![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#46 |
Medlem
|
![]()
Snälla Sibbmark själv:
Tycker vi alla har försökt och hjälpa Ollis. Jag har skrivit exakt hur jag gjort för att få det att fungera. Och det är. * Installera Train Simulator * Ladda hem uppdateringarna v 1.1 * Ladda hem senaste TGA Tool 2 Har Du något bättre förslag? Med vänlig hälsning: Pson ![]() X 2000 - Kungen av sveriges järnvägar. |
![]() |
![]() |
#47 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Istället för att försöka använda alla dessa "hjälpprogram" borde man lära sig DOS-programmet och helt manuellt göra ace-filer.
Om man inte kan hur det fungerar i grunden då får man bara mindre koll på vad som egentligen händer när man kör t.ex TGA-Tool. /Fredrik Forumvärd |
![]() |
![]() |
#48 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Jag är glad åt att ni hjälper mig och tar INTE illa upp av något tips!
Dock så vill jag försöka lite andra saker innan jag formaterar om den! FREDRIK: Hur gör man en ACE fil med dos? PS. Jag kan dos "lite" grann DS.[8D] MVH:Olaf (olis) Lindström ![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Admin & STW-member
|
![]()
Kopiera tga eller bmp-filen till
C:\Microsoft Games\Train Simulator\UTILS (eller motsvarande katalog om du har msts installerat på annan plats) DOS-promt och gå till samma mapp och kör sedan makeace testbild.bmp testbild.ace ___________________________________________ Syntaxen är MakeACE {in file} {out file} [-trans] /Fredrik Forumvärd |
![]() |
![]() |
#50 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]() Citat:
Om man tittar på skärmdumpen som bifogades i något av de första meddelandena så står det "usage...", dvs en anvisning om hur programmet skall användas... Detta tyder på att programmet av någon anledning används fel... Knappast en anledning att formattera om hårddisken. Fredrik har skrivit en beskrivning av hur programmet skall användas, det är bättre att försöka med det först och se om det hjälper... För inte formatterar du väl om hårddisken om Word stavar fel heller? /Bosse |
|
![]() |
![]() |
#51 |
Moderator
|
![]()
Nu fick jag det att funka!
![]() Jag ladda hem en äldre version av TGATool2 och la den i MSTS "utils" katalog sen så vips! MVH:Olaf (olis) Lindström ![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Medlem
|
![]()
- Härligt att höra, kul att det funkar tillslut !
![]() Mvh R o g e ® ![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Veteran
|
![]() ![]() Grattis, och välkommen till 1024-klubben ![]() Hawk ![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Moderator
|
![]()
Man tackar[:I]
PS. Man får väl hoppas att det är gratis att vara med i "klubben"! ![]() ![]() MVH:Olaf (olis) Lindström ![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Måla tåg!! | DV12 | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 5 | 2002-05-28 22:50 |