![]() Rutten är tänkt att likna Göteborg´s spårvagnsnät, som mycket det går. Mina planer är också kanske att bygga Centralstationen med spår och kanske bygga vidare. Tänk er att kunna kliva på spårvagnen på Frölunda Torg och åka till Drottningtorget och sedan kliva på lokaltågen mot Alingsås ![]() ![]() Mvh Knasen |
![]() |
![]() |
#51 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Vilken känsla det skulle vara!
![]() Tänk bara om man hade en M21:a till detta![ ![]() --------------- Hälsningar: VD, Olaf Lindström VGC-IC Koncernen |
![]() |
![]() |
#52 |
Medlem
|
![]()
Hej alla
En bild från Göta älv-bron eller rättare sagt en prov. bro. Är det ngn som lust att bygga bron och Skanska skrapan som är ett landmärke för Göteborg. Är tacksam om ngn skulle vilja ge sig på dom projekten, säg till vad som behövs så ska jag försöka att fixa detta. Ha det gött ![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Senior Member
|
![]()
Om du kan fixa bilder och mått så kan jag säkert försöka att bygga något av dem.
MVH Macley Om du tittar in på: http://hem.passagen.se/mikaelrosen/ Skriv gärna i min gästbok ![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Moderator
|
![]()
Jag kan också bygga ihop hsu etc som du behöver!
![]() --------------- Hälsningar: VD, Olaf Lindström VGC-IC Koncernen |
![]() |
![]() |
#55 |
Medlem
|
![]()
Hej alla.
Ruttbygget ligger nere för tillfälligt pga att man måste jobba för att få ihop det dagliga brödet. Men ingen ko på isen för det,jag återkommer snart med nya delar. Men jag satt och surfade lite idag och fann denna Byggkranen på www.train-sim.com. Jag har placerat dessa vid Centralstationen, där det pågår ett bygge av resecentrum IRL. Obs. Det kommer inte att se ut så i den färdiga versionen. Visst var den Byggkranen fin[8D] Tack för att ni vill ställa upp och bygga objekt, jag ska jaga ihop några bilder, men tyvärr har jag ingen digitalkamera, men jag återkommer Ha det gött ![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Senior Member
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Hoppas du får mer tid till routen!
Ser att det har ploppat upp lite hus sedan jag sist tittade. ![]() Är det Stationen som byggs? [8D] |
![]() |
![]() |
#57 | |
Senior Member
Reg.datum: Aug 2002
|
![]() Citat:
Nej, det är det nya centralhuset som skall vara något slags hus som skal inrymma olika reserelaterade saker (osäker på vad men Hotel har jag för mig, osäker är jag dock) |
|
![]() |
![]() |
#58 |
Medlem
|
![]()
När kan vi se en release av detta?
Ser verklien snyggt ut! --------------- zerax http://www.zerax.mine.nu |
![]() |
![]() |
#59 | |
Junior Member
|
![]() Citat:
Jag bor i Frölunda så när jag köper spelet ska jag lätt göra Frölunda Torg! ![]() Vilka program ska man ladda ner för att göra staden och spårvagnar? AY Train |
|
![]() |
![]() |
#60 |
Moderator
|
![]()
Hej!
Du kan bygga rutter(banor!) i ett program som kommer med i spelet! ![]() Dock så kan programmet vara svårt ibland + att det kräver mycket minne![|)] Du bygger tåg spårvagnar hus m.m. med GMAX(gratis men lite svårare!) TSM(ej gratis men bra mycket enklare![8D] --------------- Hälsningar: VD, Olaf Lindström VGC-IC Koncernen |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Byggnader runt Göteborg C | Hengelo | 3D-design - Trainz | 27 | 2005-09-03 16:52 |
Spårvagn rutter???? | themepark | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 9 | 2004-10-29 05:05 |
Göteborg! | Angelsmind | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 1 | 2004-02-09 02:56 |
Någon som fotograferade sjösättningen av Göteborg? | Trigger | Off-topic | 5 | 2003-06-09 20:08 |
Köra Spårvagn | Cörran | Off-topic | 0 | 2003-01-26 15:02 |